سرپرست شرکت گاز گلستان اعلام کرد؛

شرایط برخورداری از تخفیف ۱۰۰درصدی گاز‌بها

سینا غریب

سرپرست شرکت گاز استان گلستان گفت: «مشترکان کم‌مصرف گاز خانگی در مناطق مختلف شهری، روستایی و عشایری، از تخفیف ۱۰۰درصدی در قبوض گاز بهره‌مند می‌شوند». علی طالبی، افزود: «با هدف کمک به دهک‌های پائین جامعه، برنامه رایگان‌شدن قبوض گاز دولت تدبیر و امید، مصوب در ۱۹ آذرماه سال جاری مطرح شد که در‌این‌رابطه قبوض گاز مشترکان کم‌مصرف رایگان شده و این مشترکان از تخفیف ۱۰۰درصدی بهره‌مند شوند». وی ادامه داد: «این مصوبه علاوه‌بر کمک به معیشت سه دهک پائین جامعه، این امکان را فراهم می‌کند تا مشترکان گاز خانگی در نحوه مصرف خود بازنگری کرده و مصرف خود را به‌نوعی، مدیریت و بهینه کنند».
طالبی درادامه، افزود: «نحوه محاسبه قبوض گاز برمبنای اقلیم آب‌و‌هوایی انجام می‌شود؛ ضمن‌اینکه در دو بازه زمانی ایام گرم و سرد نیز میزان گازبها متفاوت است». به‌گفته سرپرست شرکت گاز استان گلستان، ایام سرد از ۱۶ آبان تا ۱۵ فروردین و ایام گرم از ۱۶ فروردین تا ۱۵ آبان است که براین‌اساس، در ایام سرد سال، مشترکان در اقلیم‌های ۱، ۲ و ۳ اگر در هرماه کمتر از ۲۰۰‌مترمکعب گاز مصرف کنند، از تخفیف ۱۰۰درصدی بهره‌مند خواهند شد. طالبی تصریح کرد: «براساس این مصوبه، میزان مصرف مجاز برای اقلیم ۴ در ایام سرد سال، ۱۵۰مترمکعب در ماه تعیین شده است».
وی اظهار داشت: «مصرف‌کنندگان گرامی چنانچه مصرف گاز را به‌نسبت سال‌های ۹۶ و ۹۷، تا حدود ۱۰درصد کاهش دهند، کل گازبها با ۱۵درصد تخفیف محاسبه خواهد شد، درعین‌حال، اگر مشترکان پرمصرف به‌نسبت سال ۹۶ و ۹۷، بیش از ۱۵درصد افزایش مصرف داشته باشند، قیمت کل گاز مصرفی آن‌ها، ۱۵درصد افزایش می‌یابد».

 

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه