بانک

بی‌بی‌زهرا لعل‌موسوی

عملیاتی‌شدنِ سامانه «پل» (پرداخت لحظه‌ای) در بانک پارسیان
سامانه پرداخت لحظه‌ای «پل» در بانک پارسیان راه‌اندازی و امکان انتقال وجه بین‌بانکی با سهولت، سرعت و امنیت بیشتر و به‌صورت لحظه‌ای فراهم شد. مشتریان این بانک با‌استفاده‌از این سامانه می‌توانند با امنیت بیشتر و کارمزد کمتر نسبت به ساتنا و پایا، برای انتقال آنی مبالغ 150‌میلیون‌ریال یا کمتر بااستفاده‌از اینترنت‌بانک و همراه‌بانک پارسیان، به‌صورت آنی به انتقال وجه به‌حساب افراد در سایر بانک‌هایی که دارای این سامانه‌اند، اقدام کنند. این گزارش می‌افزاید؛ پرداخت لحظه‌ای از‌طریق سامانه پل، ازنظر کارکردی شبیه به انتقال وجه از‌طریق کارت‌به‌کارت است با‌این‌تفاوت‌که مبدأ و مقصد تراکنش‌ها در‌این‌سامانه، به‌جای شماره‌کارت، شماره‌شبای حساب افراد است. گفتنی‌ست؛ با‌توجه‌به انتقال آنی وجوه در‌این‌سامانه، امکان لغو تراکنش وجود نداشته و ضروری‌ست که کاربران اینترنت‌بانک ابتدا نسبت به استعلام شماره‌شبای مقصد اطمینان حاصل و سپس نسبت به انجام انتقال وجه اقدام کنند. سامانه پل؛ سرویسی بین‌بانکی، هماهنگ و استاندارد در سطح کشور است که با نظارت بانک مرکزی، تسویه پرداخت‌های لحظه‌ای با حجم انبوه و مبالغ خرد را فراهم می‌کند.

 

آمادگی بانک سامان برای اعطای تسهیلات خرد و صنفی
بانک سامان با هدف بهبود فضای کسب‌وکار و ارائه تسهیلات به متقاضیان، «بسته اعتباری خرد و صنفی» خود را با قوانین جدید ابلاغ کرد. در بسته اعتباری خرد و صنفی سال 1401 بانک سامان، در حوزه خرد تسهیلات مختلفی در قالب خرید مسکن، تعمیر مسکن، خرید خودرو، خرید کالای مصرفی بادوام، رفع احتیاجات ضروری و کارت اعتباری گنجانده شده است. در حوزه تسهیلات صنفی نیز بانک سامان آماده ارائه تسهیلات سرمایه‌در‌گردش، خط اعتباری، خرید ارز مشروط و غیر‌مشروط به‌منظور واردات کالا، تنزیل اعتبار اسنادی داخلی مدت‌دار، خرید تجهیزات و ماشین‌آلات، خرید دفتر کار و تعمیر مسکن (دفتر کار) گنجانده شده. تمامی افراد برای دریافت تسهیلات متناسب با نیازشان می‌توانند با در‌دست‌داشتن مدارک موردنیاز و تأمین وثایق قانونی، به یکی از شعب بانک سامان در سراسر کشور مراجعه کنند.

 

بانک سپه و پرداخت بیش از 123هزار‌فقره تسهیلات بدون ضامن
دکتر آیت‌اله ابراهیمی؛ مدیرعامل بانک سپه از اختصاص بیش از 32‌هزار‌میلیارد‌ریال تسهیلات بدون ضامن به بیش از 123‌هزار‌فقره پرونده، از ابتدای اجرای ‌طرح در‌این‌بانک خبر داد. وی گفت: «تسهیلات اعطایی بدون ضامن در بانک سپه به‌عنوان اولین بانک، پس از دستور رئیس‌جمهوری مبنی‌بر تسهیل شرایط پرداخت تسهیلات خرد و در‌پی بخشنامه وزارت امور اقتصادی و دارایی برای کمک به افزایش قدرت خرید و رفع نیازهای مالی ضروری آحاد مردم قابل‌دریافت است». 

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه