۱۲ نکته مهم در زمان خرید ماشین لباسشویی اتوماتیک

امروزه ماشین لباسشویی به یک نیاز اساسی در هر خانه تبدیل شده است؛ بنابراین طبیعی‌ست که تنوع زیادی را بتوان در بازار این محصول پیدا کرد. گاهی این تنوع زیاد می‌تواند شما را در هنگام خرید دچار سردرگمی کند؛ اما اگر بدانید که به چه نوع ماشین لباسشویی نیاز دارید، قطعاً می‌توانید به‌راحتی محصول موردنیاز خود را تهیه کنید. برای خرید محصول مناسب، در ابتدا نیاز است تا برخی قابلیت‌ها و ویژگی‌های ماشین‌های لباسشویی را بشناسید. به‌همین‌دلیل، در اینجا قصد داریم تا یک راهنمای خرید ماشین لباسشویی را به شما ارائه بدهیم. این‌نکات مهم در خرید لباسشویی را به‌خاطر بسپارید:

۱- اولین و مهم‌ترین نکته در انتخاب و خرید لباسشویی توجه به استاندارد‌بودن و رتبه برچسب انرژی آن است. بدون توجه به این فاکتور‌ها هرگز اقدام به انتخاب نکنید. این‌دستگاه در هفته حدود یکی، دوبار استفاده می‌شود. بهتر است قبل از خرید لباسشویی به پارامتر‌های اصلی توجه کنید.

۲- باتوجه به‌تعداد اعضای خانواده و میزان لباس‌های قابل شستشو در هر بار ظرفیت لباسشویی را انتخاب کنید و حتماً در موقع خرید لباسشویی به این‌نکته توجه کنید.

۳- لباسشویی‌های تمام‌اتوماتیک معمولاً با حداکثر ظرفیت ۵، ۶، ۷ و ۸‌کیلوگرم ساخته می‌شوند.

۴- مسلماً میزان پولی که برای خرید لباسشویی درنظر می‌گیرید یکی از عوامل مهم تعیین‌کننده در انتخاب آن است؛ اما باید توجه داشته باشید که با کمی بیشتر کردن این‌مبلغ، می‌توانید گزینه بهتری به‌دست آورید.

۵- وجود برنامه‌های متنوع در ماشین لباسشویی به شما اجازه می‌دهد که برنامه شست‌وشو را متناسب با نوع و جنس لباس‌ها انتخاب کنید و نتیجه بهتری نصیبتان شود. بعضی از دستگاه‌های جدید علاوه‌بر برنامه‌های از پیش تعیین‌شده، این امکان را برایتان فراهم می‌آورند که به‌دلخواه خود برنامه‌ای را برای شستشو تنظیم کنید. درصورتی‌که توانایی و حوصله چنین‌کاری را دارید، بدانید که خرید لباسشویی با این ویژگی‌ها خالی از لطف نیست.

۶- ورودی آب گرم و سرد و یا ورودی تک: درصورتی‌که محل قرارگیری ماشین لباسشویی به شیر آب گرم نزدیک باشد پیشنهاد می‌کنیم که دستگاه‌های دارای دو ورودی آب یا در اصطلاح دو شیر را خریداری نمایید. بااین‌کار درصورتی‌که شستشوی لباس‌ها در دمای بالاتر انجام شود مقداری از آب گرم ازطریق شیر آب گرم تأمین می‌شود و انرژی کمتری مصرف‌شده چراکه در غیر این صورت المنت دستگاه می‌بایستی دمای مطلوب آب را تأمین کند.
۷- سرعت خشک‌کن که با واحد دور در دقیقه مشخص می‌شود از دیگر مشخصه‌ها یک ماشین لباسشویی است. اگر برای خشک‌کردن لباس‌ها محدودیت دارید یا ترجیح می‌دهید که آن‌ها را به‌صورت نیمه‌خشک یا خشک از لباسشویی خارج کنید، بهتر است ماشین لباسشویی با دور خشک‌کن بیشتر انتخاب کنید.

۸- ماشین لباسشویی‌های ایرانی معمولاً دور خشک‌کن ۵۰۰، ۶۰۰، ۷۰۰ و یا ۸۰۰ دارند. این مشخصه در ماشین لباسشویی‌های خارجی ۶۰۰، ۸۰۰، ۱۰۰۰، ۱۲۰۰، ۱۴۰۰، یا ۱۶۰۰ است؛ البته این اعداد حداکثر سرعت را نشان می‌دهند دستگاهی که دور خشک‌کن ۱۲۰۰ دارد، هنگام خشک‌کردن لباس‌ها می‌تواند با سرعت‌های ۶۰۰، ۸۰۰، ۱۰۰۰ کارکند.

۹- در اولین‌روز استفاده خود با احتمال خرابی روبه‌رو هستند! اما نکته قابل‌توجه دراین‌زمینه مدت‌زمان ضمانت و نوع خدمات پس‌ازفروش است پس شما می‌توانید در هنگام خرید لباسشویی به این‌نکته توجه کنید.

۱۰- بیشتر ماشین‌های لباسشویی عرض ۶۰ و ارتفاع ۸۵‌سانتی‌متر دارند. پیش از خرید لباسشویی، فضای مناسب نصب آن‌را معین کنید.

۱۱- در موقع خرید لباسشویی توجه کنید که ماشین لباسشویی چه امکاناتی را برای شست‌وشو به شما می‌دهد. شستشو با آب سرد، شستشو با درجه حرارت پایین آب و امکان تعیین تعداد دور آبکشی در دقیقه ازجمله امکانات مفیدی هستند که می‌توانند در کاهش مصرف انرژی مؤثر باشند.

۱۲- ماشین‌هایی که دربشان در قسمت جلوی آن‌ها قرار دارد بسیارکمتر از ماشین‌هایی که درب آن‌ها در قسمت بالا است آب مصرف می‌کنند. بعضی از انواع ماشین‌های لباسشویی با درب از جلو فقط به‌اندازه ۳۳‌درصد دیگر ماشین لباسشویی‌ها مصرف آب دارند. پس در هنگام خرید لباسشویی به‌میزان مصرف آب دستگاه هم توجه کنید. شست‌وشو در ماشین‌های درب از جلو نیز بهتر انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه