راهنمای صفر تا صد خرید ساعت دیواری

امروزه ساعت‌های دیواری در انواع مدل‌های مختلف در بازار به فروش می‌رسند و ممکن است همین تنوع زیاد کار انتخاب طرح ساعت دیواری را کمی دشوار کند. در ادامه نکاتی برای خرید ساعت دیواری را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

انواع ساعت دیواری
ساعت دیواری کلاسیک: این مدل ساعت‌ها برای خانه‌ها با دکوراسیون کلاسیک انتخاب مناسب و ایده‌آل هستند.
ساعت دیواری مدرن و ساده: این‌طرح ساعت‌ها دارای رنگ‌هایی خنثی و سرد هستند همچنین ساعت دیواری ساده برای خانه‌ها با دکوراسیون مدرن و امروزی انتخابی مناسب می‌باشد. از ساعت دیواری مدرن می‌توانید در مکان‌های اداری، آموزشی، منازل و … استفاده نمایید. قیمت ساعت دیواری مدرن و شیک باتوجه‌به طرح، رنگ، اندازه، ویژگی‌های ساعت، برند ساعت و … سنجیده می‌شود. هرچقدر ساعت دارای طرحی ساده و اندازه کوچک‌تر باشد قیمت آن نیز ارزان‌تر است.
ساعت دیواری فانتزی: ساعت دیواری فانتزی یکی‌دیگر از انواع ساعت دیواری خاص است. برای طراحی این نوع ساعت دیواری از ایده‌های خلاقانه استفاده می‌شود.
ساعت دیواری با طرح سلطنتی: اگر شما طرفدار سبک‌های اشرافی و تجملاتی هستید بهتر است ساعت دیواری سلطنتی را برای خرید انتخاب نمایید.
ساعت دیواری چوبی: ساعت دیواری چوبی امروزه از محبوبیت زیادی برخوردار شده است. خرید این نوع ساعت دیواری دارای مزایای زیادی‌ست ازجمله‌اینکه این مدل ساعت دیواری بادوام است. نگهداری آسان و راحتی دارد و به‌مرور ارزشمند‌تر می‌شود. قابل‌بازیافت است. دیدن ساعت دیواری چوبی آرامش‌بخش است.
با محیط‌زیست سازگاری دارد.
درزمان خرید ساعت دیواری به نکات زیر توجه داشته باشید تا بتوانید انتخاب صحیح‌تری داشته باشید:

نوع ساعت دیواری
برای خرید ساعت دیواری به نوع ساعت دیواری توجه داشته باشید. ساعت‌های دیواری به دودسته کوارتز و مکانیکی تقسیم‌بندی می‌گردند. ساعت‌های کوارتز برای تغذیه به باتری نیاز دارند و دقیق‌تر از ساعت‌های مکانیکی می‌باشند. ساعت‌های مکانیکی پر از سیم‌پیچ و چرخ‌دنده‌های متحرک می‌باشند و برای کار نیز به باتری نیازی ندارند. ساعت دیواری همچنین در انواع ساعت دیواری دیجیتال و آنالوگ موجود می‌باشند. ساعت دیواری دیجیتال به‌صورت اعداد کامپیوتری می‌باشند و عدد‌ها به‌کمک دونقطه از یکدیگر جدا می‌شوند. ساعت‌های آنالوگ نیز دارای سه عقربه می‌باشند و اعداد در اطراف عقربه‌ها قرار دارند.

جنس ساعت دیواری
برای ساخت ساعت دیواری از متریال‌های مختلف نظیر چوب، شیشه، مرمر، فلز، اکریلیک و ... استفاده می‌شود. جنس ساعت دیواری را بهتر است باتوجه‌به سبک دکوراسیون داخلی منزلتان انتخاب کنید.

محل نصب ساعت دیواری
قبل از خرید ساعت دیواری باید برای انتخاب محل نصب ساعت دیواری تصمیم‌گیری کنید. ساعت دیواری را می‌توانید در مکان‌های مختلف نصب نمایید و هیچ محدودیتی برای نصب ساعت دیواری وجود ندارد. مدل ساعت دیواری را باتوجه‌به مکانی که قرار است ساعت را در آنجا نصب کنید انتخاب کنید.

سبک دکوراسیون داخلی
در زمان خرید ساعت دیواری به سبک دکوراسیون داخلی منزلتان توجه داشته باشید. اگر دکوراسیون داخلی منزل شما مدرن و ساده می‌باشد بهتر است ساعت دیواری جدیدی را برای خرید انتخاب نمایید. برای دکوراسیون‌های کلاسیک نیز می‌توانید از ساعت‌های بزرگ چوبی استفاده کنید. اگر سبک دکوراسیون داخلی منزل شما سلطنتی و لوکس است. ساعت دیواری با طرح لاکچری و خاص می‌تواند برایتان انتخابی مناسب باشد.

اندازه ساعت دیواری
برای تعیین اندازه ساعت دیواری بهتر است به‌اندازه دیوار توجه داشته باشید. اگر شما تمایل دارید نمای کلی اتاق بیشتر به چشم مهمان‌ها بیاید بهتر است ساعت دیواری با اندازه کوچک را برای خرید انتخاب کنید. اگر تمایل دارید ساعت دیواری بیشتر در دید باشد می‌توانید سایز ساعت دیواری را بزرگ انتخاب نمایید. اگر تمایل دارید بخش زیادی از دیوار توسط ساعت پوشش داده شود بهتر است ساعت‌های چندتکه یا پازلی را برای خرید انتخاب کنید.

ساعت ایستاده و آویز
در زمان خرید ساعت دیواری بهتر است به سبک طراحی دیواری یا ایستاده بودن ساعت نیز توجه داشته باشید. ساعت‌های دیواری را می‌توانید به‌راحتی در بخش مناسبی از دیوار نصب نمایید. ساعت‌های ایستاده نیز امروزه توجه اغلب افراد را به‌سمت خود جلب کرده‌اند. این ساعت‌ها را می‌توانید در اطراف شومینه، مبلمان، کتابخانه و ... قرار دهید.

رنگ ساعت دیواری
قبل از خرید ساعت دیواری به رنگ آن توجه داشته باشید. رنگ ساعت را بهتر است باتوجه‌به رنگ سایر وسایل منزلتان انتخاب نمایید. درصورت تمایل می‌توانید رنگ ساعت را متضاد با رنگ سایر وسایل منزلتان انتخاب کنید. اگر تمایل دارید رنگ ساعت به‌راحتی با رنگ سایر وسایل ست شود بهتر است رنگ آن‌را از بین رنگ‌های خنثی انتخاب نمایید.

ساعت تیک‌دار یا بی‌صدا
در زمان خرید ساعت دیواری به صدای تیک‌تاک ساعت توجه داشته باشید. برخی از ساعت‌های آنالوگ دارای صدای تیک‌تاک ملایمی هستند و برخی‌دیگر نیز صدای تیک‌تاکشان آزاردهنده است.
انتخاب صدای ساعت به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. اگر جزو افرادی هستید که با کوچک‌ترین صدا عصبی می‌شوید بهتر است از خرید ساعت‌هایی که صدای تیک‌تاک بلندی دارند اجتناب کنید.

عمر باتری و دقت ساعت
اغلب افراد در زمان خرید ساعت دیواری به عمر باتری و دقت ساعت توجه زیادی ندارند. درصورتی‌که این‌کار نادرست است زیرا ساعت زمانی زیبا به‌نظرمی‌رسد که کار کند. زیبا‌ترین ساعت‌ها اگر کار نکنند هیچ جذابیتی ندارند. بهتر است شما در زمان خرید ساعت دیواری ابتدا به‌دقت ساعت توجه کنید سپس زیبایی را در اولویت قرار دهید.

بهترین مارک ساعت دیواری
برند‌های معتبر زیادی وجود دارند که سال‌ها درزمینه تولید ساعت دیواری درحال‌فعالیت هستند. اگر شما تمایل دارید ساعت کیفیت خوبی داشته باشید بهتر است از خرید بهترین مارک ساعت دیواری غافل نشوید. ساعت‌های دیواری که دارای قیمت بالا هستند بادوام‌تر می‌باشند. بهتر است شما باتوجه‌به بودجه‌ای که دارید ساعتی را خریداری نمایید که بتوانید مدت طولانی از آن استفاده کنید.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه