گلستان

اعظم دستجردی

کسب رتبه سوم شرکت برق در مسابقات مهارت شغلی
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت: «توزیع برق گلستان در دومین‌دوره مسابقات مهارت شغلی منطقه شمال کشور که در ساری برگزار شد، در رشته در احداث شبکه کابل خودنگهدار رتبه سوم را کسب کرد». سید احمد موسوی افزود: «دراین‌دوره از مسابقات هفت شرکت توزیع تهران، قزوین، البرز، گیلان، گلستان و غرب مازندران و مازندران حضور دارند. این‌دوره از مسابقات درراستای توسعه مهارت‌های فنی و شغلی نیروهای فعال در بخش‌های مختلف توزیع نیروی برق کشور و ایجاد انگیزش و شکوفایی مهارت‌ها و تعیین افراد ماهر و نخبه دراین‌صنعت برگزار می‌شود. ایجاد انگیزه، افزایش دانش و مهارت بین همکاران شرکت توزیع برق، آموزش عملی افزایش کیفیت کار، آشنایی نیروی کار با تجهیزات نوین و به‌کارگیری دستورالعمل واحد در شرکت‌های توزیع از اهداف برگزاری این‌دوره مسابقات بود. در حاشیه مسابقات، شرکت‌کنندگان در بخش تیراندازی و طناب‌کشی به‌رقابت پرداختند که گلستان در هر دو رشته رتبه اول را کسب کرد».

پرداخت وام اشتغال به مددجویان بهزیستی
معاون اشتغال و مسکن اداره‌کل بهزیستی گلستان گفت: «از ابتدای امسال تاکنون ۴۱۰‌میلیاردریال وام اشتغال‌زایی از محل تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸ به ۲۷۶‌نفر از مددجویان تحت‌پوشش نهاد در استان پرداخت شد». علیرضا طاهری‌زاده سهمیه امسال بهزیستی گلستان در بحث اشتغال‌زایی از محل تبصره ۱۶ را 1860میلیاردریال و از محل تبصره ۱۸ افزون‌بر ۲۱۰‌میلیاردریال اعلام کرد و گفت: «تاکنون حدود ۴۰‌درصد از این تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است. تسهیلات چهاردرصدی اشتغال‌زایی با بازپرداخت هفت‌ساله میانگین یک‌میلیاردریال برای هرنفر به جامعه هدف بهزیستی پرداخت می‌شود. تاکنون اسامی ۶۵۰‌نفر از مددجویان بهزیستی در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است. پارسال ۴۳۰‌میلیاردریال تسهیلات بلاعوض ساخت مسکن به مددجویان تحت‌پوشش پرداخت و ۶۱۵ واحد پارسال و ۲۰۴ واحد امسال تحویل متقاضیان شد. از ۲۰۴ واحد تحویلی امسال ۱۸۳ واحد مربوط به خانوارهای دارای معلول است و ساخت ۲۳۹ واحد مسکن معلولان را دردست‌اقدام داریم».

زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا؛ چه‌کسانی در اولویت‌اند؟
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم‌پزشکی گلستان بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوآنزا را تشریح کرد. آنفلوانزا از ویروس‌های فصلی‌ست که در نیمه دوم سال به‌سرعت شایع می‌شود. باوجودآنکه با تزریق واکسن آنفلوانزا تلاش شده این ویروس کشنده را کنترل کنند؛ اما متأسفانه هنوزهم آمار ابتلا به این بیماری بالاست و هرساله تعداد زیادی از افراد را گرفتار می‌کند. با شیوع ویروس کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ترس مردم از این ویروس ناشناخته موجب شده تا آمار مبتلایان به آنفلوانزا با کاهش قابل‌توجه همراه شود بااین‌وجود کارشناسان معتقدند اخیراً با عادی‌انگاری کرونا ازسوی مردم، رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به دوران اوج کرونا کمتر شده و این‌مسئله احتمال شیوع آنفلوانزا و دیگر بیماری‌های تنفسی را افزایش می‌دهد. معمولاً بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا شروع فصل سرماست. ازآنجا‌‌که فصل سرما در کشور کمی دیرتر هوا شروع می‌شود به‌همین‌دلیل شیوع گسترده این ویروس از ماه‌های آبان، آذر و دی آغاز خواهد شد. معمولاً توزیع واکسن آنفلوانزا از مهرماه در کشور آغاز شده و در اواخر مهرماه تقریباً به‌اتمام می‌رسد به‌همین‌علت به افرادی‌که تمایل به تزریق واکسن آنفلوانزا دارند توصیه می‌کنند هرچه‌سریع‌تر نسبت به تهیه آن اقدام کنند.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه