۱۰ کاراکتر مقتدر سریال‌های تلویزیونی

علی رهبری/ در سال ۲۰۱۴، سوفیا آموروسو؛ مدیرعامل شرکت «نستی گل»، واژه «دختر رئیس» را ابداع کرد و جهان را تغییر داد. چیزی‌که در آغاز برای ستایش کارآفرینان فمنیست استفاده شد، به‌سرعت تبدیل به اصطلاحی توهین‌آمیز در توصیف زنان حامی سرمایه‌داری شد که برای کسب قدرت، دست به هر‌کاری می‌‌زنند. در‌حالی‌که دختر رئیس‌ها یا زنان مقتدر در هرجایی ممکن است کمی اعتبار به‌دست آورده باشند؛ ولی یک سنگر را به‌طور‌کامل فتح کرده‌‌اند و آن، چیزی نیست جز تلویزیون! فهرستی از برخی دختر رئیس‌ها را برای شما آماده کرده‌‌ایم.

دنریس تارگرین
مشهور به دنریس طوفان‌زاد؛ او یک شخصیت خیالی در سری رمان فانتزی «ترانه یخ و آتش» اثر جرج آر. آر. مارتین است.این زن مقتدر همه‌چیز داشت؛ اما دشمنانش را با اژدهاهایش نابود کرد و ناگهان گروهی برای بازپس‌گیری قدرت از دستانش توطئه کردند. نقش دنریس را امیلیا کلارک بازی کرد.

سلینا میر
نخست‌وزیر را فراموش کنید. او در سریال «معاون رئیس‌جمهوری»، دختر رئیس جهان آزاد بود! ممکن است یکی‌،دو‌بار از محل کار خود اخراج شده باشد؛ ولی نخستین رئیس‌جمهوری زن آمریکا بود و مهم نبود چقدر جرم برای رسیدن به اینجا انجام داد. نقش او را جولیا اسکارلت الیزابت درایفوس بازی کرد.

مارگارت تاچر 
به‌قول اریک اندره در یک مصاحبه: «آیا فکر می‌‌کنید که مارگارت تاچر با استفاده از قدرت دخترانه به جوخه‌های مرگ در ایرلند شمالی پول تزریق می‌کرد؟» گیلیان اندرسون نیز بی‌شک از این قدرت برای بردن جایزه امی در فصل چهارم سریال «تاج» در نقش تاچر برای شبکه نتفلیکس استفاده کرد.

اولیویا پاپ
دختر رئیس‌‌هایی مانند اولیویا پاپ؛ با بازی کری واشنگتن، در «رسوایی» دیگر ساخته نمی‌‌شوند. او نیز مانند شیو، به هر‌دو‌سوی چرخه‌ سیاسی تن می‌‌داد؛ سمت خوب یا سمت قدرت. از هدایت انتخابات به‌نفع گرنت تا انجام عملیات‌های مخفی شکنجه و ترور؛ می‌توان گفت که او شخصیت جالبی شبیه گلادیاتورها داشت.

شیو روی 
تنها دختر خانواده پُر از رئیس ساده نیست؛ اما «شیو روی» با بازی سارا اسنوک، آن‌را عالی اجرا کرد و این‌گونه به ملکه‌ دختر رئیس‌های تلویزیون تبدیل شد. او به‌خوبی دو نقش متفاوت را در «وراثت» ایفا کرد و اگرچه مشاور سیاسی کاندیداهاست؛ برای پیروزی پدرش در حزب راست‌گرایان کوشید.

پایپر چپ‌من
او با بازی تیلور اسکیلینگ، در «نارنجی، مُد جدید است» جایزه‌ دختر رئیس در بدترین محیط را می‌برد؛ یعنی زندان! او از یک دختر ساده‌لوح به کسی تبدیل می‌‌شود که از فروش لباس دستِ‌دوم در زندان کاسبی خوبی دست‌و‌پا می‌‌کند. او می‌‌داند برای انجام درست کارها، گاهی باید صلح کرد. 

الکس لوی
با بازی جنیفر انیستون در سریال «برنامه صبحگاهی»؛ دختر رئیسی شبیه کیت کوریک که برای حفظ اعتبار خود، هر‌کسی را نابود می‌کند. او هرکاری می‌‌‌کند تا از همکار سابقش، کسلر که اعتبار خوبی نداشت متمایز باشد؛ مثلاً حتی سفر به کشور ایتالیا برای ملاقات او در اوج همه‌گیری بیماری بود.

ورنیکا لاج
در سریال «ریوردیل» او که نقشش توسط کامیلا مندز بازی شده؛ لیستی حسادت‌آور از لحظات دختر رئیس‌گونه دارد. درواقع، با یک جهش هفت‌ساله، تبدیل به گرگ وال‌استریت شد و پس‌از‌آن، اولین کلوب غیرقانونی ریوردیل را افتتاح کرد. او در تمام زمینه‌ها پا جای پای پدر خود؛ یعنی مارک کانسوئلوز گذاشت.

ربکا بانچ
این کاراکتر با بازی ریچل بلوم، بین تمام زنان این‌فهرست، بیشترین رشد و تغییر را طی سریال داشت. در «نامزد سابق دیوانه»، کلی رفتار رئیس‌مآبانه و شیطنت‌های مخصوص دختران رئیس انجام داد. او فارغ‌التحصیل رشته حقوق از دانشگاه ییل بود که تبدیل به حقوقدانی موفق؛ اما متهم به قتل شد! 

سوفیا مارلو
شیطنت او با بازی بریت رابرتسون؛ تقریباً شبیه برخی‌دیگر از خانم‌های این‌فهرست است؛ ولی باید به احترامش در «دختر رئیس» کلاه از سر برداشت. سریال پیش از ‌آغاز فرایند ورشکستگی و استعفای مدیرعامل کنسل شد. اگرچه لباس‌های گران‌قیمت و پول‌گرفتن از پدرش، همه دوستداران نقش دختر رئیس را سیراب کرد.

 

 

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه