روش‌هایی هوشمندانه برای بستن چمدان سفر

همیشه با نحوه بستن چمدان خود مشکل دارید؟ تا حالا پیش آمده که در فرودگاه برای بزرگی چمدانتان مجبور به پرداخت هزینه اضافه شده باشید؟ یا امنیت فرودگاه چمدان شما را بازرسی کرده باشد یا از شلوغی وسایل درون چمدانتان به ستوه آمده باشید؟ این وضعیت از سرعت شما در سفر می‌کاهد و شاید کمی شما را استرسی کند؛ اما نگران نباشید. به‌گزارش الی‌گشت؛ در این مطلب نحوه بستن چمدان را به شما آموزش می‌دهیم.

با برنامه پیش بروید
تنها لوازمی برای سفر خود بردارید که فکر می‌کنید، ۸۰‌درصد در سفر مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای همین باید قبل از سفر برنامه‌ریزی کنید. باید اول هر چه که می‌خواهید با خود بردارید را بر روی زمین و در کنار هم بچینید. سپس بایستید و به هر چه در روبروی شما قرار گرفته است، نگاه بیندازید. به‌این‌ترتیب می‌توانید از بسته‌بندی وسایل اضافه جلوگیری کنید؛ چرا‌که وقتی وسایل جلوی چشمان شما قرار می‌گیرند، می‌توانید بهتر تصمیم بگیرید و اشتباهات خود را کاهش دهید.

برای برداشتن لباس‌ها رژیمی پیش بروید
لباس‌هایی را برای سفر انتخاب کنید که نازک هستند یا موقع تا‌کردن حجم بسیار کمی می‌گیرند. به‌جای برداشتن یک لباس پشمی کلفت یا شلوار جین، سعی کنید از پلیورهای نازک بافت استفاده کنید یا از شلوارهای پارچه‌ای و جوراب شلواری استفاده کنید. دامن شلواری‌ها یا شلوارهایی با پاچه‌های بزرگ نخی گزینه مناسبی برای سفر هستند؛ چرا‌که به هر تیپی می‌آیند و به‌راحتی در زیر آن‌ها می‌توانید دیگر لباس‌های خود را بپوشید. حتی به‌جای پتو هم می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید! نمی‌دانید کاپشن، کت یا گرمکن خود را کجا قرار دهید؟ وقتی مجبورید لباس‌های گرم و حجیمی بردارید، بهترین راه برای نحوه بستن چمدان، در واقع نگذاشتن آن ها در چمدان است. آن‌ها را بپوشید. به‌هر‌حال، این لباس‌ها از سرما و خنکای سفر در طول راه، شما را گرم نگه می‌دارند.

لباس‌هایتان را اسپری کنید
در سفر به مقصد خود رسیده‌اید و در نحوه بستن چمدان هم دقت کرده‌اید؛ اما باز وقتی در هتل چمدانتان را باز می‌کنید می‌بینید لباس‌هایتان چروک شده‌اند یا خط تا در آن‌ها افتاده است. چه‌کار می‌کنید؟ یک راهکار سریع به شما آموزش می‌دهیم. لباس‌ها را در حمام آویزان کنید و هنگامی‌که در حال دوش گرفتن هستید، بخارآب آن‌ها را صاف می‌کند. اگر این روش هم جواب نداد. می‌توانید اسپری ضد‌چروک تهیه کنید و بر روی لباس‌هایتان اسپری کنید. این‌گونه در وقت خود هم صرفه‌جویی کرده‌اید.

انتخاب کفش در نحوه بستن چمدان
یک روش برای نحوه بستن چمدان و جاداری بیشتر آن، انتخاب درست کفش است. تعداد کفش‌هایی را که با خود برمی‌دارید کاهش دهید. برای هر سفر خانم‌ها، تنها یک کفش پاشنه‌دار و یک کفش با تخت صاف بردارند.  کفش‌ها را برعکس و درکنار هم و در انتهای چمدان، در گوشه قرار دهید. درون کفش‌ها را می‌توانید با دیگر وسایل خود یا وسایل شکستنی پرکنید.

لباس‌هایتان را جداگانه بسته‌بندی کنید
در بازار بسته‌هایی برای جوراب‌ها، شال‌ها، لباس و پیراهن و شلوار برای خرید وجود دارد. مزیت این کیف‌ها و بسته‌بندی‌ها این‌است‌که وسایلتان را جدا از هم نگه‌داشته و از قاطى شدن آن‌ها باهم جلوگیری می‌کند. حتی بعضی از این بسته‌ها ضد آب هستند و برای چیدمان درون چمدان و نحوه بستن چمدان شما بسیار مرتب هستند. بعضی پوشه و بسته‌هایی جداگانه برای کاربردهای مختلف نیز دارند. با این روش بسته‌بندی درون چمدان حتی در زمان ورود به هواپیما در گیت ورودی معطل نیز نگران به هم ریختن چمدانتان نخواهید بود.

به لوازم بهداشتی خود مرخصی بدهید
یک ایده عالی این‌است‌که تمام لوازم بهداشتی از قبیل شامپو، صابون، مسواک و کرم بدن خود را در خانه بگذارید و از محصولات هتل استفاده کنید. شاید عاشق محصولات جدید هتل شوید. همچنین اگر احیاناً نیاز به شامپو یا لوازم بهداشتی مارک خود را داشتید همیشه مغازه‌ای برای خرید این‌گونه لوازم پیدا می‌کنید بنابراین نگران نبود آن‌ها در چمدانتان نباشید.

 فشرده‌سازی لباس‌ها در نحوه بستن چمدان
در بازار بسته‌های فشرده‌سازی لباس وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد تا دو برابر حد معمول در نحوه بستن چمدان خود جا داشته باشید. با این بسته‌ها دیگر نیازی به پریدن، نشستن و فشردن چمدان برای بستن درش وجود نخواهید داشت. این پلاستیک‌های فشرده‌سازی باعث تخلیه هوای اضافه در بین وسایل و لباس‌ها شده و فضای بیشتری برای شما به‌وجود می‌آورد.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه