شهرستان ری

محسن شیرازی‌نژاد

سه واحد گازی نیروگاه ری وارد مدار تولید شد
معاون نگهداری و تعمیرات نیروگاه ری اعلام کرد: «تعمیرات و بازدید واحدهای گازی ۳۲‌مگاواتی شماره ۵ و ۶ و ۸۲ مگاواتی شماره ۳۲ این نیروگاه به‌پایان رسید و این واحدها به شبکه سراسری برق کشور پیوستند». حسین مهدیزاده افزود: «واحدهای گازی ۳۲‌مگاواتی شماره ۵ و ۶ نیروگاه ری پس از انجام تعمیرات و بازدید محفظه احتراق به شبکه سراسری برق کشور پیوستند. همچنین واحد گازی ۸۵‌مگاواتی شماره ۳۲ که طبق برنامه زمان‌بندی و با هماهنگی مرکز کنترل شبکه برق ایران به‌منظور حفظ آمادگی و تولید پایدار انرژی از مدار خارج شده بود، پس از انجام تعمیرات و بازدیدهای دوره‌ای دوباره به مدار تولید بازگشت و با شبکه سراسری برق کشور پارالل شد». مهدیزاده خاطرنشان کرد: «با تکمیل تعمیرات پیشگیرانه این واحدها، شش واحد گازی تولید انرژی دیگر این نیروگاه به‌صورت هم‌زمان درحال بازدید و تعمیرات هستند و کار تعمیرات و بازدید ۱۵ واحد دیگر تا پایان سال به‌پایان خواهد رسید».

 

ساماندهی معتادان متجاهر پیش از رسیدن سرما
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه ری باتأکیدبر لزوم جدیت در اجرای برنامه‌های حوزه پیشگیری گفت: «دنبال ساماندهی معتادان متجاهر این‌شهرستان پیش از فرارسیدن فصل سرد سال هستیم». مهدی قهرمانی افزود: «هم‌اکنون در سطح شهرستان ری ۳۶ مرکز ماده ۱۵ با ظرفیت ۱۵۶۴‌نفر را داریم که محلی برای درمان داوطلبانه معتادان با کمک و همراهی خانواده‌هایشان محسوب می‌شود. هفت مرکز ماده ۱۶ دراین‌شهرستان وجود دارد که محلی برای نگهداری و درمان معتادان متجاهر به‌شمار می‌آید و ظرفیت آن‌ها مجموعاً به نزدیک ۲۰‌هزارنفر می‌رسد». وی گفت: «مجموع تعداد معتادان ری کمتر از ۲۰۰۰‌نفر است اما اغلب افرادی‌که دراین‌مراکز نگهداری می‌شوند، معتادانی‌اند که از سایر نقاط پایتخت و حتی دیگر شهرستان‌ها جمع‌آوری شده‌اند. باید ازنظر روحی و روانی و مهارت‌آموزی معتادان جمع‌آوری و نگهداری‌شده، کار کرد تا بتوانند با روحیه بهتری پس از بهبود وارد جامعه شوند و مجدد مسیر سابق را طی نکنند. در مراکز ماده ۱۶، بحث کارآفرینی و حرفه‌آموزی نیز به‌صورت جدی دنبال می‌شود و افراد می‌توانند پس از شش‌ماه به اجتماع بازگردند». قهرمانی گفت: «بازگشت معتادان متجاهر که جمع‌آوری و درمان شده‌اند به جامعه به‌معنای طی مجدد مسیر سابق که منتج به اعتیاد دوباره آنان می‌شود نیست و شرایط مختلفی ممکن است فرد را به‌این‌سمت سوق دهد». وی مجموع معتادان متجاهری که هم‌اکنون در مراکز ماده ۱۶ این‌شهرستان نگهداری می‌شوند را ۹۰۵۵‌نفر برشمرد.

 

راه‌اندازی درمانگاه شهرداری در بهشت‌زهرا(س)
در نشست مدیران عامل شرکت شهر سالم و سازمان بهشت‌زهرا؟س؟ مقرر شد بیستمین درمانگاه شهرداری تهران دراین‌آرامستان برای تأمین نیاز بهداشتی ساکنان کم‌برخوردار راه‌اندازی شود. امیر نورمحمدی به‌همراه جمعی از معاونان و مدیران ارشد خود به دیدار محمدجواد تاجیک؛ سرپرست سازمان بهشت‌زهرا؟س؟ رفت. ابتدا، گزارشی از عملکرد پایگاه اورژانس و فوریت‌های پزشکی شرکت شهر سالم در بهشت‌زهرا؟س؟ ارائه شد و درادامه، باتوجه‌به نیازهای بهداشتی و درمانی منطقه مقرر شد درمانگاهی جهت بهره‌برداری کارکنان سازمان بهشت‌زهرا؟س؟ و ساکنان این‌منطقه کم‌برخوردار راه‌اندازی شود. طرفین برای تخصیص ساختمانی در بخش پرتردد این آرامستان به درمانگاه شهرداری نیز توافق کردند و مقرر شد برنامه ساخت یک فضای مناسب‌تر برای درمانگاه در دستورکار قرار گیرد.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه