مثبت‌اندیشی و یادگیری در کودکان

در بهترین حالت، همه ما دوست داریم که بچه‌هایمان بیشتر به‌دنبال یادگیری باشند و نه نمره. به پیشرفت فکر کنند؛ نه اینکه به‌دنبال اثبات این باشند که باهوش‌اند و بیشتر از یادگیری خود لذت ببرد و می‌خواهیم بچه‌هایی با انگیزه تربیت کنیم. مثبت‌اندیشی، یکی از راه‌های رسیدن به این خواسته‌هاست.

یادگیری در مدرسه را به فعالیت‌های زندگی روزمره مرتبط کنید. هرچه فرزندتان بین آنچه می‌آموزد، با آنچه در زندگی واقعی تجربه می‌کند ارتباط بیشتری ببیند، علاقه بیشتری به یادگیری موضوع خواهد داشت.

به فرزند خود احساس صلاحیت دهید. هیچ‌چیزی بیش از احساس صلاحیت، برای کودکان انگیزه ایجاد نمی‌کند. بعد از اینکه کودکان چیز جدیدی یاد گرفتند، نمی‌توانند صبر کنند تا دوباره آن‌را امتحان کنند. 

 

انواع مختلفی از تجارب را ارائه دهید. سفرهای خانوادگی یا کارهای روزمره می‌تواند حس کنجکاوی کودک را افزایش دهد. ‌یادتان باشد که قرار‌دادن کودک در‌معرض تجارب متنوع فرصت‌های یادگیری زیادی ایجاد می‌کند.

هیجان‌زده باشید. یادگیری مسری‌ست؛ منتقلش کنید. اگر کودک شما علاقه خاصی به چیزی دارد، تشویقش کنید تا درباره این‌ موضوع بیشتر جست‌وجو کند. کتاب‌خواندن روش مؤثری برای یادگیری درباره موضوعات مختلف است.

نور مثبت‌اندیشی را بر شکست بتابانید. شکست را فرصتی برای یادگیری بدانید. به کودک خود، آزادی کافی در انتخاب‌هایش بدهید؛ اما اگر نیاز به کمک دارد، بگویید که در کنار او هستید. 

 

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه