معاون شهردار خرم‌آباد:

دریاچه شاپوری خرم‌آباد، نورپردازی می‌شود

سید احمد موسوی

معاون عمرانی شهرداری خرم‌آباد از نورپردازی و تکمیل روشنایی دریاچه شاپوری خبر داد. علی رضا صادقی گفت‌: «پارک و دریاچه شاپوری از ظرفیت‌های جدید تفریحی خرم‌آباد هستند که طی سال‌های اخیر ایجاد شده و به مکانی برای استراحت و تفریح خانواده‌ها تبدیل شده است». وی گفت: «ایجاد فضای سبز‌، دریاچه‌، پیست دوچرخه، پیست پیاده‌روی و اسکله قایقرانی از مهم‌ترین برنامه‌های مدیریت شهری با همکاری دیگر دستگاه‌های مجری در‌این‌مجموعه بوده که خوشبختانه راه‌اندازی شده و شهروندان عزیز از آن استقبال کرده‌اند». معاون عمرانی شهرداری خرم‌آباد با‌بیان‌اینکه عدم نورپردازی و روشنایی کافی خصوصا در شب باعث اعتراض همشهریان خرم آبادی شده بود اظهار داشت‌: «در پاسخ به مطالبات مردمی و باتوجه‌به‌اینکه دریاچه شاپوری همه‌روزه پذیرای مردم از نقاط مختلف شهر است؛ به‌طور‌جد پیگیر نورپردازی کامل این دریاچه شدیم». صادقی ادامه داد: «با تأکید شریفی؛ شهردار محترم و زحمات شهرداری منطقه سه کار تکمیل روشنایی و نورپردازی این مجموعه در دستور‌کار قرار گرفته است». وی تصریح کرد: «در‌این‌راستا تعداد ۵۰ لامپ پایه بلند دو طرفه شیک و جدید که نمای زیبایی نیز به مجموعه خواهد داد در اطراف دریاچه نصب خواهد شد تا شهروندان که استقبال مناسبی از دریاچه شاپوری داشتند بتوانند با آرامش و آسایش بیشتری اوقات فراغت خود را در این مجموعه جذاب بگذارند». معاون شهردار خرم‌آباد با‌اشاره‌به اعتبار صرف شده این طرح افزود: «این طرح در مجموع با اعتباری بالغ بر ۵۰۰‌میلیون‌تومان اجرا خواهد شد و در ایام نوروز شاهد بهره‌برداری از تکمیل نورپردازی و روشنایی کامل آن خواهیم شد». صادقی ضمن تقدیر و تشکر از شهردار محترم و مدیریت شهرداری منطقه ۳ اظهار امیدواری کرد: ظرف هفته‌های آینده پس از مراحل کابل‌کشی و أمین برق‌، روشنایی دریاچه در اختیار شهروندان عزیز خواهد گرفت».
دریاچه بهشت یکی از ظرفیت‌های تفریحی مرکز استان است که با چشم‌اندازی زیبا‌، طراوت و شادابی را به منطقه پیرامون خود منتقل کرده و روزانه خانوارهای زیادی از همشهریان اوقات فراغت خود را در کنار آن می‌گذرانند؛ اما از نقاط ضعف و مشکلات این دریاچه زیبا، عدم تکمیل و راه‌اندازی لاین پائین‌دستی آن‌است‌که علی‌رغم داشتن مساحت قابل‌توجهی که حتی قابلیت ایجاد ورزش مفرع قایقرانی را نیز داراست، سال‌هاست مغفول مانده و عزمی در جهت آبگیری و راه‌اندازی آن دیده نشده است. در‌این‌خصوص همچنین معاون عمران شهرداری خرم‌آباد از آبگیری لاین بزرگ و پائین دستی دریاچه بهشت تا قبل از پایان سال خبر داد. آبگیری لاین پائین دریاچه بهشت و ایجاد راه‌اندازی روشنایی لازم از مهم‌ترین نیازهای این ظرفیت تفریحی در شهر خرم آباد است که باتوجه‌به ضرورت می‌بایست در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری قرار گیرد.
در‌این‌خصوص علی‌رضا صادقی؛ معاون عمران شهرداری خرم‌آباد می‌گوید: «دریاچه بهشت یکی از دریاچه‌های زیبای شهری خرم‌آباد است که بخشی از آن تاکنون مغفول و بهره‌برداری نشده است». صادقی گفت: «دریاچه کوچک این دریاچه سال‌هاست در اختیار عموم مردم است و شهروندان عزیز در‌طول روز از این جاذبه مرکز استان استفاده می‌کنند». معاون شهردار خرم‌آباد با‌اشاره‌به عدم آبگیری دریاپه بزرگ و لاین پائین‌دستی اظهار کرد: «لاین پائین‌دستی این دریاچه که دریاچه بزرگ این مجموعه نیز محسوب می‌شود از ناحیه دیواره‌ها نشتی‌های زیاد داشته و عملاً امکان آبگیری دریاچه تابه‌حال وجود نداشته است». علی‌رضا صادقی تصریح کرد: «باتوجه‌به پیگیری‌ها و دغدغه مجموعه مدیریت شهری‌، دستگاه ژئو ممبراین (دستگاه عایق بندی) را جهت عایق‌بندی دیواره‌های دریاچه به‌منظور رفع مشکل نشتی دیوار در دریاچه مستقر شده و پیمانکار این طرح هم اکنون در حال فعالیت و رفع مشکل است». وی افزود: «باتوجه‌به‌اینکه راه‌اندازی و تکمیل این دریاچه همواره از مطالبات شهروندان خرم‌آبادی بوده‌، این قول را به شهروندان عزیز می‌دهیم تا پایان اسفند جاری مشکلات آن رفع و دریاچه بزرگ مجموعه دریاچه بهشت آبگیری و راه‌اندازی خواهد شد». معاون عمرانی شهرداری خرم‌آباد گفت: «انشااله در ایام نوروز این دریاچه آبگیری و در دسترس عموم مردم قرار خواهد گرفت». صادقی همچنین از روشنایی این دریاچه در سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: «همه تلاش مجموعه شهرداری به‌کار‌گرفته شده تا قبل از نوروز دریاچه آبگیری شود و باتوجه‌به‌اینکه این مجموعه از روشنایی لازم و کافی برخوردار نیست؛ انشااله پس از عید نوروز و در سال ۱۴۰۰ بحث نورپردازی و روشنایی پارک و دریاچه بهشت در دستور کار قرار خواهد گرفت». شهروندان نیز امیدوارند که وعده‌های شهرداری خرم‌آباد عملی شده و شاهد آبگیری دریاچه بهشت باشند‌.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه