کاهش وزن با مثبت‌اندیشی

افکار مثبت در کوشش شما برای لاغری تأثیر مهمی دارد. همیشه طرز فکر منفی داشتن می‌تواند به شخصیت‌های ضد‌و‌نقیض مانند پرهیز رژیم غذایی، زیاد خوردن و چشم‌پوشی تمرینات ورزشی بینجامد؛ اما ازطرف دیگر مثبت فکر‌کردن می‌تواند سطح انرژی‌تان را بالا ببرد. باید به‌خاطر داشته باشید که طرز تفکر شما و آن‌چه از ذهنتان می‌گذرد رابطه‌ای معناداری با جسم شما دارد.

خود را سرزنش نکنید. اگر هر‌بار که غذای اشتباهی خوردید، خود را سرزنش کرده و دائم به همان چیزهایی که نمی‌توانید بخورید تمرکز و با ترس، ورزش می‌کنید، تلاشتان بی‌نتیجه خواهد ماند.

زمانی هم که احساس کنید دیگر نیرویی ندارید و افسرده باشید، انگیزه‌تان را از دست می‌دهید و برای اینکه حال بهتری پیدا کنید یک بسته چیپس می‌خورید. پس افسردگی را فراموش کنید.

مثبت‌اندیشی زمانی مؤثر خواهد بود که احساس واقعی‌تان باشد. اگر شما حقیقتاً درباره‌ وزن فعلی‌تان احساس بدی دارید، اما به خودتان بگویید که همه‌چیز روبه‌راه است، به یک تناقض درونی خواهید رسید.

اگر زمان‌هایی‌ست که قوی و با اراده هستید، روی آن لحظات تمرکز کنید و آنها را جشن بگیرید! مثلاً شاید امروز شکر کمتری در قهوه‌تان ریخته‌اید یا به تکه‌ای پیتزا پشت کرده‌اید.

تغییردادن افکار مزاحم مهم است. وقتی بر احساسات و افکار تیره‌تان اذعان کنید، آنها قدرت کمتری برای تسلط بر شما خواهند داشت. این اتفاق برای اینکه افکارتان را تغییر دهید، خیلی‌مهم است.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه