گلستان

سینا غریب

تحویل ۱۳۷هکتار اراضی ملی به بنیاد مسکن
مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: «تاکنون ۱۳۷‌هکتار از اراضی ملی در حوزه روستایی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به اداره‌کل بنیاد مسکن تحویل شده و به‌همین‌میزان نیز در حال تعیین‌تکلیف و تحویل است». سید محمد حسینی در جمع مدیران استان گفت: «برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن طی چهارسال در گلستان به ۷۰۰‌هکتار زمین برای ساخت نیاز است. تاکنون ۱۳۷‌هکتار از اراضی ملی در حوزه روستایی شناسایی و تحویل اداره‌کل بنیاد مسکن شده و به‌همین‌میزان اراضی نیز درحال‌شناسایی، تعیین‌تکلیف و تحویل به اداره‌کل است». حسینی ادامه داد: «همچنین حدود ۲۰۰۰‌هکتار اراضی در محدوده روستاها شناسایی شده و پیش‌بینی می‌شود ۱۰۰۰‌هکتار آن متصرف سنوات قبل ساخت‌وساز بوده و ۱۰۰۰ و تحویل اداره‌کل برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن شود که درصورت تحویل نقشه‌برداری، تفکیک، تعیین معابر و خیابان‌ها و دیگر اقدامات لازم انجام می‌شود».

 

کاهش ۲۰‌درصدی مصرف انرژی با سرویس وسایل سرمایشی
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت: «سرویس منظم و اصولی وسایل سرمایشی تا ۲۰‌درصد مصرف انرژی را کاهش می‌دهد». سارا مقصودلو از شهروندان خواست تا باتوجه‌به آغاز فصل گرما، در مصرف برق مدیریت کنند تا دچار قطعی نشویم. حمیدرضا زاهدپور؛ رئیس اتحادیه تعمیرکاران لوازم‌خانگی گلستان نیز اعلام کرد: «در استان بیش از 1000 سرویس‌کار دارای مجوز فعال هستند».

 

تکریم جامعه ایثارگری؛ تجدید میثاق با ارزش‌های دفاع مقدس
مدیرکل بنیاد گلستان گفت: «تکریم خانواده معظم شهدا و ایثارگران موجب کسب فیض و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و دفاع مقدس است». اسرافیل وزیری گفت: «اخلاص شهدا الگویی مناسبی برای همگان بوده و پیشرفت‌های حاصله در جامعه مرهون اخلاص و ایثار شهدای والامقام است. دیدار و دلجویی از خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر گام کوچکی در برابر ازخودگذشتگی‌های آنان محسوب می‌شود و حفظ شأن و منزلت این عزیزان باید به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مسئولان و برنامه‌ریزان باشد. وظیفه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به‌عهده همه است و همه باید به فرهنگ ایثار، جهاد و مقاومت توجه ویژه داشته باشند».

 

پرداخت 387‌میلیاردریال اعتبار مشاغل خانگی
حسینعلی خواجه‌مظفری گفت: «387‌میلیاردریال از اعتبارات مشاغل خانگی به بیش از ۱۶۰۰ طرح در گلستان پرداخت شد». مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در کارگروه اشتغال استان گفت: «در حوزه مشاغل خانگی از اعتبارات 1400 تعداد 2500 طرح به‌مبلغ 601‌میلیاردریال به بانک‌های عامل رفاه کارگران و توسعه تعاون معرفی شده‌اند که تاکنون تعداد 1643 طرح به‌مبلغ 387‌میلیاردریال پرداخت شده و بقیه نیز در مراحل تکمیل پرونده در بانک‌های عامل هستند. تعهد اشتغال استان، ۳۱۳۱۰ شغل است که در دوماه ابتدایی امسال ۱۳۳۰ فرصت شغلی جدید در سامانه رصد اشتغال به‌ثبت رسیده است». وی بیان داشت: «ابعاد مختلف ایجاد اشتغال باید تقویت شود اگر تولید و ابعاد تأمین مالی، حقوقی، فناوری و زیرساخت‌ها در استان تقویت شود، اشتغال پایدار ایجاد می‌شود».

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه