10 زن معروفی که در سال 2021 از دنیا

سروناز بهبهاني/ سال 2021 نیز تمام شد و مانند همه سال‌هایی که گذشته‌اند، تنها خاطرات خوب و بد آن به‌جا ماند. از جمله خاطرات بدی که در پایان هرسال در حافظه انسان به‌یادگار می‌ماند، غم «ازدست‌دادن» است که طی دوسال‌گذشته به‌واسطه شیوع کرونا آن‌را با شدت بیشتری شاید تجربه و درک کرده باشیم. گزارش این‌هفته، به تعدادی از زنان معروف عرصه‌های مختلف اشاره دارد که با سال جدید میلادی همراه نیستند و به عکسی ماندگار در آلبوم روزگار تبدیل شده‌اند.

آن رایس
با نام اصلی «هاوارد آلن فرانسیس اوبراین» که ۱۱ دسامبر ۲۰۲۱ (80سالگی) درگذشت. او نویسنده آمریکایی ژانر گوتیک است که به‌خاطر مجموعه رمان‌هایش به‌نام The Vampire Chronicles شناخته شده است. از روی دو قسمت این‌مجموعه، دو فیلم اقتباسی در سینما ساخته شدند: «مصاحبه با خون‌آشام» (1994) و «ملکه نفرین‌شده» (2002).

سیسیلی تایسون
با نام اصلی «سیسلی لوئیس تایسون» که 28 ژانویه ۲۰۲۱ (96سالگی) درگذشت. این بازیگر طی بیش از هفت‌دهه فعالیت؛ برای تصویر‌کردن زنان قدرتمندِ آفریقایی-آمریکایی معروف شد. او سه جایزه Primetime Emmy، چهار جایزه Black Reel، یک جایزه انجمن بازیگران، یک جایزه تونی، یک اسکار افتخاری و یک جایزه Peabody گرفت.

 

بتی وایت
با نام اصلی «بتی ماریون وایت لودن» که ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ (99سالگی) درگذشت. او از پیشگامان تلویزیون بود؛ با هفت‌دهه فعالیت حرفه‌ای که با بازی در سریال «دختران زرین» معروف شد. او در سال 1953 اولین زن در تلویزیون آمریکا بود که یک سیتکام (زندگی با الیزابت) را تولید کرد.

 

هالینا هاچینز
با نام اصلی «هالینا آندروسویچ» که 21 اکتبر ۲۰۲۱ (42سالگی) درگذشت. این سینماگر و روزنامه‌نگار اوکراینی، در بیش از 30 فیلم بلند، کوتاه و تلویزیونی فعالیت داشت؛ ازجمله Archenemy و Blindfire. او حین تولید Rust، طی یک حادثه تیراندازی مشکوک و اتفاقی، توسط بازیگر این فیلم؛ الک بالدوین، کشته شد!

 

سارا هاردینگ
با نام اصلی «سارا نیکول هاردینگ» که ۵ سپتامبر ۲۰۲۱ (39سالگی) درگذشت. او که به‌عنوان یکی از اعضای گروه موزیک پاپ انگلیسی-ایرلندیِ Girls Aloud شناخته می‌شود؛ درزمینه بازیگری و مد نیز فعال بود. در اوت 2020، اعلام کرد به سرطان سینه مبتلاست و در مارس 2021 وضعیتش وخیم اعلام شد.

 

المپیا دوکاکیس
او 1 می ۲۰۲۱ (89سالگی) درگذشت. هنرپیشه آمریکایی که در بیش از 130 نمایش، 60 فیلم و 50 سریال بازی کرد. او که بیشتر به‌عنوان بازیگر سینما شناخته می‌شود؛ سال 1963 برای بازی در «آدم، آدم است» اثر برتولت برشت؛ در صحنه «آف‌برادوی»، برنده جایزه بهترین بازیگر زن «اوبی» شد.

 

زابینه اشمیتس
او 16 مارس ۲۰۲۱ (51سالگی) درگذشت. او که راننده تیم‌های «ب‌ام‌و» و «پورشه» بود؛ در سال‌های ۱۹۹۶ و ۱۹۹۷ تبدیل به اولین زنی شد که در رقابت‌های استقامتی ۲۴‌ساعته نوربرگ‌رینگ به‌ مقام قهرمانی رسید. حضور در برنامه جذاب Top Gear برای شبکه BBC نیز از او یک ستاره مطرح ساخت.

 

ماری ویلسون
او 8 فوریه ۲۰۲۱ (76سالگی) درگذشت. این خواننده آمریکایی درواقع، یکی از اعضای مؤسس گروه پاپ حیطه سیاه‌پوستان به‌نام The Supremes بود که موفق‌ترین برند در استودیو ضبط معروف Motown در دهه 60 به‌شمار می‌رفتند. این‌گروهِ سه‌نفره، با ارائه 12 تک‌آهنگِ خود، به رتبه یک در بیلبورد Hot 100 رسیدند.

 

هلن مک‌کروری
با نام اصلی «هلن الیزابت مک‌کروری» که 16 آوریل ۲۰۲۱ (52سالگی) درگذشت. یک بازیگر انگلیسی که در سال 90 وارد کار حرفه‌ای شد. از دیگر نقش‌های قدرتمند تئاتری او می‌توان به ایفای کاراکتر «لیدی مکبث» در «مکبث» و «روزالیند» در «هرطور‌ شما دوست دارید»؛ هردو به‌قلم ویلیام شکسپیر اشاره کرد.

 

جین ویترز
او 7 اوت ۲۰۲۱ (95سالگی) درگذشت. بازیگر آمریکایی و مجری برنامه رادیویی مخصوص کودکان؛ که در دهه‌های‌ 1930 و 1940 یکی از محبوب‌ترین کودک‌بازیگران هالیوود بود. آثار او طی سال‌های 1937 و 1938 بارها در لیست 10 فیلم برتر گیشه بودند. او صداپیشگی در انیمیشن‌های دیزنی را نیز تجربه کرد.

 

 

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه