تلگرافی

قیمت جدید خودروها اعلام شد
رئیس شورای رقابت اعلام کرد براساس فرمول قیمت‌گذاری جدید، خودروهای گروه صنعتی ایران‌خودرو ۱۰درصد و گروه صنعتی سایپا ۲۳درصد افزایش قیمت خواهند یافت. به‌گزارش ایرنا؛ رضا شیوا افزود: «به‌دلیل‌اینکه در بهمن‌ماه ۹۷ افزایش قیمت خودروهای ساخت ایران‌خودرو به‌مراتب بیشتر از سایپا بود، ایران‌خودروهایی کمتر باید سود ببرند. در بهمن‌ماه ۹۷ ایران‌خودرویی‌ها ۸۴درصد افزایش قیمت و سایپایی‌ها ۶۴درصد رشد قیمت داشتند. تلاش شده است که دراین‌شیوه قیمت‌گذاری، خودروهای تولیدی به‌دست مصرف‌کننده واقعی برسند و حباب قیمتی شکسته شود. البته این تغییرات قیمتی، مشمول خودروهای معوق‌شده نمی‌شود».

 

تداوم تعطیلی مدارس استثنایی شبانه‌روزی و پیش‌دبستانی‌ها
مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش‌وپرورش بااشاره‌به بازگشایی مدارس کشور از 27 اردیبهشت‌ماه؛ دانش‌آموزان و معلمانی با بیماری‌های زمینه‌ای را مجاز به حضور در مدرسه ندانست و گفت: «مدارس استثنایی، مدارس شبانه‌روزی و پیش‌دبستانی‌ها مستثنا هستند و فعلاً باز نخواهند شد». به‌گزارش ایسنا؛ محمد محسن‌بیگی افزود: «باتوجه‌به‌اینکه در ستاد ملی کرونا مصوب شد که مدارس در سطح کشور به‌صورت محدود بازگشایی شوند؛ هم‌زمان وزارت آموزش‌وپرورش بخشی از مقدمات کار را فراهم کرد و بخشی را هم فراهم می‌کند. براین‌اساس؛ از روز شنبه آتی معلمان و کادر اجرایی مدرسه باید ازنظر بهداشتی در شرایط مناسبی قرار داشته باشند».

 

افزایش تولید نیروگاه‌های برق‌آبی کشور
تولید انرژی نیروگاه‌های برق‌آبی در فروردین‌ماه امسال نسبت به ماه قبل آن، نه‌درصد افزایش داشته است. به‌گزارش وزارت نیرو؛ انرژی تولیدی تجمعی نیروگاه‌های برق‌آبی کشور در سال آبی 99 تا پایان فروردین‌ماه جاری، ۲۰۹۵گیگاوات‌ساعت است که نسبت به مدت مشابه 98 (۴۸۲۵گیگاوات‌ساعت)، ۵۷درصد کاهش نشان می‌دهد. این‌درحالی‌ست‌که اطلاعات نیروگاه‌های برق‌آبی کشور تا فروردین‌ماه ۹۹ نسبت به اسفندماه ۹۸، تغییری نداشته. اکنون ۵۵ نیروگاه برق‌آبی در کشور درحال‌بهره‌برداری، ۱۷ نیروگاه درحال‌اجرا و ۲۱۷ نیروگاه دیگر دردست‌مطالعه قرار دارد.

 

حمایت هشت‌میلیاردتومانی معاونت علمی برای توسعه کسب‌وکارهای اینترنتی
معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: «در پویش کروناپلاس ۶۰۰ طرح مختلف از شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و کسب‌وکارهای اینترنتی دریافت کردیم که درنهایت، برای ۱۳۰ طرح تاکنون حمایت مالی به‌مبلغ هشت‌میلیاردتومان تخصیص داده شد». به‌گزارش ایلنا؛ سورنا ستاری افزود: «در کنار تأمین تجهیزات پزشکی، کیت، ماسک و دارو و هم‌زمان با اوج‌گیری کرونا در اسفندماه، کسب‌وکارهای نوپا و آنلاین شروع به ارائه خدمات گسترده در حوزه‌های مختلف به‌شکل آنلاین مانند سلامت، ورزش، آموزش، دورکاری، تولید محتوا، سرگرمی و گردشگری، فروشگاه، حمل‌ونقل، نوآوری‌های اجتماعی و ... کردند. توسعه این پلتفرم‌ها باعث شد بخش زیادی از نیازهای مردم در دوران کرونا و در خانه بمانیم برای پاسخ به اوقات فراغت و نیازهای روزمره ازطریق پلتفرم‌های فضای مجازی پاسخ داده شود».

 

تصویب قانون ضدِقاچاق پس از هفت‌سال
رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: «با تصویب اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مبارزه با پدیده قاچاق در کشور به‌صورت علمی دنبال خواهد شد». به‌گزارش تسنیم؛ علی مویدی خرم‌آبادی بااشاره‌به تصویب لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با 59 ماده، افزود: «شاه‌بیت این قانون این‌است‌که ازاین‌پس در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز به‌صورت علمی به کشف جرم پرداخته خواهد شد و از اقدامات و برخوردهای سنتی و سلیقه‌ای دستگاه‌ها که منجر به افزایش هزینه‌های نظام، مردم و بازرگانان شده بود، جلوگیری می‌شود. این قانون که تکمیل‌کننده خلاءهای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب سال 1392 مجلس شورای اسلامی‌ست، می‌تواند ارتقای امنیت تجارت، اقتصاد و تولید کشور را به‌دنبال داشته باشد».

 

برگزاری رزمایش همدلی مؤمنانه در ناجا
فرمانده ناجا بااشاره‌به پویش همدلی مؤمنانه پلیس، از سیل کمک‌های داوطلبانه برای نیازمندان خبر داد. به‌گزارش فارس؛ سردار حسین اشتری افزود: «حافظان امنیت در کنار مدافعان سلامت برای خدمت به مردم ایفای نقش دارند و برگزاری چنین رزمایش مؤمنانه‌ای، از مصادیق خدمات‌دهی پلیس به مردم است؛ زیرا ما همواره خواهان آنیم که در لبیک به تدابیر رهبری پیشگام و پیش‌قدم باشیم». او باتأکیدبراینکه نیروی انتظامی در هر صحنه‌ای در کنار مردم است، ادامه داد: «ناجا علاوه‌بر تلاش برای انجام وظایف ذاتی و قانونی خود؛ در همه صحنه‌ها و عرصه‌ها فعالانه و شبانه‌روزی حضور داشته است و زمانی‌که سیل اتفاق افتاد، زلزله آمد و ... پلیس در کنار مردم بود و به کمک آنان شتافت و امروز نیز توفیق شرکت در رزمایش همدلی مؤمنانه را داریم».

 

گران‌شدن موز،‌ ارزان‌شدن پیاز
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی، از افزایش قیمت موز خبر داد و بااشاره‌به افت شدید قیمت پیاز در مزارع، گفت: «در بخش کشاورزی، برنامه‌ریزی بلندمدت برای تولید انجام نمی‌شود». به‌گزارش پانا؛ اسدالله کارگر بااشاره‌به افزایش قیمت موز در بازار، گفت: «قیمت این میوه در میدان مرکزی میوه و تره‌بار به حدود ۱۹ تا ۲۰هزارتومان رسیده است». او بابیان‌اینکه موز تنها میوه‌ای‌ست که در مراکز خرده‌فروشی ۳۵درصد سود روی آن اعمال نمی‌شود، افزود: «چون این میوه خارجی‌ست و با حدود یک‌هزارتومان تا دوهزارتومان اختلاف قیمت نسبت به میدان مرکزی در سطح شهر عرضه می‌شود».

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه