شهرستان ری

توسعه صنعتی نباید به اهالی روستاها آسیب بزند

محسن شیرازی‌نژاد

معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: «توسعه صنعتی نباید به اهالی روستاها آسیب بزند و موجب گلایه‌مندی آنان شود». حمید زمانی در‌پی گلایه اهالی روستای دوتویه از کارخانه آزفنداک، تولیدکننده پودر استخوان پخته، روغن صنعتی و استخوان سوخته کوره‌ای با مصرف دارویی و صنعتی بازدید کرد و افزود: «هرنوع بی‌توجهی به الزامات محیط‌زیستی منجر به اعتراض مردم می‌شود». وی در‌این‌بازدید تذکرات لازم را برای رعایت نکات زیست‌محیطی به سرمایه‌گذاران و مسئولان این واحد صنعتی ارائه کرد. وی ضمن ملزم‌سازی اداره محیط‌زیست بر رسیدگی مستمر بر روند فعالیت این واحد صنعتی، تأکید کرد: «کارشناسان و بازدیدهای مستمر محیط‌زیست برای نظارت مستمر بر این واحد و دیگر صنایع مشابه فعال جهت جلوگیری از آلودگی و انتشار بوی نامساعد مستقر می‌شود. دراین‌واحد صنعتی پودر استخوان، پودر خون دام‌های اهلی و روغن‌های صنعتی تولید می‌شود که بوی نامطبوعی دارد».

همایش پیاده‌روی خانوادگی در ری برگزار می‌شود
معاون سیاسی و امنیتی فرماندار ویژه شهرری گفت: «همایش پیاده‌روی خانوادگی به‌مناسبت هفته تربیت‌بدنی برگزار می‌شود». مهدی قهرمانی بااشاره‌به برگزاری دومین جلسه هم‌زمان شورای ورزشی و جوانان شهرستان ری افزود: «بناست همایش پیاده‌روی خانوادگی روز جمعه ۲۹ مهر‌ماه به‌مقصد کوه بی‌بی‌شهربانو در شهرری برگزار شود». وی گفت: «فرماندار خبر از راه‌اندازی صندوق حمایت از قهرمانان و ورزشکاران داد که نخستین سرمایه‌گذاری آن نیز ازسوی فرمانداری انجام گرفته است. این صندوق بناست به حمایت از ورزشکاران و قهرمانان ورزشی بپردازد و به آنان وام قرض‌الحسنه پرداخت کند».

برگزاریِ تور بازدید شرکت‌های دانش‌بنیان از شرکت پالایش نفت تهران
تور فناوری بازدید شرکت‌های دانش‌بنیان با حضور صفارنیا؛ مدیر پارک علم و فناوری پردیس و شماری از شرکت‌های دانش‌بنیان از پالایشگاه نفت تهران برگزار شد. با هدف حمایت و شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد بستری مطلوب برای همکاری فی‌مابین با استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان به‌عنوان پل ارتباطی دانشگاه و صنعت، برای اولین‌بار تور فناوری بازدید شرکت‌های دانش‌بنیان از پالایشگاه نفت تهران برگزار شد. بناست دراین‌بازدید دوروزه شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه‌های HSE، بازرگانی، بهره‌برداری و تولید کاتالیست، خدمات فنی و مهندسی، توسعه سامانه‌های مدیریتی و تعمیرات و نگهداری با مدیران و رؤسای حوزه‌های مربوطه شرکت پالایش نفت تهران دیدار و گفت‌وگو کنند.

دهیاران به کمک پلیس‌راه بیایند
فرمانده پلیس‌راه حسن‌آباد ری گفت: «دهیاران در حوادثی که در مسیرها و راه‌های روستایی رخ می‌دهد، به کمک پلیس‌راه بیایند و مانع از ایجاد ترافیک شوند». سرهنگ سیف‌الله فرهادی در مراسم راهدار محله و تجلیل از راهداران و دهیاران نمونه شهرری افزود: «دهیاران و راهداران در راه‌های روستایی تجزیه صحنه حادثه را داشته باشند و پس از وقوع حوادث مسیر را برای مردم باز کنند». وی گفت: «پس از وقوع حوادث و ثبت جزئیات حادثه، مسیر باید بازگشایی شود تا مسبب حوادث بعدی نباشد». فرهادی اظهار داشت: «بی‌شک دهیاران پس از وقوع حادثه در راه‌های روستایی، در صحنه حضور می‌یابند و ازاین‌رو خواستار همکاری برای حفظ صحنه و ایمن‌سازی فضا از آنان هستیم». فرمانده پلیس‌راه حسن‌آباد گفت: «دهیاران چنانچه در محدوده مدیریتی خود نقطه حادثه‌خیزی دارند، شناسایی و تاحدامکان آن‌را برطرف سازند تا برای مسافران و عابران حادثه‌ای رخ ندهد».

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه