بانک

بی‌بی‌زهرا لعل‌موسوی

کاهش قیمت تمام‌شده پول و افزایش درآمدهای کارمزدی در بانک شهر

رئیس هیئت‌مدیره بانک شهر با‌اشاره‌به اجرای سیاست‌های درست و مناسب برای اصلاح ترکیب سپرده‌ها و همچنین جذب منابع در چهارچوب قوانین و مقررات بانک مرکزی از‌سوی شعب این بانک؛ از کاهش قیمت تمام‌شده پول و افزایش درآمدهای کارمزدی در بانک شهر خبر داد. دکتر رحیم طاهری گفت؛ با اصلاح ساختار، مدیریت صحیح منابع، برنامه‌ریزی دقیق و مدون برای وصول مطالبات و ارائه خدمات متمایز به شهروندان؛ توانسته‌ایم شاهد روندی مطلوب در کاهش قیمت تمام‌شده پول در بانک و افزایش درآمدهای کارمزدی باشیم. وی با‌بیان‌اینکه کاهش قیمت تمام‌شده پول، یکی از مهم‌ترین عوامل سودآوری در بانک‌هاست، تصریح کرد؛ استقبال شهروندان و مشتریان شبکه بانکی از خدمات بانک شهر و به‌تبع‌آن، افزایش و جذب سپرده‌های با‌کیفیت نیز تأثیر بسزایی بر کاهش ریسک تمرکز بانک داشته است. طاهری با‌اشاره‌به‌اینکه توسعه بانکداری الکترونیک نیز از دیگر عوامل غیرمستقیم مؤثر بر کاهش بهای تمام‌شده پول است، خاطرنشان کرد؛ با‌توجه‌به استقبال گسترده‌ای که از خدمات پیشخوان‌های شهرنت و سامانه‌های بانکداری الکترونیک بانک شهر شده؛ در‌تلاشیم سبد محصولات در‌این‌حوزه را نیز در سال جاری افزایش دهیم.

 

تولید 761‌ریال سود خالص به‌ازای هر سهم بانک ملت

بانک ملت اطلاعات و صورت‌های مالی منتهی به پایان اسفندماه 1400 را منتشر کرد که بر‌این‌اساس؛ سود خالص هر سهم این بانک با 66‌درصد رشد به 761‌ریال رسیده است. این بانک که با نماد وبملت و سرمایه 207000‌میلیارد‌ریالی از بانک‌های فعال در بازار سرمایه کشور محسوب می‌شود، در پایان سال 1399 معادل 458‌ریال سود خالص تعدیل‌شده اعلام کرده بود که این‌رقم در پایان سال 1400 به 761‌ریال افزایش یافته است. سود خالص بانک ملت در پایان سال 1400 با 66‌درصد افزایش نسبت به پایان 1399 به 158000میلیارد‌ریال رسیده است. در‌عین‌حال، خالص درآمد تسهیلات و سپرده‌گذاری وبملت در پایان سال قبل بیش از 297000میلیارد‌ریال اعلام شده که نسبت به سال ماقبل، 33‌‌درصد بیشتر شده است. خالص درآمد کارمزد بانک ملت نیز در مقطع پایان 1400 حدود 27000میلیارد‌ریال بوده که نسبت به مدت مشابه 1399 حدود 111‌درصد رشد را نشان می‌دهد.

 

 

بانک پاسارگاد؛ الگوی بانکداری اسلامی ایران

بانک پاسارگاد پس از گذشت 16سال از تأسیس خود، برای هفتمین‌بار موفق به کسب ‌عنوان «بانک برتر اسلامی ایران» در سال 2022 شد. این بانک در ادامه افتخار‌آفرینی‌‌های خود در عرصه‌های داخلی و بین‌ا‌‌لمللی در موفقیتی دیگر عنوان بانک برتر اسلامی ایران را طبق اعلام نشریه معتبر «بنکر» (The Banker) کسب کرد. بانک پاسارگاد پیش‌‌تر شش‌مرتبه موفق به کسب عنوان بانک برتر اسلامی ایران طی سال‌های 2013 تا 2017 و همچنین سال 2021 شده بود.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه