نکات کلیدی برای خرید یخچال

یخچال، یکی از پرکاربردترین لوازم‌خانگی به‌شمار می‌رود. متأسفانه این‌روزها به‌دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، شاهد افزایش سریع قیمت یخچال و سایر لوازم‌خانگی هستیم. ازآنجایی‌که یخچال، یکی از اساسی‌ترین لوازم برای زندگی است و درصورت نبودن یا انتخاب نادرست، مشکلاتی پیش می‌آید، برای خرید آن باید به یک راهنمای خرید یخچال مطمئن مراجعه کرد. علاوه‌بر قیمت، فاکتورهای دیگر نیز در راهنمای خرید یخچال وجود دارد که باید به هریک‌از آن‌ها توجه داشته باشید و بعد از مطالعه‌ی آن، یخچال موردنیاز خود را انتخاب کنید. 

هزینه و بودجه لازم برای خرید یخچال
اولین موردی که در راهنمای خرید یخچال بررسی می‌شود، مسئله‌ مقدار بودجه و هزینه است. اگر شما بودجه مشخصی را برای خرید یخچال درنظر بگیرید، می‌توانید انتخاب راحت‌تری داشته باشید. درحال‌حاضر مدل‌های مختلفی از یخچال با محدوده‌های قیمتی متفاوت در بازار موجودند که انتخاب را برای شما آسان‌تر می‌کنند؛ البته به این‌نکته توجه داشته باشید که خرید یخچال گران‌تر به‌معنای بهتر‌بودن آن نیست. شما باید با درنظرگرفتن قیمت، سایر فاکتورهای راهنمای خرید یخچال را هم درنظر بگیرید.

میزان مصرف انرژی
ازآنجایی‌که یخچال‌‌ها به‌صورت دائمی درحال‌کار و روشن‌اند، بدون شک انرژی و برق بیشتری هم مصرف می‌کند. یکی از نکات مهم راهنمای خرید یخچال‌فریزر که باید به آن توجه کنید، برچسب انرژی آن است. برچسب انرژی میزان مصرف انرژی یخچال را به شما نشان می‌دهد. یخچال‌های نسل جدید با موتورهای اینورتر یا خطی طراحی شده‌اند که برچسب انرژی ++A دارند. موتورهای اینورتر کمک می‌کنند تا حجم بار ورودی یخچال متغیر شود و تنها با یک قدرت ثابت کار نکنند. کارکرد یخچال‌ با موتور اینورتر به‌این‌شکل است که در فصول گرم سال، موتور با بیشترین حد توان خود کار می‌کند و در فصول سرد، از کمترین توان موتور استفاده می‌شود.

گنجایش یخچال
یکی از موارد مهم، گنجایش و ظرفیت یخچال است. یخچال‌های موجود در بازار گنجایش‌های متفاوتی دارند. شما باید پیش از خرید یخچال، تعداد اعضای خانواده خود و میزان رفت‌وآمد مهمان به خانه خود را درنظر بگیرید و براساس‌آن یکی از مدل‌های یخچال‌فریزر، یخچال ساده و تک، یخچال ساید‌بای‌ساید و دوقلو را انتخاب کنید.

امکانات
امکانات یخچال هم مهم است؛ یعنی شما می‌توانید براساس نیاز خود یخچالی با امکانات آبریز، یخ‌ساز و حتی ساده و معمولی بخرید. توجه داشته باشید که هر‌چه امکانات یخچال بیشتر باشد، به‌طورقطع بر میزان افزایش قیمت هم مؤثر است.

متراژ آشپزخانه
برای‌اینکه بتوانید در خرید یخچال، انتخاب مناسبی داشته باشید، حتماً به متراژ آشپزخانه خود توجه کنید. یخچال‌ها در اندازه‌های مختلف در بازار موجودند و شما می‌توانید یخچال مناسب خود را پیدا کنید. برای این‌کار دقت کنید که با نصب یخچال تاچه‌میزان فضا اشغال می‌شود و آیا شما به‌راحتی می‌توانید تردد کنید و کارهایتان را انجام دهید؟

توجه به برند
یکی از مواردی که این‌روزها بسیار موردتوجه است، خرید یخچال و سایر لوازم‌خانگی از برندهای معروف و شناخته شده است. بهتر است هنگام خرید یخچال، به سراغ برندهای معروف و قدرتمند بروید تا مجبور نباشید بعد از خرید هزینه‌های بیشتری بابت تعمیرات و حتی تعویض آن بپردازید. دراین‌زمینه، دور برندهای ناشناخته را خط بکشید.

طراحی و رنگ یخچال
بعضی از یخچال‌ها با یک نمایشگر دیجیتالی روی صفحه، طراحی شده‌اند که به‌راحتی دمای داخل یخچال را نشان می‌دهند یا به‌ همان شکل ساده در بازار موجودند؛ همچنین ازآنجایی‌که یخچال به‌دلیل بزرگ‌بودن، تأثیر زیادی در دکور آشپزخانه دارد، بهتر است طرح و رنگ یخچال، متناسب با فضای آشپزخانه انتخاب شود.

خرید از فروشگاه‌های معتبر
یکی از مواردی که در راهنمای خرید یخچال‌فریزر باید به آن بسیار توجه کنید، خرید یخچال از فروشگاه‌های معتبر است. گاهی ممکن است فروشنده، یخچالی را به شما بفروشد که قطعات آن اصل نباشد، پس بهتر است قبل از خرید به چند فروشگاه سر بزنید و شماره‌سریال یخچال موردنظر خود را با یکدیگر مقایسه کنید. وقتی از یک فروشگاه شناخته‌شده و معتبر، یخچال می‌خرید نگرانی‌های شما بسیارکمتر می‌شود. بهتر است نام کامل مدل موردنظر را از فروشنده بپرسید و آن‌را در وب‌سایت اصلی برند یخچال جست‌وجو کنید. اگر مشخصات مدل مدنظر در وب‌سایت اصلی با یخچال داخل فروشگاه یکسان بود، می‌توانید با اطمینان آن‌را بخرید.

گارانتی معتبر و خدمات پس‌ازفروش
داشتن گارانتی و خدمات پس‌ازفروش، یکی از مهم‌ترین موارد راهنمای خرید یخچال است. وجود گارانتی و ضمانت‌نامه معتبر، بابت یک سری از خطرات احتمالی که ممکن است برای یخچال اتفاق بیفتد، خیالتان را راحت می‌کند. گاهی بعضی از افراد گمان می‌کنند که تنها خرید برندهای معروف و شناخته‌شده کافی‌ست و به گارانتی نیاز ندارند. پس به سراغ خرید یخچال‌های بدون گارانتی می‌روند که با قیمت کمتری در بازار موجودند؛ اما این عقیده درست نیست، ممکن از است از میان هزاران محصول تولیدی یک برند، حتی برندی معروف، ۱۰ عدد آن خراب باشد، پس اگر این کالا را با گارانتی بخرید درصورت خرابی، گارانتی موردنظر آن‌را تعمیر یا تعویض می‌کند. بیشتر شرکت‌های گارانتی، یخچال را دوسال و کمپرسور آن‌را ۵ تا ۱۰ سال گارانتی می‌کنند.

جمع‌بندی
اگر قصد خرید یخچال مناسبی دارید بهتر است ابتدا راهنمای خرید یخچال را مطالعه کنید، پس از دانستن نکات موردنیاز، یخچال مناسب و موردنیاز خود را انتخاب و خریداری کنید. در این مقاله تلاش کردیم تا هر اطلاعاتی که شما برای خرید یک یخچال به آن نیاز دارید، در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه