نکات کلیدی برای خرید جاروبرقی

اساس کار همه جاروبرقی‌ها، یکی بوده و تفاوتشان به‌دلیل سایر امکانات پیشرفته و قدرت موتور آن‌هاست. طبیعی‌ست که هرچه این توانایی‌ها، بیشتر باشند، سرعت جارو‌کردن و کیفیت کار، بالاتر خواهد رفت. قبل از اقدام به خرید، باید ببینید که کف خانه شما با چه چیزی پوشیده شده است. اگر کف خانه شما با سرامیک و انواع کف‌پوش، پوشیده شده است، «جاروی خاک»، برای خرید و استفاده روزمره مناسب است. «جاروی آب‌وخاک»، باتوجه‌به مکش و قدرت بالایی که دارد، بیشتر برای اماکن تجاری، هتل‌ها و رستوران‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند. «جاروی آب، خاک و شوینده»، بیشتر برای مراکز خرید، کارگاه‌های تولیدی و ساختمان‌های تجاری مناسب است. 

مجهز به فیلتر «هپا»
همه ما ساعت‌های زیادی را در خانه می‌گذرانیم. باتوجه‌به‌اینکه بیشتر وقت ما، در خانه می‌گذرد، پس سالم‌بودن هوای آن اهمیت زیادی دارد. باتوجه‌به آلودگی هوا، غلظت آلاینده‌ها در خانه، می‌تواند بین دو تا پنج‌درصد و حتی بیشتر از آن باشد. اگر یکی از اعضای خانواده، به آسم یا آلرژی مبتلاست، پس غلظت آلاینده‌ها، می‌تواند سلامتی او را تحت‌الشعاع قرار دهد. برای حل این مشکل، فیلتری طراحی شده که «هپا» نام دارد. فیلتر HEPA در جاروبرقی، به شما کمک می‌کند آلاینده‌های محیط خانه را تاحدزیادی کنترل کنید. 

لوازم جانبی متنوع
اگر سطوح مختلفی برای جارو کردن در خانه شما وجود دارد، پس به ابزار بیشتری هم نیاز دارید؛ همچنین داشتن حیوان خانگی باتوجه‌به ریختن موهای بدن آن، یکی از دردسرهای جارو‌کردن است. به‌کمک سَری‌های مختلف در ابعاد متنوع، تمیز کردن خانه، ساده‌تر خواهد شد. جارو‌کردن لبه پنجره‌ها، درز مبلمان، بالا و پایین قرنیزهای پنجره، زیر کمد، روی پارکت و سنگ به ابزارهای مختلفی نیاز دارد. پس حتماً قبل از خرید جاروبرقی نسبت به کامل‌بودن پکیج لوازم جانبی آن، اطمینان حاصل کنید.

موتور قوی
عملکرد یک جاروبرقی، تاحدزیادی به توان موتور آن بستگی دارد. اغلب محصولات موجود در بازار، بین ۱۴۰۰ تا ۲۵۰۰‌وات توان دارند. واضح است که درصورت بالابودن این‌عدد، توانایی جاروبرقی هم بیشتر خواهد بود. برای استفاده روزمره و عادی، ۱۷۰۰ تا ۲۰۰۰‌وات، مناسب است.  

قدرت مکش
به‌غیراز موتور قوی، قبل از خرید جاروبرقی به توانایی مکش آن‌هم توجه کنید. اگر دقت کرده باشید، همیشه روی جاروبرقی، دو عدد مختلف درج شده است. برای مثال، ۱۷۰۰ و ۳۰۰ که اولی نشان‌دهنده توان موتور و دومی، مکش آن است. مکش بالای جاروبرقی، به شما کمک می‌کند راحت‌تر به تمیز‌کردن خانه بپردازید.

میزان صدای جاروبرقی
معمولاً افراد شاغل، آخر هفته‌ها را برای تمیزکردن خانه انتخاب می‌کنند؛ اما صدای بلند جاروبرقی، اعضای خانواده را اذیت می‌کند؛ همچنین صدای آن ممکن است باعث ایجاد مزاحمت برای همسایه‌ها شود. پس قبل از خرید جاروبرقی از فروشنده بخواهید آن‌را روشن کند تا بدانید، قرار است با چه حجم از صدایی، روبه‌رو شوید.

جاروبرقی با لوله تلسکوپی
کوتاه‌بودن لوله جاروبرقی، شما را مجبور می‌کند که مدام حین جارو‌کشیدن، خم شوید. تکرار این عمل، به مفاصل و مهره‌های ستون‌فقرات شما آسیب وارد می‌کند. لوله بلند هم از قدرت مکش جارو، کم می‌کند؛ بنابراین بهترین گزینه، استفاده از لوله تلسکوپی‌ست که امکان تنظیم ارتفاع را برای شما فراهم می‌کند.

طول مناسب سیم
اگر طول سیم جاروبرقی کوتاه باشد، باید حین جارو‌کشیدن، دست ‌از ‌کار کشیده و پریز برق دیگری پیدا کنید. برای خانه‌هایی با متراژ بالا، این‌موضوع واقعاً خسته‌کننده است؛ اما یک سیم بلند، که حدود شش تا نه‌متر طول دارد، به شما این امکان را می‌دهد که بدون وقفه، همه سطوح را جارو کنید.

کیسه با حجم بالا
یک کیسه مناسب و باکیفیت، ویژگی‌های متنوعی دارد. اولین مزیت، حجم بالا‌ست که شما را مجبور نمی‌کند بعد از هر‌بار استفاده، آن‌را خالی کنید؛ همچنین لایه‌لایه بودن آن، این امکان را فراهم می‌کند که گردوغبار و ذرات کمتری، وارد فضای خانه شوند. اگر این کیسه، خاصیت ضدمیکروبی داشته باشد، پس به سالم‌بودن هوای محیط هم کمک خواهد کرد.

مانورپذیری
فرض کنید که می‌خواهید همه جای خانه را جارو کنید. برای تمیز‌کردن زیر مبل‌ها، سطح پله‌ها و اتاق‌خواب‌ها، باید جارو را به‌دنبال خود بکشید. اگر وسیله، مانورپذیری بالایی نداشته باشد، شما را همراهی نخواهد کرد. مجهز‌بودن به چرخ‌هایی با چرخش ۳۶۰‌درجه و قابلیت ایستادن عمودی به شما کمک می‌کنند که راحت‌تر به ‌کار خود ادامه دهید.

مصرف انرژی پایین
نه فقط جاروبرقی، بلکه همه وسائل برقی ما، باید مصرف انرژی پایینی داشته باشند. به برچسب انرژی چسبیده رو محصولات دقت کرده و دستگاهی را بخرید که به A نزدیک‌تر باشد. به‌این‌ترتیب؛ مصرف انرژی پایین‌تر و بازدهی وسیله بیشتر خواهد بود.

چرخ‌های جاروبرقی
بیشتر جاروها معمولاً دو چرخ بزرگ در بدنه دارند و یک چرخ کوچک چرخان در زیر جارو که قابلیت گردش دارد. هرقدر چرخ‌ها بزرگ‌تر باشند، انعطاف‌پذیری دستگاه و جاروکشی آسان‌تر است.

لوازم جانبی
سری‌های گوناگون جاروبرقی خیلی به‌کار می‌آیند. سری مخصوص سنگ و پارکت و سری‌های تمیز کردن کناره‌ دیوارها و درز مبل‌ها و تابلوها خیلی استفاده می‌شود. موقع خرید جاروبرقی دقت کنید که ادوات و سری‌های جارو تکمیل باشند. 

نمایندگی فروش
لوازم‌یدکی و قطعات اضافی جارو درصورتی‌که نمایندگی‌های مجاز برند جاروبرقی در سطح شهر وجود داشته باشد،‌ به‌راحتی یافت می‌شود.

حرف آخر
برای خرید جاروبرقی، برندهای شناخته‌شده و معتبر را انتخاب کنید تا نسبت به کیفیت و عملکرد آن، مطمئن باشید. این را بدانید که یک‌بار هزینه‌کردن، ارزش آن‌را دارد که تا مدت‌ها، از یک وسیله با طول عمر بالا استفاده کنید. پس صرفه‌جویی بیش‌ازحد برای خرید این نوع وسایل، منطقی نخواهد بود. شما از کدام برند وسایل برقی خود را انتخاب می‌کنید؟ کدام ویژگی آن برای شما بسیارمهم است؟

 

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه