گلستان

اعظم دستجردی

آغاز توزیع رایگان داروی بیماران SMA
معاون غذا و داروی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی گلستان گفت: «مرحله اول توزیع داروی تزریقی و خوراکی بیماری SMA برای نه بیمار زیر‌۱۰‌سال از امروز در استان آغاز شد». پانیذ صدرایی افزود: «فرم خوراکی دارو در منازل بیماران تحویل؛ و شرایط نگهداری و مصرف به خانواده‌ها آموزش داده می‌شود». وی ادامه داد: فرم تزریقی این دارو، چون باید در بیمارستان تزریق شود دراختیار داروخانه بیمارستان طالقانی قرار می‌گیرد تا بیماران پس از دریافت تزریق را انجام دهند. در مرحله نخست این توزیع تنها یک‌نسخه از داروی تزریقی و خوراکی به این بیماران اختصاص داده شده است. توزیع این دارو در استان‌ها براساس اعلام نیاز معاونت درمان و ثبت‌نام متقاضیان انجام شده است. توزیع داروهای ویژه بیماران SMA برای نخستین‌بار در کشور از دیروز آغاز شده است. در جهان از هر ۱۱۰۰۰ نوزاد متولدشده یک‌نفر دچار بیماری SMA می‌شود».

 

افزایش 50درصدیِ اعتبارات حوزه توان‌بخشی
معاون توان‌بخشی بهزیستی گلستان گفت: «اعتبارات حوزه توان‌بخشی استان پارسال ۱۴‌میلیاردتومان بود و امسال به ۲۱‌میلیاردتومان رسید که با رشد ۵۰‌درصدی همراه است». محمود امانیان اظهار کرد: «پنج مرکز نگهداری بیماران اعصاب و روان در گلستان داریم که ۲۶۰ معلول اعصاب و روان در آن نگهداری و تحت‌درمان قرار می‌گیرند. مجموعاً ۴۷۷۵ معلول اعصاب و روان در گلستان داریم که تحت‌حمایت بهزیستی گلستان هستند. امانیان بیان کرد: اولویت ما نگهداری افراد دارای معلولیت اعصاب و روان در خانواده‌هاست و کسانی را در مراکز نگهداری می‌کنیم که خانواده شرایط نگهداری این‌افراد را ندارد. بهزیستی ماهانه مبلغ یک‌میلیون و ۲۰۰‌هزارتومان حق پرستاری به خانواده‌هایی که دارای معلولیت اعصاب و روان هستند پرداخت می‌کند تا بار مراکز شبانه‌روزی کاهش یابد». معاون توان‌بخشی بهزیستی گلستان گفت: «افراد معلول اعصاب و روان با حکم قضائی به مرکز مراجعه می‌کنند و بعد از بهبودی ترخیص می‌شوند. ۹۹ مرکز توان‌بخشی در استان داریم که ازاین‌تعداد ۵۶ مرکز روزانه هستند و ما برای هر معلولیتی که شناسایی می‌شود یک مرکز احداث می‌کنیم». 

 

ساماندهی مسیر دسترسی به آبشار زیارت
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان بااشاره‌به تعامل دستگاه‌های مختلف در طرح گردشگری روستای زیارت، گفت: مسیر سه‌کیلومتری دسترسی به آبشار زیارت ساماندهی می‌شود. محمدجواد ساوری اظهار کرد: «به‌اتفاق جمعی از مدیران کل بازدید میدانی از روستای زیارت داشتیم تا موانع گردشگری آن‌را برطرف کنیم. وی گفت: «همه دستگاه اجرایی متولی، ذی‌نفع و ذی‌مدخل در امر ساماندهی گردشگری روستای زیارت با دستور استاندار پای‌کار آمده‌اند تا گره مشکلات این‌روستای غنی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها را بگشایند. با بررسی طرح ساماندهی گردشگری روستای زیارت در قرارگاه عملیاتی توسعه گردشگری استان و بازدید مدیران، مقرر شد تا دستگاه‌های اجرایی طبق زمان‌بندی اقدامات موردنیاز را برای ساماندهی گردشگری، حریم جاده و آبشار زیارت عملیاتی و اجرایی کنند». وی عنوان کرد: «برای رفع موانع توسعه گردشگری در روستای زیارت موضوع به موضوع به‌پیش خواهیم رفت و در نخستین‌گام مقرر شد اقدامات موردنیاز برای ساماندهی مسیر دسترسی روستای زیارت تا آبشار به‌زودی عملیاتی شود تا علاوه‌بر حل مشکلات ساکنان و جامعه محلی، بتوانیم به گردشگران ورودی به منطقه نیز خدمات مناسبی را ارائه دهیم. امور اراضی با همکاری اداره راه با ارسال تیم‌های کارشناسی و بررسی موارد فنی منطقه، هرچه‌سریع‌تر مقدمات لازم را برای زیرسازی و بهسازی مسیر دسترسی روستای زیارت تا آبشار به‌طول سه‌کیلومتر تأمین می‌کنند».

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه