توضیحات شهرداری گرگان درخصوص خبر عدمپذیرش یک شهروند در گرمخانه
سينا غريب
در پی انتشار اخباری مبنیبر گلایه یک شهروند بابت عدمپذیرش در مرکز نگهداری افراد بیسرپناه، معاون خدمات شهری شهرداری گرگان توضیحاتی ارائه کرد. احمد سالاری گفت: «پس از دریافت گزارش و تصاویری که نشانگر نارضایتی و گلایه یکی از شهروندان از عدمپذیرش در گرمخانه شهرداری گرگان بود، بلافاصله تحقیقات صحتوسقم اینموضوع موردبررسی قرار گرفت». سالاری افزود: «پس از پیگیریهای صورتگرفته مشخص شد فرد مذکور بهعلت عدمپاسخگویی سامانه تلفنی 137 شهرداری گرگان و بهتبعآن عدمپذیرش در گرمخانه گلایهمند بوده است». وی افزود: «یکی از فعالان اجتماعی که پیگیر اینماجرا بود با دعوت معاونت خدمات شهری به این معاونت مراجعه کرد و ما در جلسهای با حضور وی اقدام به تحقیق درخصوص علت پاسخگونبودن سامانه تلفنی کردیم». معاون خدمات شهری شهرداری گرگان افزود: «دراینجلسه ضمن بررسی موضوع با حضور مسئولین واحدهای مرکز ۱۳۷ و گرمخانه مشخص شد در ساعت ۳ بامداد که شهروند تماس گرفته، سامانه ۱۳۷ قطع بوده و قادر به پاسخگویی نبوده است که البته تذکرات لازم درخصوص عدمتکرار این اتفاق صادر شد». بهگفته سالاری؛ سامانه تلفنی ۱۳۷ جهت پاسخگویی شهروندان درراستای رفع مشکلات شهروندان ایجادشده که ازآنطریق میتوانند مشکلات و خواستههای سطح محله و شهر را با خادمین خود در مدیریت شهری در میان بگذارند. وی درپایان از پیگیریها و دغدغههای این فعال اجتماعی قدردانی کرد. معاون خدمات شهری شهرداری گرگان از عموم شهروندان و فعالان اجتماعی درخواست کرد چنانچه پیشنهادی درخصوص خدمترسانی بهتر به شهروندان و تسهیل خدماترسانی دارند ازطریق سامانه ۱۳۷ تماس حاصل یا به اداره روابطعمومی شهرداری گرگان مراجعه، یا از مسیر شبکههای اجتماعی و تماس تلفنی تماس تلفنی منعکس کنند. لازمبهذکراست؛ گرمخانه شهرداری گرگان در اواخر آبان سال جاری درراستای خدماترسانی به شهروندان بهخصوص شهروندانی که فاقد سرپناه (کارتنخواب) هستند راهاندازی شده است.