دانستنی‌های کلیدی درباره خرید کاغذدیواری

کاغذدیواری از عناصر دکوراسیونی است که به فضای داخلی روح می‌دهد و آن‌را زیباتر و جذاب‌تر می‌کند. کاغذدیواری انواع گوناگونی دارد و به‌همین‌دلیل باید در انتخاب آن دقت زیادی داشت و مواردی را درنظر داشت؛ ازجمله کاربرد کاغذدیواری، انتخاب نوع کاغذدیواری، هدف از انتخاب کاغذدیواری.

کاربرد کاغذدیواری
شما می‌توانید از کاغذدیواری در تمام فضاها استفاده کنید، فضاهایی مانند نشیمن، پذیرایی، اتاق‌خواب، اتاق کار، اتاق کودک و حتی حمام و سرویس بهداشتی. پس بعدازآنکه ایده اولیه خود را از کاغذدیواری مشخص کردید، مکانی را که کاغذدیواری در آنجا استفاده می‌شود را در‌نظر بگیرید. بادرنظرگرفتن فضا می‌توانید انتخاب راحت‌تری داشته باشید.
کاغذدیواری اتاق‌خواب: کاغذدیواری اتاق‌خواب بهتر است رنگ ملایمی داشته باشد. رنگ‌های گرم باعث می‌شوند فضا صمیمی‌تر شود و رنگ‌های تند مانع خواب راحت می‌شوند.
کاغذدیواری اتاق پذیرایی: برای اتاق پذیرایی کاغذدیواری باید با سبک دکوراسیون خانه هماهنگ باشد. همچنین باید به رنگ وسایل دقت کنید و کاغذدیواری که ترکیب رنگی هماهنگ با آن‌ها دارد را انتخاب کنید. به‌گفته کارشناسان تیمبرلند کاغذدیواری با طرح‌های شلوغ برای دکوراسیون و مبلمان ساده و بدون طرح مناسب است، اگر از طرح‌های پیچیده و شلوغ در کنار مبلمان و وسایل نقش دار استفاده کنید فضا کوچک‌تر دیده می‌شود و در دکوراسیون هرج‌ومرج و آشفتگی دیده می‌شود.
کاغذدیواری اتاق کار: کاغذدیواری‌هایی که رنگ‌های شارپ دارند و یا گل‌دار و شلوغ هستند مناسب برای اتاق کار نیستند. این‌طرح‌ها باعث جلب‌توجه و حواس‌پرتی افراد می‌شوند. برای این فضا بهتر است طرح‌های ساده و یا طرح‌هایی که رسمی‌اند مانند راه‌راه یا طرح‌های هندسی ظریف را انتخاب کنید. همچنین کاغذدیواری‌هایی که طرح‌های آن به‌صورت سایه‌روشن دیده می‌شوند و یا خودشان بافت و طرح دارند برای اتاق و یا دفتر کار مناسب‌اند.
کاغذدیواری اتاق کودک: اگر کاغذدیواری را برای اتاق کودک می‌خواهید انواعی که دارای شخصیت‌های کارتونی موردعلاقه فرزندتان هستند و یا انواعی که طرح‌های فانتزی و کودکانه و رنگ‌های شاد و یا ملایم دارند مناسب هستند.

انتخاب نوع کاغذدیواری
کاغذدیواری‌ها انواع متنوع و گوناگونی دارند. شناخت انواع کاغذدیواری به شما کمک می‌کند بهترین انتخاب را برای فضای موردنظرتان داشته باشید. انواع کاغذدیواری عبارتنداز؛ کاغذدیواری کاغذی، کاغذدیواری PVC باروکش وینیل، کاغذدیواری نانو، کاغذدیواری مخملی، کاغذدیواری سه‌بعدی،‌ کاغذدیواری کاغذی.
کاغذدیواری کاغذی: نازک و غیرقابل‌شست‌وشو است. دوام آن به‌مدت 1 تا 2 سال است و نکته‌ای که باید درنظر گرفت این‌است‌که به‌راحتی پاره می‌شود. همچنین این‌نوع کاغذدیواری برای اتاق کودک مناسب نیست. نکته مثبتی که درمورد این‌نوع کاغذدیواری می‌توان گفت این‌است‌که نسبت به سایر انواع کاغذدیواری قیمت کمتری دارد.
کاغذدیواری PVC با روکش وینیل: کاغذدیواری PVC با روکش وینیل محکم و بادوام است. دوام آن 5 سال است و به‌راحتی پاره نمی‌شود. این‌نوع کاغذدیواری قابل شستشو و ضد خش بوده و به‌همین‌دلیل گزینه مناسبی برای اتاق کودکان است. همچنین از این‌نوع می‌توان به‌عنوان روکش برای ورق‌های کاغذدیواری نیز استفاده کرد.
کاغذدیواری نانو: کاغذدیواری نانو با تکنولوژی نانو ساخته می‌شود. این‌نوع کاغذدیواری علاوه‌بر تمام ویژگی‌های کاغذدیواری PVC، مزیت‌های دیگری نیز دارد: ضد دوده و کثیفی‌ست. ضد حساسیت است. در برابر آفتاب مقاوم است. پاره نمی‌شود. عایق گرما و صدا است. همچنین به‌این‌دلیل‌که در ساخت آن از تکنولوژی نانو استفاده شده است قیمت بالاتری نسبت به سایر انواع کاغذدیواری دارد.
کاغذدیواری مخملی: کاغذدیواری مخملی زمینه‌ای از جنس پارچه یا کاغذدیواری PVC دارد که نقش و نگارهای روی آن از جنس مخمل پارچه‌ای یا مخمل پلاستیکی است. وجود نقش و نگارهای مخملی باعث می‌شود تا این‌نوع کاغذدیواری قابل شستشو با مواد شوینده نباشد. کاغذدیواری مخملی معمولاً طرح‌های کلاسیک و رنگ‌های تیره دارد. پس برای خانه‌هایی که سبک دکوراسیون کلاسیک و لوکس دارند بهترین انتخاب است و به‌خوبی با مبلمان هماهنگ می‌شود. این‌نوع کاغذدیواری بسیار خاص و زیباست و از کاغذدیواری‌های معمولی قیمت بیشتری دارد.
کاغذدیواری سه‌بعدی: کاغذدیواری سه‌بعدی از فاصله چندم‌تری به‌دلیل طرح‌ها و سایه‌هایی که روی آن داده شده، برجسته دیده می‌شود. همچنین این‌نوع کاغذدیواری قابل شستشو بوده و بسیار پرطرفداراست. پس اگر می‌خواهید فضای خاصی داشته باشید و به آن بعد جدیدی بدهید این کاغذدیواری مناسب شماست.

هدف از انتخاب کاغذدیواری
شما می‌توانید به‌راحتی بااستفاده‌از کاغذدیواری در دکوراسیون خانه‌تان تغییر ایجاد کنید. پس باید هدفتان از خرید کاغذدیواری مشخص باشد. ممکن است بخواهید عمق فضا را بیشتر و یا به آن بافت و گرما اضافه کنید، احساستان را نسبت به فضا بهتر کنید و یا فضایی آرام و شاد داشته باشید. ازآنجایی‌که کاغذدیواری طیف وسیعی از طرح، رنگ و جنس دارد به‌کمک آن‌ها می‌توانید به فضا هویتی متناسب با کاربری آن بدهید. این‌طرح‌ها و رنگ‌ها در فضا تأثیراتی دارند و معیارهای کلی برای آن‌ها وجود دارد.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه