گلستان

اعظم دستجردی

فصل سرما و لزوم توجه به واکسن کرونا
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات درمانی گلستان گفت: با فرارسیدن فصل سرما، برای جلوگیری از افزایش بیماران، مردم باید توجه بیشتری به تزریق واکسن کرونا داشته باشند. سعید گل‌فیروزی گفت: «تعداد بیماران نسبت به یک‌ماه‌گذشته حدود ۴۰‌درصد کاهش داشته است». گل‌فیروزی ادامه داد: «با قرارگیری در فصل پاییز و سرمای پیش‌رو، برای جلوگیری از افزایش بیماران کرونایی می‌طلبد که مردم به تزریق واکسن توجه بیشتری داشته باشند». وی از تزریق سه‌میلیون و ۴۵۳‌هزار و ۱۶۲‌دُز از نوبت‌های اول تا چهارم واکسن کرونا در گلستان خبر داد و افزود: «پایگاه‌های تزریق واکسن در همه شهرهای استان آماده تزریق دُزهای یادآور واکسن کرونا برای شهروندان هستند».

 

پرداخت ۲۶۵‌میلیاردتومان به مددجویان گلستانی
کمیته امداد گلستان نیمه نخست امسال ۲۶۵‌میلیاردتومان به خانواده‌های تحت‌حمایت کمک‌معیشت پرداخت کرده است. شش‌ماه‌نخست امسال این کمک معیشتی را 76427 خانواده تحت‌پوشش کمیته دریافت کردند. عیسی بابایی گفت: «امسال مستمری مددجویان ۲۰‌درصد بیشتر شده است. یکی از اولویت‌های اصلی در خدمت‌رسانی ازسوی این نهاد، تأمین حداقل نیاز‌های معیشتی خانواده‌هاست». بابایی گفت: «علاوه‌بر هزینه کمک معیشتی، به مددجوبان مستمری، خدمات حمایتی، درمانی، فرهنگی، ساخت و تعمیر مسکن، کمک‌هزینه جهیزیه و تسهیلات قرض‌الحسنه و اشتغال‌زایی نیز داده می‌شود».

 

آموزش فنی‌وحرفه‌ای در بندر ترکمن
رئیس مرکز آموزش و فنی‌وحرفه‌ای شهرستان بندر ترکمن از آموزش بیش از ۶۳۰‌نفر در شش‌ماهه اول امسال خبر داد. خدانظری گفت: «در شش‌ماهه‌اول امسال در همه حوزه‌های آموزشی اعم از کارگاه‌های مرکز ثابت، سیار شهری، روستایی، صنایع و صنوف، آسیب دیدگان اجتماعی و سکونتگاه‌های غیررسمی متقاضیان مهارت‌های آموزش فنی‌وحرفه‌ای را کسب کرده‌اند». او افزود: «آموزش اجرا شده برای ۵۲۳ آقا و ۱۰۸ خانم که در قالب ۱۴۶ دوره و ۸۸ حرفه، آموزش‌های مهارتی را دیده‌اند. آموزش‌های مهارتی این مرکز در حوزه صنعت، فرهنگ‌وهنر، کشاورزی و خدمات بوده و تا پایان امسال دوره‌های متناسب با نیاز شهرستان را اجرا خواهیم کرد».

 

آغاز احیاء و مرمت «دیوار بزرگ گرگان» 
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: با استقرار هیئت ساماندهی، مرمت و احیای «دیوار بزرگ گرگان» آغاز شد. محمدجواد ساوری در آیین افتتاح محل استقرار هیئت ساماندهی دیوار بزرگ گرگان گفت: «دیوار بزرگ گرگان را به‌عنوان یکی از طرح‌های بزرگ حوزه میراث‌فرهنگی استان درنظر گرفته‌ایم که احیای آن می‌تواند در کنار ظرفیت‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زمینه رفع محرومیت از منطقه شرق استان را فراهم سازد». او افزود: «واحدی؛ معاون امور مجلس و امور استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی در سفر هفته گذشته خود به استان گلستان قول پنج‌میلیاردتومان اعتبار را برای مرمت این دیوار داد». 

 

نیاز به اعتبار ملی برای اجرای طرح «پیاده‌راه» گرگان 
معاون فنی شهرداری گرگان گفت: «اجرای طرح پیاده‌راه در مرکز شهر گرگان در فاصله چهاراه میدان تا میدان شهرداری نیازمند اعتبار ملی‌ست». شهرام شاکری افزود: «طرح پیاده‌راه از چهارراه میدان به‌سمت میدان شهرداری گرگان در سال ۹۹ تصویب شده است و اجرای کامل آن 1600‌میلیاردتومان اعتبار نیاز دارد. این اعتبار برای اقداماتی نظیر کف‌سازی، جداره‌سازی، تعیین محور موازی برای جایگزین‌کردن ترافیک درنظر گرفته‌شده است. بودجه شهرداری گرگان حدود 1400‌میلیاردتومان است که ۸۰۰‌میلیاردتومان مربوط به بودجه عمرانی برای کار‌های روزانه نظیر آسفالت و جدول‌سازی در سطح شهر می‌شود». 

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه