رهایی از آینده‌هراسی با مثبت‌اندیشی

کسی نمی‌داند یک‌سال بعد، یک‌ماه بعد یا حتی همین فردا چه پیش‌ می‌آید. این طبیعت زندگی‌ست! بااین‌حال، خیلی‌ها با ترس از آینده زندگی می‌کنند. هرقدر هم آینده‌نگر باشیم و با برنامه‌ریزی پیش برویم، نمی‌توانیم اختیار همه‌چیز را در دست بگیریم، اما ترس از رخدادهای پیش‌بینی‌نشده نباید ما را فلج کند.

 

فراموش نکنید؛ بزرگ‌ترین ترس‌ها به‌ندرت رخ می‌دهند. این حقیقتی‌ست که بسیاری‌از‌ما تجربه‌ کرده‌ایم و در درستی آن تردید نداریم. با‌وجود‌این، اغلب آن‌را فراموش می‌کنیم. معمولاً فکروخیال بیشتر از واقعیت ما را می‌ترساند.

 

بدترین حالت‌های ممکن را در نظر بگیرید. با این‌کار متوجه می‌شویم؛ حتی اگر بدترین وضعیت ممکن هم پیش بیاید، دنیا به آخر نمی‌رسد و درمی‌یابیم که ترس‌ها آن‌چنان‌که گمان می‌کردیم، بزرگ نیستند. 

 

هنگام نگرانی از آینده خودتان را مشغول کنید. فرقی نمی‌کند تلاش هدفمند برای مقابله با ترسمان باشد یا فعالیت فیزیکی، چون درگیرکردن ذهن با فعالیتی خوشایند، راهی مؤثر برای ازبین‌بردن احساسات منفی‌ست.

 

به آخرین‌باری که از چیزی ترسیدید فکر کنید. احتمالاً، به‌خوبی از پسش برآمده‌اید! شاید به‌نظر خودتان موفق نبوده‌اید؛ اما شکست همیشه به‌معنی ناکارآمدی ما نیست. شاید باید مسیر دیگری را پیش می‌گرفتیم.

 

نتیجه‌ای خوشایند را مجسم کنید. مثبت‌اندیشی در لحظه ممکن است دشوار باشد؛ اما می‌توانیم دستیابی به هدف دلخواهمان را تصور کنیم! تصویرسازی، فراتر از رؤیاپردازی‌ست. باید بتوانیم حس پیروزی را تجربه کنیم!

 

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه