تقویت اراده با مثبت‌اندیشی

«از شنبه رژیم می‌گیرم»، «از هفته‌ بعد درس می‌خونم» و جملاتی دیگر از‌این‌دست که یا خودمان همیشه می‌گوییم یا از دیگران شنیده‌ایم، بهانه‌هایی برای پوشاندن ضعف اراده‌ ماست؛ اما چاره چیست؟ آیا تکنیک‌هایی برای تقویت اراده هست؟ اگر فکر می‌کنید قدرت اراده‌تان نیاز به تقویت دارد، با ما همراه باشید.

 

مدیتیشن بخش‌هایی از مغز را که مسئول اراده‌‌اند، تقویت می‌کند. مدیتیشن این بخش‌های مغز را بزرگ‌تر می‌کند و باعث ارتباط بهتر این‌بخش‌ها با بخش‌هایی می‌شود که در کنترل تصمیمات فرد نقش دارند.

بعضی کارها باید در زندگی تبدیل به عادتتان شود و دیگر برای انجام آن‌ها اراده‌تان را صرف نکنید؛ کارهایی مثل مسواک‌زدن. با این روش می‌توانید اراده‌تان را برای کارهای دیگری ذخیره کنید. 

 

اطرافتان را با افراد مثبتی پر کنید که با شما خواسته‌های مشترک دارند. وقتی اطراف‌تان پر از افرادی باشد که  به اهداف‌شان پایبندند؛ شما نیز تلاش می‌کنید مثل آنان به اهدافتان پایبند باشید.

 

با تکرار جملات مثبت، خود را در آغوش بگیرید. بر‌اساس یک مطالعه‌، کسانی‌که به‌جای خودانتقادی شدید، خوددلسوزی می‌کنند، اراده‌ بیشتری برای پیشرفت و یادگرفتن از اشتباهات، خطاها و ضعف‌های خود نشان می‌دهند.

 

اگر چیزی به‌طور‌مداوم وسوسه‌تان کند، باعث تضعیف اراده‌تان خواهد شد. مثلاً اگر می‌خواهید هله‌هوله نخورید، بهتر است این غذاها را جلوی چشم‌تان نگذارید؛ دیدن و مقاومت برای نخوردن‌شان، اراده‌تان را ضعیف می‌کند.

 

 

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه