شهرستان ری

محسن شیرازی‌نژاد

ضرورت اصلاح و تقویت خطوط مخابراتی در فشافویه
فرماندار ویژه ری گفت: «مردم از مشکلات مربوط به برقراری ارتباطات مخابراتی در حسن‌آباد گلایه و نارضایتی دارند که لازمه اصلاح این‌وضعیت و تقویت خطوط مخابراتی‌ست». حمید زمانی افزود: «این‌بخش جذابیت‌های محدودی دارد و در نوعی بن‌بست قرار گرفته. وی علت احتمالی بخشی از محرومیت را کمبود منابع آبی خواند و گفت: اکنون بزرگ‌ترین پروژه انتقال آب را به این‌بخش دردست‌اجرا قرار دارد و تا جاده چرمشهر و زندان بزرگ تهران را تحت‌پوشش قرار می‌دهد. حسن‌آباد به‌تنهایی به‌اندازه شهرستان فیروزکوه جمعیت دارد و مهاجرپذیر است و الآن هم وضعیت مخابراتی آن نیاز به تقویت دارد». وی یکی از ثمرات بازدیدهای مکرر از این‌بخش را مطلع‌شدن از میزان محرومیت بخش فشافویه دانست و گفت: «کل سیستم حاکمیت به‌دنبال رسیدگی به مشکلات مردم است و فرمانداری چنین رویکردی را برای بهبود شرایط دنبال می‌کند. مردم از حداقل‌های امکانات ارتباطی اینجا برخوردار نیستند و حسن‌آباد در تلفن ساده و ثابت مشکل دارد تاآنجاکه فقط یکی از خیابان‌های آن طی سه‌سال‌قبل با قطعی تلفن مواجه است و ۴۰ واحد صنعتی نیز تلفن ثابت ندارد». 

 

آئین بهره‌برداری از طرح ارتقای آب‌رسانی به کهریزک
در هفته دولت و با حضور استاندار تهران و مدیران ارشد ری و بخش کهریزک، طرح ارتقای آب‌رسانی به‌بهره‌برداری رسید. علی کلهر (شهردار کهریزک) گفت: «در سال‌های اخیر یکی از مشکلات خاص شهروندان، معضل حجم و کیفیت آب بوده است؛ براین‌اساس در چندین جلسه در بخش و حتی شهرستان این‌معضل بررسی و مطالعه شد. بعد از بررسی‌های صورت‌گرفته و تخصیص اعتبار لازم و همکاری ادارات ذی‌ربط، طرح لوله‌کشی آب از سد ماملو کلید خورد و به‌برکت خون پاک شهیدان دولت این‌طرح به‌دست استاندار تهران مهندس منصوری به‌بهره‌برداری رسید. وی از مدیران ارشد استان تهران، شهرستان ری و بخش کهریزک بابت این تعامل سازنده که کیفیت زندگی در کهریزک را ارتقاء خواهد داد تشکر کرد».

 

خروج ضایعات‌فروشی‌های پلاستیک از شهر 
شهردار باقرشهر گفت: «همه ضایعات پلاستیک‌فروشی‌های این شهر به غیر از یک واحد را تاکنون از شهر خارج کرده‌ایم». به‌گزارش ایرنا؛ محسن قضاتلو افزود: «از ۵۰۰‌هکتار مساحت باقرشهر نزدیک به ۳۰۰‌هکتار اوقافی‌ست و اغلب ساخت‌و‌سازهای غیر‌مجاز در همین محدوده اوقافی رخ می‌دهد. در تلاش برای ساماندهی این محدوده اوقافی در روند بازنگری طرح تفصیلی باقرشهر هستیم». قضاتلو از الحاق ۲۰۰‌هکتار زمین به محدوده قانونی باقرشهر خبر داد و گفت: «ضریب جمعیتی برای باقرشهر ۲.۸‌درصد تصویب شد که به توسعه و رشد مباحث شهری کمک می‌کند». شهردار باقرشهر از تلاش برای کاهش هزینه‌های اداره شهر خبر داد و گفت: «هم اکنون فقط ۱۰‌میلیارد‌تومان باید برای پرداخت حقوق کارکنان شهرداری بپردازیم. از ۶۶۸‌نفر نیروی که داشتیم، ۲۸‌نفر طی ماه‌های گذشته بازنشسته شده‌اند و ۱۲‌نفر دیگر نیز به زودی بازنشسته می‌شوند و از‌این‌طریق به‌دنبال چابک‌سازی بدنه شهرداری هستیم». قضاتلو ادامه داد: «تلاش کردیم با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و شاد، نشاط و امید را در سطح شهر منعکس کنیم». 

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه