قدرتمندی ذهن با مثبت‌اندیشی

امروز می‌خواهیم درباره را‌هکارهایی ساده برای تقویت ذهن سخن بگوییم که شاید عمل‌کردن به آن‌ها تا حدودی برای شما دشوا باشد، یا گاهی آن را غیر‌ممکن بدانید. امیدواریم که نکات کاربردی مطرح‌شده، به شما برای داشتن ذهنی قدرتمند کمک کند تا بتوانید بهترین عملکرد هوشمندانه را در زندگی داشته باشید.  

براساس نقش‌هایی که جامعه و محیط به ما می‌دهد؛ برچسب‌هایی را می‌گیریم؛ مثلاً عصبی، مهربان، و …. اما هیچ‌یک از این‌ها نیستیم؛ ما بهتر و قدرتمند‌تر از آن‌چیزی هستیم که فکر می‌کنیم.

خیلی از ما به نظرات دیگران درباره خودمان حساس هستیم و برایمان مهم است که دیگران چه می‌گویند؛ اما واقعاً مهم نیست؛ مگر اینکه با آنچه که آن‌ها درباره‌تان می‌گویند، موافق باشید.

بی‌خیال شوید و لحظه‌ها را در آغوش بگیرید. خواه این لحظه مانعی سر راه شما باشد یا یک فرصت. به مسائل پیش‌پا‌افتاده توجه نکنید و روی آنچه برایتان مهم است متمرکز شوید.

خود را با کسانی مقایسه کنید که می‌توانید خود را به سطح آن‌ها برسانید. اگر بتوانید بر هر آنچه که خود دارید تمرکز کنید به این نتیجه می‌رسید که شما کافی هستید.

ممکن است گاهی در شرایطی قرار بگیریم که مثلاً کسی در ترافیک از ما جلو  بزند؛ معمولاً عصبی می‌شویم. به‌جای این‌کار به خود بگویید کسی اجازه ندارد کنترل رفتارتان را بر‌عهده بگیرد.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه