بانک

بی‌بی‌زهرا لعل‌موسوی

بانک کارآفرین مجوز «پرداخت‌یاری» گرفت

بانک مرکزی، مجوز پرداخت‌یاری هلدینگ نگاه بانک کارآفرین را صادر کرد. به‌گزارش روابط‌عمومی بانک کارآفرین؛ حسین اسلامی (مدیر‌عامل هلدینگ فناوری نگاه بازوی فناوری بانک کارآفرین) با‌بیان‌این‌خبر گفت؛ هلدینگ فناوری نگاه در‌راستای توسعه فضای کسب‌و‌کار و ارائه خدمات نوین در حوزه پرداخت به‌عنوان بازوی فناوری بانک کارآفرین اقدام به اخذ مجوز پرداخت‌یاری از بانک مرکزی کرد و پس از احراز شرایط، تست و تأیید زیرساخت‌های فنی مورد‌نیاز از‌سوی شاپرک موفق به دریافت این مجوز شد. وی ادامه داد؛ پیش‌از‌این‌ به‌واسطه شرکت «نگاه‌پرداخت» فعالیت‌های توسعه‌ای هلدینگ نگاه در حوزه‌های پرداخت و بانکداری دیجیتال دنبال می‌شد و دستاوردهایی را نیز برای بانک به‌همراه داشت. اسلامی در‌توضیح این دستاوردها تصریح کرد؛ کسب رتبه نخست بین بانک‌های عامل فروش سهام «دارا دوم» در سال ۱۳۹۹ از جمله این دستاوردهای قابل‌توجه است.مدیرعامل هلدینگ نگاه از مزایای دریافت این مجوز را ایجاد شتاب و حرکت گسترده‌تر در‌راستای توسعه کسب‌‌وکارهای مبتنی‌بر پرداخت و بانکداری دیجیتال خواند. 

 

 

گسترش خدمات غیرحضوری بانک گردشگری با نگاه جامع‌نگر 

مدیرعامل بانک گردشگری اعلام کرد؛ خدمات غیرحضوری بانک باید با تعریف خدمات جدید تا‌حدممکن طبق نیاز مشتریان حقیقی و حقوقی گسترش یابد. به‌گزارش روابط‌عمومی بانک گردشگری؛ محمدرضا فهمی گفت؛ صنعت بانکداری در جهان امروز با معیشت مردم پیوندی تنگاتنگ پیدا کرده و هیچ دسته و رسته‌ای از زندگی روزمره را نمی‌توان یافت که نیاز به خدمات بانکی نداشته باشد. وی افزود؛ توسعه خدمات دیجیتالی در دو‌دهه‌اخیر هر‌روز آدمی را ‌سمت سهولت بیشتر امور سوق می‌دهد و مؤسسات پولی و مالی از این خدمات جدا نیستند. زمان بانکداری سنتی سپری شده است؛ از‌این‌رو همان‌گونه که از یک‌سال‌گذشته به‌سمت توسعه خدمات الکترونیکی گام برداشته‌ایم، ضمن تداوم و توسعه این خدمات، با مختصات نوین و ارائه خدمات جدید را تا‌حدممکن بر‌اساس نیاز مشتریان به‌جد مورد‌توجه قرار می‌دهیم. فهمی ادامه داد: هر‌چه خدمات بر بستر سامانه‌های غیرحضوری به‌ویژه TOBANK حرکت کنیم، مسیر را کوتاه کرده‌ایم و ‌کنار‌ش خدمت‌رسانی به تجار و ارائه خدمات ارزی و بین‌المللی، توسعه سرمایه‌گذاری در عرصه‌های مولد، مشارکت در پروژه‌های بزرگ ملی نیز از اهداف مهمی‌ست که با اهداف و برنامه‌های کوتاه، میان و بلندمدت درصدد میل به آن خواهیم بود.

 

 

بانک خاورمیانه و ثبت بالاترین نرخ کفایت سرمایه 

بانک خاورمیانه با ثبت نرخ کفایت سرمایه ۱۳٫۵‌درصدی موفق شد برای دهمین‌سال متوالی بالاترین نرخ کفایت سرمایه را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شاخص‌های سلامت بانکداری به‌دست آورد. حداقل نرخ کفایت سرمایه طبق با استانداردهای بانک مرکزی هشت‌درصد و طبق با استانداردهای جهانی بازل ۱۲‌درصد تعیین شده است. با‌این‌وجود تنها چهار بانک خصوصی ایران توانسته‌اند استاندارد بانک مرکزی را رعایت کنند و از‌این‌بین تنها بانک خاورمیانه با فراتر‌رفتن از استانداردهای بین‌المللی توانسته است استانداردهای کمیته نظارت بر بانکداری بازل (کمیته بال) را نیز رعایت کند.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه