مواد غذایی برای تقویت ناخن‌ها

ناخن‌ها صرفاً وسیله تزئینی نیستند و باید تمام تلاش‌تان را برای حفظ سلامتی و استحکام آن‌ها به‌کار بگیرید. در این مطلب با چند ماده مفید غذایی که مناسب برای افزایش استحکام، سلامت و تقویت درونی ناخن‌هاست، آشنا می‌شوید.

تخم‌مرغ یک انتخاب مناسب برای تقویت ناخن‌هاست؛ سرشار از پروتئین است و تولید کراتین را افزایش می‌دهد. همچنین مواد معدنی موجود در زرده باعث مرطوب‌ماندن کوتیکول ناخن شده و باعث احیای آن می‌شود.

کمبود آهن، ناخن‌ها را شکننده می‌کند. گوشت قرمز، حاوی میزان زیادی پروتئین است و آهن بدن را بالا می‌برد. آهن موجود در آن با پروتئین، راهی برای مقابله با شکنندگی ناخن‌هاست.

یک سالاد اسفناج مفصل، دوست سلامت بدن و تقویت‌کننده خوب ناخن‌هایتان است. اسفناج یکی از آن سبزیجاتی‌ست که سرشار از کلسیم، آهن و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که همگی به تقویت ناخن‌ها، کمک می‌کنند.

گیاه گزنه حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مناسبی برای تقویت ناخن‌ها و همچنین موها‌ست. باید بدانید که موها و ناخن‌ها از کراتین ساخته می‌شوند. گزنه حتی به‌صورت کپسول در داروخانه‌ها وجود دارد.

بلوبری، قره‌قاط و خوراکی‌هایی ‌ازاین‌دست، سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که ناخن‌ها را از شکستن نجات می‌دهند. این آنتی‌اکسیدان‌ها به احیای ناخن‌های آسیب‌دیده شما و کاهش التهاب کوتیکول‌ها کمک می‌کنند.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه