شهرستان ری

محسن شیرازی‌نژاد

افزایش تولید انرژی در نیروگاه ری
معاون نگهداری و تعمیرات نیروگاه برق ری اعلام کرد: «واحدهای گازی شماره ۳، ۳۴ و ۲۰ این نیروگاه بعد از بازدید و تعمیرات پیشگیرانه به مدار تولید بازگشتند». حسین مهدیزاده گفت: «تعمیرات و بازدید واحد گازی ۸۵‌مگاواتی شماره ۳۴ و واحد گازی ۳۲‌مگاواتی شماره ۳ و ۲۵‌مگاواتی شماره ۲۰ نیروگاه ری به‌پایان رسید و این سه واحد به شبکه سراسری برق کشور پیوستند. این واحدها که طبق برنامه زمان‌بندی و با هماهنگی مرکز کنترل شبکه برق ایران به‌منظور حفظ آمادگی و تولید پایدار انرژی از مدار خارج شده بودند، پس از انجام تعمیرات و بازدیدهای دوره‌ای دوباره به مدار تولید بازگشتند و با شبکه سراسری برق کشور پارالل شدند. مجموع واحدهای تعمیرشده تاکنون به ۱۷ واحد از ۲۱ واحد رسیده و این شامل تعمیرات حدود ۸۰‌دربصد ظرفیت واحدهای نیروگاه ری از اوایل مهرماه تاکنون است. طی تعمیرات اساسی و بازدید واحد شماره ۲۰ هیتاچی که ۵۵‌روز ‌طول کشید، اقداماتی ازقبیل تعمیر اساسی و تعویض روتور توربوکمپرسور، تعویض پره‌های ثابت و متحرک توربین، انجام تست‌های غیرمخرب، دمونتاژ و تعویض قطعات محفظه احتراق، هم‌محور‌کردن واحد انجام شد».

 

سرقت در مرخصی زندان
فرمانده انتظامی ری از شناسایی و دستگیری سارقی خبر داد که طی مدت مرخصی خود اقدام به‌سرقت کرده بود. سرهنگ دوستعلی جلیلیان گفت: «این سارق در زمان مرخصی زندان اقدام به‌سرقت شش منزل در محدوده میدان معلم کرده بود که طی انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی توسط تیم عملیات کلانتری ۱۳۱ شهرری شناسایی و در یک عملیات ضربتی در مخفیگاهش دستگیر شد». وی ادامه داد: «در بازدید از محل تعداد زیادی لوازم‌خانگی مسروقه کشف شد». به‌گفته وی؛ تاکنون شش مالباخته شناسایی و به کلانتری دعوت شده‌اند. وی خاطرنشان کرد که متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شده است.

 

پیشرفت طرح احداث غرفه‌های عرضه محصولات پروتئینی در جنوب تهران
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی پیشرفت فیزیکی طرح احداث غرفه‌های عرضه مستقیم محصولات پروتئینی در مجموعه سردخانه‌ای شباهنگ در جنوب تهران را موردبررسی قرار داد. یزدی‌خواه؛ نماینده مردم در جلسه شورای اسلامی، حسین دماوندی‌نژاد؛ معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، جبرئیل برادری؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، احمد مینایی؛ معاون بهبود تولیدات دامی سازمان، علی عابدی؛ سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی ری و سایر مسئولان از سردخانه ۲۰‌هکتاری شباهنگ بازدید کردند. سردخانه ۲۰‌هکتاری شباهنگ، از بزرگ‌ترین سردخانه‌های استان تهران است که در سال ۱۳۸۴ به‌منظور ایجاد و احداث واحدهای فرآوری، قطعه‌بندی و بسته‌بندی انواع گوشت قرمز، مرغ و ماهی و ایجاد سردخانه دومداره و انبار شروع‌به‌فعالیت کرد. 


تأکید بر حفظ قنوات شهرستان ری در ساخت‌وسازها
رئیس اداره امور منابع آب ری گفت: «پیش از هرنوع ساخت‌وساز لازم است برای حفاظت از حریم قنوات، استعلام این حریم‌ها از شرکت منابع آب دریافت شود». سید حمیدرضا حسینی افزود: «مسئولیت قنوات و هزینه‌های بهره‌برداری و تعمیرات آن با ذی‌نفعان است کسانی‌که از آن قنات‌ها استفاده می‌کنند اما در تهران و ری که زمین‌های کشاورزی به مسکونی تغییرکاربری داده، مسئولیت این‌بخش با اداره قنوات در شهرداری‌هاست. اداره امور منابع آب حریم قنوات را اعلام می‌کند؛ ولی متولیان صدور مجوز ساخت‌وساز باید نسبت به رعایت حریم شش‌متری قنوات حساسیت داشته باشند. متولی هر قنات، ذینفعان آن هستند که باید نسبت به نگهداری و لایروبی آن اقدام کنند اما اداره امور منابع آب، به‌عنوان نماینده وزارت نیرو، فقط حریم قنوات را اعلام و دستگاه‌ها را نسبت به رعایت آن مکلف می‌کنیم».

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه