شهرستان ري

محسن شيرازي‌نژاد

آشنایی با سیره حضرت زهرا(س) در شهرداری باقرشهر
‌جلسه آشنایی با سیره حضرت زهرا(س) به‌همت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری باقرشهر و با حضور امام‌جمعه باقرشهر و کهریزک، شهردار باقرشهر، معاونت فرهنگی اجتماعی و شهسواری فرمانده حوزه مقاومت بسیج ۴۵۲ شهدای گمنام و خواهران بسیجی در سالن جلسات شهید قاسم سلیمانی برگزار شد. حجت‌الاسلام استیری گفت: «الگو‌گیری و الگوسازی یکی از جوانب مهم تربیتی‌ست و برای بانوان مسلمان‌، الگویی بهتر و کامل‌تر از صدیقه کبری وجود ندارد». وی به احادیثی از حضرت فاطمه زهرا(س) در مورد صله‌رحم اشاره کرد و افزود: «حکمت وجوب صله‌رحم، افزایش عمر و تکثر و رشد خویشاوندان به‌شمار می‌آید و پیوند خویشاوندی از قوی‌ترین پیوندهاست». 

اخطاریه زیست‌محیطی برای ۵۷ واحد آلاینده
رئیس اداره محیط ‌زیست شهرستان ری از تشدید برخورد با متخلفان زیست‌محیطی طی سه‌ماه گذشته خبر داد و گفت: «۵۷ واحد آلاینده هوا دراین‌شهرستان اخطاریه دریافت کردند». علیرضا فاضلی افزود: «اداره محیط زیست شهرستان ری با آغاز فصل پائیز که احتمال ایجاد سکون جوی و تجمیع آلاینده‌ها در کلان‌شهر تهران وجود دارد، واحدهای آلاینده هوا را به‌صورت شبانه‌روزی پایش می‌کند». وی بابیان‌اینکه ۷۳۶ واحد آلاینده هوا طی سه‌ماه گذشته مورد پایش زیست‌محیطی قرارگرفته‌اند، افزود: «واحدهای تولید بتن، قیر، آسفالت، ریخته‌گری، آجرنسوز، گچ و معادن شن و ماسه که در تولیدات خود از سوخت‌های مختلف استفاده می‌کنند، پایش شده‌اند. پالایشگاه شهید تندگویان و کارخانه سیمان تهران نیز به‌دلیل بالابودن مواد آلاینده هوا در خروجی دودکش‌هایشان، به‌صورت ویژه و شبانه‌روزی مورد پایش قرار می‌گیرند». 

اجرای پروژه بهسازی خیابان تهرانی‌مقدم کهریزک
شهردار کهریزک گفت: «‌پروژه بهسازی خیابان تهرانی‌مقدم کهریزک با اعتبار 36‌میلیاردریال و با همکاری سازمان بهشت‌زهرا(س)، اداره راه و شورای بخش کهریزک درحال‌اجرا‌ست». به‌گزارش روابط‌عمومی شهرداری کهریزک؛ علی کلهر افزود: «طول این‌پروژه 1500 و عرض آن 15‌متر بوده که شامل زیرسازی، آسفالت، جداسازی با نیوجرسی و روشنایی‌ست. یکی از مهم‌ترین اهداف شکل‌گیری و اجرایی‌شدن این‌مهم رسیدن به یک نظم ترافیکی بود که باتوجه‌به هم‌جواری این خیابان با سازمان بهشت‌زهرا(س) و ایجاد بار ترافیکی به‌وجود آمده، عریض‌سازی و بهسازی این معبر مهم، لازم بود». 


«قاتلین عزرائیل» در جشنواره فیلم فیلیپین
فیلم کوتاه «قاتلین عزرائیل» به‌نویسندگی و کارگردانی جواد مزدآبادی به جشنواره پامبوجان در کشور فیلیپین راه یافت‌. به‌گزارش روابط‌عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری؛ فیلم کوتاه «قاتلین عزرائیل» به‌نویسندگی و کارگردانی جواد مزدآبادی از هنرمندان ری و به تهیه‌کنندگی مشترک حسین پورخلیلی و جواد مزدآبادی به جشنواره پامبوجان در کشور فیلیپین راه یافت. 

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه