کنترل «هراس از آینده» با مثبت‌اندیشی

زمانی‌که به آینده فکر می‌کنید؛ ممکن است دچار نوعی ترس یا اضطراب شوید؛ مدام نگران باشید که چه اتفاقات بد و ناخوشایندی برای من رخ خواهد داد. درعین‌حال اگر آینده‌نگر هستید و برای زندگی خود برنامه‌ریزی می‌کنید؛ این بهترین تلاش در‌این‌مسیر است که برای به‌‌دست آوردن اهدافتان، راهنمای شما خواهد بود؛ اما به‌یاد داشته باشید؛ بیش‌از‌این به خود سخت نگیرید.

دست از بزرگنمایی ترس‌هایتان بردارید. یک‌بار برای همیشه با ترس خود رو‌به‌رو شوید و خود را از مواجهه با آن نترسانید. قوی باشید تا خود را از این  نگرانی‌های مداوم نجات دهید.

ترس‌های خود را بشناسید. خودشناسی یکی از بهترین اقدامات برایکاهش ترس و نگرانی از آینده است. اگر سعی کنید ابتدا خود و دلایل اصلی ترس‌‌هایتان را بیابید؛ نیمی از راه‌ را آمده‌اید.

هنگام نگرانی، خود را به کار دیگری سرگرم کنید. سعی داشته باشید، هنگامی‌ که نگران و مضطرب هستید؛ به کاری دیگر بپردازید تا ذهن را از افکار منفی و آزاردهنده دور کنید.

بدترین حالت‌های ممکن را تصور کنید. وقتی فهمیدید که بزرگ‌ترین ترس‌ها واقعی نیستند؛ بدترین اتفاق را تصور کنید تا مطمئن شوید حتی اگر نتایج آن خوشایند نباشد، دنیا به آخر نخواهد رسید.

شکرگزار باشید. بر‌اساس تحقیقات به‌دست‌آمده، فعالیت‌های معنوی در درمان بیماری‌های روحی و جسمی بسیار مؤثرند؛ بنابراین زمانی را به نیایش و مراقبه بپرازید تا ترس از آینده را از خود دور کنید.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه