گلستان

سینا غریب

کد #2020* مخابرات؛ دریافت خدمات فوری غیرحضوری
مدیر مخابرات گلستان کد دستوری #2020* را راهی آسان برای دریافت خدمات فوری غیرحضوری مخابرات خواند. دکتر غلامعلی شهمرادی بااشاره‌به‌اینکه سامانه‌های ارائه خدمات غیرحضوری برای رفاه حال مشتریان راه‌اندازی شده، با معرفی کد دستوری #2020* آن‌را راهی برای دریافت خدمات فوری غیرحضوری دانست که مشتریان می‌توانند ازطریق تلفن‌همراه خدمات موردنیاز خود را دریافت کنند. وی گفت: «در تلفن ثابت، ثبت خرابی و پیگیری آن، پیگیری ثبت‌نام تلفن ثابت و اعلام صورتحساب‌های میان‌دوره و پایان‌دوره تلفن ثابت؛ و در بخش اینترنت، خرید ترافیک، دریافت مانده اعتبار و تغییر رمز پنل کاربری، از خدماتی‌ست که مشتریان به آن دسترسی داشته و می‌توانند از آن بهره‌مند شوند». وی خرید ترافیک اینترنت برای مشتریان باند پهن شرکت مخابرات ایران را از خدمات ارزشمند استفاده از کد دستوری #2020* نامید و به مشتریان توصیه کرد ازطریق تلفن‌همراه و شماره‌گیری کد دستوری #2020* از امکانات آن بهره‌مند شوند.

 

فصل گرما و نگرانی قطعی برق 
همه‌ساله با شروع فصل گرما شاهد قطعی‌های مکرر برق در بخش‌های خانگی و صنعتی هستیم که به‌دلایل مختلف نظیرِ کمبود تولید در نیروگاه‌های برق‌آبی روی می‌دهد. باتوجه‌به تداوم خشک‌سالی و کمبود بارش، شرایط امسال هم مانند سنوات قبل بوده و این‌مسئله نگرانی مردم و صنعتگران را برای خاموشی و مدیریت مصرف در‌پی داشته است. پارسال جداولی برای خاموشی‌ها طبق سهمیه هر استان طراحی شده بود که این‌موضوع در بیشتر موارد در گلستان رعایت نشده و گلستانی‌ها شاهد خاموشی‌های آزاردهنده در ساعات اوج گرما و قطعی‌های خارج از برنامه بودند؛ به‌گونه‌ای‌که قطعی‌ها تا چندبار در روز کشیده می‌شد. تولیدی‌ها و صنایع گلستان هم نسبت به خاموشی‌های بی‌برنامه شاکی بوده و خواهان برنامه‌ریزی مناسب برای این‌بخش بودند. یک تولیدکننده گلستانی گفت: «زمان‌بندی قطعی برق در سال قبل، در بسیاری‌ازمواقع رعایت نمی‌شد و حتی ممکن بود که این قطعی چندساعت بعدازآن‌هم تمدید شود». 

 

اختصاص ۱۴۰۰‌میلیاردتومان از محل مصوبات سفر رئیس‌جمهوری 
استاندار گلستان گفت: «در انتهای سال قبل، ۱۴۰۰‌میلیاردتومان اعتبار نقدی از محل مصوبات سفر رئیس‌جمهوری به استان تزریق شد تا بتوانیم با پرداخت معوقات پیمانکاران پروژه‌های راکد را به‌حرکت درآوریم». علی‌محمد زنگانه در اولین نشست هم‌اندیشی روز شورای بخش، شهر و شهرستان دوره ششم ضمن تبریک روز شوراها گفت: «شوراها بهترین حلقه ارتباطی بین مردم و مدیریت استان بوده و می‌توانند زمینه تحقق برنامه‌های توسعه‌محور گلستان را فراهم آورند. برای توسعه متوازن استان باید شهرداری‌ها درآمدزایی داشته باشند. اکنون عمده شهرداری‌های ما به‌لحاظ وضعیت درآمدزایی وضعیت مناسبی ندارند. ایجاد منابع پایدار در شهرداری‌ها منجر به توسعه شهر و برخورداری شهروندان از امکانات می‌شود».

 

کمک بندرگزی‌ها برای کمک به آزادی زندانیان
رئیس دادگستری بندرگز از برگزاری گل‌ریزان برای کمک به آزادی زندانیان خبر داد. محمد طالبی چاری گفت: «خیران غرب استان ۷۰۰‌میلیون‌تومان برای کمک به آزادی زندانیان گل‌ریزان کردند». او گفت: «کمک‌ها ازطریق ستاد دیه استان برای آزادی زندانیان مالی غیرعمد هزینه می‌شود». گفتنی‌ست؛ جشن گل‌ریزان غرب استان با مشارکت خیران نوکنده، کردکوی، ترکمن و گمیشان به‌میزبانی بندرگز برگزار شد.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه