گلستان

اعظم دستجردی

آماده‌باش نیروهای منابع‌طبیعی برای مقابله با آتش
مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: «نیروهای یگان حفاظت منابع‌طبیعی استان برای پیشگیری از آتش‌سوزی احتمالی به‌حالت آماده‌باش درآمده‌اند». حمید سلامتی افزود: «براساس پیش‌بینی هواشناسی مبنی‌بر افزایش دما در روزهای آینده، احتمال وقوع حریق در سطح جنگل‌ها و مراتع به‌ویژه جنگل‌های دست‌کشت وجود خواهد داشت. مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: به‌منظور پیشگیری و مقابله با حریق احتمالی، نیروی یگان حفاظت و نیروهای طرح جنگل‌داری برای حفاظت از جنگل‌ها به‌طورکامل آمادگی دارند. شناسایی و سازمان‌دهی بسیجیان گلستان در قالب نیروهای همیار طبیعت برای پیشگیری، شناسایی و اطفای حریق در سطح جنگل‌ها و مراتع استان انجام شده است. وی از مردم خواست از روشن‌کردن آتش در دامنه و حاشیه جنگل‌ها و مراتع خودداری کرده و درصورت مشاهده آتش‌سوزی آن‌را به منابع‌طبیعی اطلاع دهند».

 

 

ارائه ۴۰۰۰‌نفر خدمت به افراد کارتن‌خواب
معاون محیط‌زیست و خدمات‌شهری شهرداری گرگان از ارائه ۴۰۳۱‌نفر خدمت به افراد بی‌سرپناه (کارتن‌خواب) در گرمخانه این شهرداری طی ‌مدت یک‌سال خبر داد. احمد سالاری گفت: «گرمخانه شهرداری گرگان از زمان شروع فعالیت از آذرماه ۱۴۰۰ تا پایان آبان‌ماه ۱۴۰۱ به‌ازای ۴۰۳۱‌نفر شب به افراد کارتن‌خواب و بی‌خانمان خدمات‌رسانی انجام داده است. ورودی‌های گرمخانه در فصل سرما افزایش داشته که درهمین‌راستا ۲۷۹‌نفر خدمت به افراد کارتن‌خواب در گرمخانه شهرداری ارائه شده است. به‌طورمتوسط در هر شبانه‌روز هشت‌نفر در گرمخانه پذیرش می‌شوند و پنج‌نفر در هر شب به‌صورت ثابت مراجعه می‌کنند». معاون محیط‌زیست و خدمات‌شهری شهرداری گرگان گفت: «ساعت پذیرش در گرمخانه از ساعت ۱۹ الی ۸ صبح است که در مدت اقامت خدمات بهداشتی، استحمام و یک‌وعده غذای گرم به مددجویان داده می‌شود. باتوجه‌به‌اینکه اکثر افراد کارتن‌خواب، معتاد بوده و البسه آن‌ها آلوده و در اکثر موارد نیاز به تعویض دارد، شهرداری درحدتوان اقدام به تحویل لباس نو به این‌افراد می‌نماید». وی از شهروندان، خیران و سازمان‌های مردم‌نهاد خواست درصورت‌تمایل و تمکن مالی می‌توانند دراین‌کار خیر با شهرداری همکاری و البسه نو را به افراد نیازمند هدیه نمایند. وی باتوجه‌به شروع سرما از شهروندان خواست درصورت مشاهده افراد کارتن‌خواب با سامانه ۱۳۷ تماس حاصل نمایند تا نسبت به جمع‌آوری و انتقال آن‌ها به گرمخانه اقدامات اقدام لازم صورت پذیرد.

 

مانور حضور در اداره گاز منطقه ۱ گرگان
باهدف نمایش سطح آمادگی و سنجش گروه‌های واکنش اضطراری و آمادگی مقابله با فصل سرد، مانور حضور کارکنان بسیجی شرکت گاز گلستان برگزار شد. دراین‌مراسم علی طالبی؛ مدیرعامل شرکت گاز استان، اعضای کمیته بحران و کارگروه‌های عملیاتی، تعمیرات، پشتیبان و اطلاع‌رسانی و تبلیغات، در اداره گاز منطقه ۱ گرگان حضور داشتند. نجاریان؛ رئیس پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت گاز گلستان گزارشی از اهداف انجام این مانور و وظایف و اختیارات هریک‌از گروه‌های واکنش اضطراری ارائه کرد. سید جواد موسوی؛ رئیس اداره گاز منطقه ۱ گرگان و سیستانی؛ رئیس حراست و ضمیری؛ رئیس HSE شرکت گاز استان هرکدام جداگانه بر اهمیت آمادگی نیروها، سطح هوشیاری و توجه بیش‌ازپیش به انجام وظایف محوله به‌ویژه دراین‌ایام تأکید داشتند.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه