راهنمای خرید میز تحریر

داشتن یک میز تحریر استاندارد می‌تواند بر تمرکز حین انجام کارها و سلامت بدن شما تأثیر‌گذار باشد. میزتحریرها در انواع مختلف مانند میز تحریرهای تاشو، میز تحریرکودکان، میزتحریر اداری، میز تحریر کلاسیک و مدل‌های متفاوت دیگر طراحی و تولید می‌شوند. میز تحریرها با‌توجه‌به مدل‌های مختلف دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند که در ادامه با‌اشاره‌به نکاتی ساده اما مهم می‌توانید یک میز تحریر متناسب با محیط و نیاز خود را انتخاب کنید. میز تحریرها می‌توانند حتی در محیط‌های کوچک هم قرار بگیرند و فضای دلنشینی را در اختیار شما قرار دهند. برای خرید یک میز تحریر نکاتی مانند جنس میز، ارتفاع، استقامت، داشتن کشو و ... قابل‌توجه است. همچنین برای داشتن محیطی زیبا باید به سبک اتاق خواب یا اتاق کارخود و میز تحریر مناسب آن دقت نمایید تا بتوانید انتخابی درست جهت زیبایی محیط خود داشته باشید. میز تحریر یکی از ساده‌ترین لوازم در منازل و محیط کار است اما اگر به‌درستی انتخاب نشود و در محل درست قرار نگیرد می‌تواند آسیب جدی به شما وارد کند.

ویژگی‌های یک میز تحریر خوب و استاندارد
از ویژگی‌های میز تحریر داشتن فضای مناسب و کافی برای قرار‌دادن لوازم‌التحریر، کتاب و لوازم دیگر است. برخی میز تحریرها دارای کتابخانه کوچکی هستند تا بتوانید به‌راحتی به کتاب و مجلات خود دسترسی داشته باشید. در بیشتر مدل‌های میز تحریر کشو و کمدهایی با عمق و ارتفاع مناسب جهت قرار دادن لوازم التحریر و وسایل مختلف طراحی می‌شود.

ابعاد استاندارد میز تحریر
میز تحریر در ابتدا باید دارای ابعاد استاندارد باشد تا در حین مطالعه و استفاده از میز تحریر به سلامتی بدن شما آسیبی وارد نشود. یکی از مواردی که باید به آن توجه شود عرض میز تحریر است. برخی میزهای تحریر که رایانه هم روی آن قرار می‌گیرد به‌دلیل‌اینکه چند‌منظوره هستند باید دارای عرض بیشتری باشند. طول میزهای استاندارد مابین 70 تا 150‌سانتی‌متر می‌باشد و عرض آن‌ها متناسب با محل قرارگیری می‌تواند دارای عرض 60 تا 80‌سانتی‌متر باشد.

ارتفاع استاندارد میز تحریر
ارتفاع استاندارد میز تحریر یکی دیگر از نکاتی‌ست که هنگام خرید باید مورد‌توجه قرار گیرد. می‌توان ارتفاع را با صندلی مورد استفاده تنظیم کرد؛ اما اگر یک میز تحریر با ارتفاع استاندارد داشته باشید دیگر نگران سلامتی خود نخواهید بود و خستگی شما درحین کار و مطالعه کمتر خواهد شد. ارتفاع استاندارد میز تحریر، ارتفاعی‌ست که متناسب با سن افراد و با قد افراد متناسب باشد که در ادامه به آن اشاره شده است: ۳-۴‌سال ۴۶‌سانتی‌متر؛ ۴-۶‌سال ۵۳‌سانتی‌متر؛ ۶-۸‌سال ۵۹‌سانتی‌متر؛ ۸-۱۱‌سال ‌سانتی‌متر؛ ۱۱-۱۴‌سال ۷۱‌سانتی‌متر؛ افراد بالای ۱۴ سال ۷۶‌سانتی‌متر. اگر ارتفاع میز تحریر انتخابی شما از حالت استاندارد کوتاه‌تر باشد، دست‌ها به سمت پایین آویزان و در نتیجه سر و گردن اذیت می‌شود و به مرور زمان می‌تواند به سلامتی شما لطمه وارد شود. اگر هم از حالت استاندارد بلندتر باشد باعث می‌شود که شانه بالاتر قرار بگیرد که باز هم در دراز مدت باعث درد کتف و شانه می‌شود.

چه جنسی برای میز تحریر مناسب است؟
تولید میز تحریرهایی با کیفیت و استاندارد نیاز به طراحی هوشمندانه و استفاده از مواد اولیه با کیفیت و مرغوب دارد. در هنگام خرید میز تحریر باید استحکام و مقاومت آن را در نظر بگیرید. برای کودکان بهتر است میز تحریرهایی خریداری شود که علاوه‌بر زیبایی و طرح‌های فانتزی از مقاومت بالایی برخوردار باشند چون ممکن است برای کودک به‌عنوان اسباب‌بازی تلقی شود و حین استفاده دچار مشکل شود و به کودک آسیب وارد کند. جنس میز تحریرهای موجود در بازار از نئوپان و MDF است که با ورق‌های ملامینه ضد‌خش روکش شده‌اند و از اتصالات الیت برای مقاومت بیشتر میز استفاده می‌شود. این ورق‌ها دارای با دوام و زیبا در طرح‌های متنوع هستند که به‌دلیل مقاومت آن‌ها در‌برابر رطوبت و خش بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فضای لازم برای گذاشتن میز تحریر چه مقدار است؟
با‌توجه‌به کاربرد و محل استفاده از میز تحریر می‌توانید فضای کافی را به میز تحریر خود اختصاص دهید. به‌عنوان‌مثال؛ در اتاق خواب با توجه به محیط می‌توانید میز تحریری انتخاب کنید که دارای عرض کمتری باشد تا بتوانید به‌راحتی آن‌را در اتاق خود قرار دهید تا در زیبایی و دکوراسیون اتاق خواب شما تأثیر‌گذار باشد. در برخی محیط‌ها مانند دفتر کار و ادارات می‌توان از میزهایی با عرض‌های بیشتر و استاندارد استفاده کرد تا فضای کافی برای استفاده را داشته باشید. به این نکته توجه داشته باشید که میز تحریر را به‌گونه‌ای قرار دهید که نزدیک کتابخانه باشد یا میزهای تحریری را انتخاب کنید که در کنار یا بالای آن‌ها فضایی جهت قرار‌دادن کتاب و مجلات تعبیه شده باشد.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه