اخبار بانک

بی‌بی‌زهرا لعل‌موسوی

اعلام مبلغ اقساط پلکانی وام نهضت ملی مسکن
در حالی وزیر راه‌و‌شهرسازی از امکان بازپرداخت پلکانی اقساط وام ۴۵۰‌میلیون‌تومانی نهضت ملی مسکن خبر داده که رقم اقساط این تسهیلات در سال اول ماهانه شش و سال هفدهم ماهانه ۱۰‌میلیون‌تومان است. رستم قاسمی وزیر راه‌و‌شهرسازی درباره مبلغ اقساط وام نهضت ملی مسکن گفته بود: «طبق مصوبه شورای پول و اعتبار، نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن ۱۸ درصد است که دولت برای سه‌دهک نخست درآمدی جامعه، نیمی از این نرخ سود را پرداخت می‌کند». پیش از این نیز محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه‌و‌شهرسازی اعلام کرده بود که با راه‌اندازی صندوق ملی مسکن ذیل قانون جهش تولید مسکن، دولت نیمی از سود تسهیلات نهضت ملی مسکن را برای دهک‌های یک تا ۳ درآمدی پرداخت می‌کند که درنتیجه نرخ سود این تسهیلات از ۱۸ به ۹ و مبلغ اقساط از ۷ به ۳.۵ تا ۴ میلیون تومان کاهش می‌یابد. وزیر راه‌و‌شهرسازی همچنین از امکان پرداخت اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن به صورت پلکانی خبر داده بود. منظور از پرداخت پلکانی اقساط تسهیلات مسکن، افزایش تدریجی و سالانه مبلغ اقساط است به‌این‌صورت‌که مبلغ اقساط وام در شرایط عادی (مثلاً هفت‌میلیون‌تومان در هر ماه) در طول دوره بازپرداخت اقساط که برای وام نهضت ملی مسکن ۲۰‌ساله است، توزیع می‌شود؛ در ماه‌های سال‌های نخست مبلغ این اقساط کمتر و در مقابل، فشار عمده مبلغ اقساط به ماه‌های سال‌های پایانی منتقل می‌شود. پیش‌از‌این نیز (۲۱ آذر‌ماه) محمد‌حسن علمداری عضو هیئت مدیره بانک عامل بخش مسکن و مدیر اعتبارات این بانک، درباره مبلغ تسهیلات و رقم اقساط ماهانه آن گفته بود: «تسهیلات نهضت ملی مسکن در چهار مدل ۲۵۰، ۳۰۰، ۴۰۰ و ۴۵۰‌میلیون‌تومان برای به‌ترتیب روستاها و شهرهای کوچک، شهرهای بالای ۲۰۰‌هزار‌نفر، کلان‌شهرها و تهران پرداخت می‌شود». به‌گفته علمداری؛ رقم اقساط این چهار مدل تسهیلات با احتساب سه‌سال زمان ساخت و ۱۷‌سال دوره بازپرداخت (مجموعاً ۲۰‌سال) به ترتیب ۴، ۴.۷، ۶.۳ و ۷‌میلیون‌تومان است.

مشارکت کارکنان بانک سینا در اهدای خون به نیازمندان
به‌منظور گسترش فرهنگ اهدای خون، عمل به مسئولیت های اجتماعی و کمک به بیماران نیازمند، مدیران و کارکنان ستاد و شعب بانک سینا نسبت به اهدای خون خود اقدام کردند. به گزارش روابط‌عمومی بانک سینا؛ با استقرار پایگاه سیار سازمان انتقال خون ایران در بانک، کارکنان در یک قرار همدلی با حضور پرشور خود در امر خداپسندانه اهدای خون مشارکت کردند. اهدای خون یکی از جلوه‌های نوع دوستی و نیکوکاری‌ست و از سنت های نیک فرهنگ ایرانی به‌شمار می رود و ارزش معنوی زیادی دارد. گفتنی‌ست؛ بانک سینا از بانک‌های فعال در‌زمینه مشارکت‌های اجتماعی‌ست و این اقدام نوع دوستانه همه‌ساله به‌همت معاونت سرمایه‌های انسانی و همکاری سازمان انتقال خون و استقبال کارکنان این بانک اجرایی می‌شود.

بارگذاری نسخه جدید اپلیکیشن رمزبان بانک ملی ایران
نسخه جدید اپلیکیشن رمزبان بانک ملی ایران سازگار با اندروید 12 بارگذاری شد. نسخه جدید این اپلیکیشن با ورژن 2.2.2 تحت سیستم‌عامل Android در دسترس کاربران قرار گرفت و بدین‌ترتیب کاربران اندروید 12 می‌توانند به‌راحتی برای دریافت رمز یک‌بار مصرف خود از آن استفاده کنند.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه