گلستان

اعظم دستجردی

اجرای طرح پاک‌سازی کانال‌های شهر گرگان
معاون محیط‌زیست و خدمات‌شهری شهرداری گرگان از لایروبی، پاک‌سازی و رسوب‌برداری ۱۱۰۰۰‌متر از مسیل‌ها و کانال‌های روبسته سطح شهر خبر داد. احمد سالاری گفت: اجرای این‌طرح مستمراً درحال‌انجام است و در سه‌ماهه شهریور، مهر و آبان ۴۵۰‌متر طول از این کانال‌ها مورد پاک‌سازی قرار گرفت. عملیات لایروبی و پاک‌سازی جهت افزایش آمادگی در زمان بارندگی‌ها و جلوگیری از بروز آب‌گرفتگی احتمالی معابر شهری، بوی نامطبوع، افزایش رضایت شهروندان و ارتقای سطح بهداشت عمومی مستمراً به‌صورت سنتی و مکانیزه درحال‌انجام است. وی افزود: شهرک جامی، جرجان، مطهری شمالی، ملاقاتی، انجیراب، خیابان ولیعصر، ورودی و خروجی استانداری، گلشهر، زیرگذرهای سطح شهر و ... از مکان‌هایی بودند که دراین‌طرح مورد پاک‌سازی قرار گرفت. 

 

شناساییِ ۲۳ محله کم‌برخوردار در گرگان
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان گفت: «۴۰ محله کم‌برخوردار در گلستان شناسایی شده که ۲۳‌مورد در شهر گرگان است». قدرت‌الله عابدی افزود: «ساکنان محلات شناسایی‌شده کم‌برخوردار با مشکلات عدیده دست‌وپنجه نرم می‌کنند. ازاین‌تعداد ۲۳ محله مربوط به گرگان است که ۲۱ محله شهری و دو محله روستایی‌ست. با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با دستگاه‌های دولتی مرتبط، مسائل و مشکلات محلات شناسایی و دسته‌بندی شده و با برنامه‌ریزی به‌صورت مدون تا رفع آن‌ها موردرسیدگی قرار می‌گیرد».

 

تقدیر معاون وزیر نفت از یکی از کارکنان گاز 
به‌پاس قدردانی از اهتمام و تلاش‌های بی‌وقفه و مجدانه همکار گرامی رضا روشندل؛ از کارکنان واحد HSE شرکت گاز گلستان که جهت حفظ و ارتقای سلامت همکاران گرامی خصوصاً در ایام شیوع کرونا زحمات زیادی کشیدند، ازسوی مجید چگینی (معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران) با اهدای لوح تقدیر از این همکار ارجمند به‌نحو شایسته‌ تجلیل به‌عمل آمد. دراین‌لوح مدیرعامل شرکت ملی گاز تداوم خدمت‌رسانی به‌همراه بهورزی و توفیق روزافزون وی را از خداوند متعال مسئلت کرد.

 

نقش اساسی دامپزشکی در تأمین امنیت غذایی 
مهندس سنگدوینی؛ نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس با حضور در اداره‌کل دامپزشکی استان ضمن دیدار با دکتر علی کاووسی؛ مدیرکل و حجت‌الاسلام توحیدی راد؛ نماینده دفتر نمایندگی ولی‌فقیه این اداره‌کل، دامپزشکی را خط مقدم پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام خواند و از نقش مهم این‌دستگاه حاکمیتی در تأمین و تضمین امنیت غذایی شهروندان گفت. وی افزود: «حضور اکیپ‌های دامپزشکی در مناطق محروم و ارائه خدمات به دامداران و عشایر این‌منطقه تأثیر بسزا در محرومیت‌زدایی و امنیت دامی و اقتصادی این عزیزان داشته و موجب حفظ جمعیت دام و طیور استان خواهد شد». دکتر کاووسی؛ مدیرکل دامپزشکی استان نیز به بیان عملکرد دامپزشکی در پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، پرداخت و گفت: «کارشناسان دامپزشکی استان با اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز و شیوع بیماری‌های دامی و نظارت بهداشتی شبانه‌روزی بر مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی جهت برقراری امنیت غذایی تلاش می‌کنند تا محصول نهایی کاملاً سالم و بهداشتی به‌دست مردم برسد». 

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه