ترافل میوه

ترافل یکی از دسرهای پرطرفدار در انگلستان است که از ترکیب میوه، خامه و تکه‌های کیک یا لیدی فینگر که با شربتی آغشته شده است، تهیه می‌شود. در‌ این‌دسر لایه‌های کیک، میوه و خامه به‌ترتیب روی‌هم قرار داده می‌شود و اغلب یک‌شب زودتر آن را تهیه می‌کنند تا مزه مواد تشکیل‌دهنده به خورد یکدیگر برود. این دسر رنگارنگ بی‌شک هر کسی را برای خوردنش وسوسه می‌کند.

مواد لازم
توت‌فرنگی یخ‌زده‌: ۴۰۰‌گرم
پودر قند‌: ۱۲۰‌گرم
آب‌: ۴‌قاشق غذا خوری
پوست رنده‌شده یک عدد لیمو
پنیر خامه‌ای: ۵۰۰‌گرم
ماست توت‌فرنگی‌: یک‌لیتر
شیرینی‌تر رولت
کاستارد آماده‌: یک لیتر
تمشک‌: ۲۵۰‌گرم
توت‌فرنگی‌: تازه ۲۵۰‌گرم
برگ نعنا برای تزیین

طرز تهیه
در ابتدا باید سس دسر را آماده کنیم. برای تهیه سس، توت‌فرنگی‌های یخ‌زده را در یک قابلمه کوچک قرار دهید و آن‌را روی حرارت قرار دهید تا کمی نرم شود. سپس با یک قاشق یا چنگال توت‌فرنگی‌های نرم‌شده را له کنید. رنده پوست لیموترش، شکر و آب را اضافه کنید و پنج‌دقیقه بپزید تا سس غلیظ شود. سپس سس را در یخچال بگذارید تا خنک شود. پنیر خامه‌ای را بزنید تا نرم شود؛ سپس ماست میوه‌ای را اضافه کنید و در مخلوط‌کن بریزید تا به‌خوبی مخلوط شود. ظرف سرو را بردارید. کف ظرف را با رولت بپوشانید. روی رولت کمی پودر قند بپاشید. کاستارد را روی آن قرار دهید. ترکیب ماست و پنیر خامه‌ای را روی آن بریزید. از سس آماده‌شده روی ترکیب ماست و پنیر بریزید. یک لایه تمشک و یک لایه توت‌فرنگی را به‌ترتیب روی لایه‌های قبلی قرار دهید. حالا دو مرتبه‌، ترتیب لایه‌ها را از ابتدا تا انتها تکرار کنید. لایه آخر که سطح ظرف را تشکیل می‌دهد، با سس بپوشانید و روی آن برگ تازه نعناع قرار دهید. دسر را یک ساعت در یخچال بگذارید و سپس سرو کنید.

نکته
این دسر برایعلاوه بر خوشمزه بودن برای برخی بیماران مفید هم هست. آنتی‌اکسیدآن‌های موجود در توت‌فرنگی و همچنین پتاسیم بالای توت‌فرنگی باعث کاهش خطر لخته‌های خون خطرناک در مغز می‌شوند که از دلایل سکته مغزی هستند. همچنین توت‌فرنگی به‌دلیل آنتی‌اکسیدآن‌هایی که دارد، در برابر رادیکال‌های آزاد عمل کرده، رشد سلول‌های سرطانی را مهار کرده و باعث کاهش التهاب بدن می‌شود. ازسوی‌دیگر؛ دریافت میزان کافی اسید فولیک در دوران بارداری لازم است و توت‌فرنگی حاوی مقادیر مناسبی فولیک‌اسید است که خوردن ترافل میوه را برای زنان باردار لذت‌بخش‌تر می‌کند.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه