مثبت‌اندیشی در دوران پیری

از فواید مثبت‌اندیشی می‌توان به کاهش استرس، بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن و... اشاره کرد؛ اما آیا می‌دانستید که مثبت‌اندیشی علاوه‌بر تمام این‌ کارکردها می‌تواند در افزایش طول عمر شما نیز مؤثر باشد؟ این‌هفته نتایج و مزایای مثبت‌اندیشی به‌ویژه در سنین بالا و در‌طول افزایش سن افراد را مرور کنیم.

پذیرش پیری و افزایش سن، از راه مثبت آن می‌تواند در طول عمر افراد تأثیرگذار باشد. در ۲۰۱۹ مطالعاتی نشان ‌داد؛ تفکر مثبت بین ۱۱ تا ۱۵‌درصد عمر افراد را افزایش دهد.

افراد مسن‌تر عمق زندگی را بیشتر درک می‌کنند؛ در‌نتیجه افراد مسن می‌توانند با رعایت سبک زندگی ساده و سالم‌تر، انرژی و سلامتی‌شان را افزایش داده و از طول عمر باکیفیت‌تری بهره‌مند شوند.

باید با امید در‌کنار افزایش طول عمر به‌دنبال رشد و بهبود افکار و احساسات مثبت نیز بود. دراین‌صورت شادی درون فرد نهادینه شده و در دوران پیری از زندگی رضایت‌بخش‌تری لذت می‌برد.

شکل‌دادن به یک تفکر مثبت و امیدبخش در‌رابطه‌با پیری، آن‌هم در‌زمانی‌که هنوز جوان هستید، می‌تواند چشم‌اندازی مثبت و آینده‌ای روشن‌تر برای شما ایجاد کند و در میزان امید به زندگی‌تان تأثیرگذار باشد.

افرادی‌که چشم‌انداز مثبت‌تری به آینده دارند و در‌واقع مثبت‌تر به زندگی نگاه می‌کنند، به‌احتمال‌زیاد استرس کمتری را تجربه می‌کنند و در‌نتیجه در‌معرض ابتلا به بیماری‌های مزمن یا اختلالات کمتری قرار خواهند گرفت.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه