شهرستان ری

جریمه پنج‌میلیاردی برای قاچاق سوخت
مدیرکل تعزیرات حکومتی شهرستان‌های استان تهران از جریمه پنج‌میلیارد و ۸۲۷‌میلیون‌ریالی قاچاق سوخت در محدوده شهرری خبر داد. به‌گزارش تعزیرات حکومتی شهرستان‌های استان تهران؛ احمد جعفری‌نسب گفت: «مأموران نیروی انتظامی ری، ۱۲۵۰۰‌لیتر سوخت را به‌ظن قاچاق کشف کردند و گزارش این تخلف برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد». وی افزود: «شعبه پنجم تعزیرات حکومتی پس از بررسی و باتوجه‌به ارائه‌نکردن مدارک قانونی، متهم را علاوه‌بر ضبط سوخت به پرداخت پنج‌میلیارد و ۸۲۷‌میلیون‌ریال جریمه نقدی محکوم کرد. چندی‌پیش هم مأموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان ری، از یک خودرو محموله لوازم‌خانگی را به‌ظن قاچاق کشف کردند و گزارش این تخلف برای رسیدگی به شعبه دوم تعزیرات حکومتی ارسال شد». وی خاطرنشان کرد: «شعبه رسیدگی‌کننده محرز‌بودن تخلف را تأیید و متهم را علاوه‌بر ضبط کالا به پرداخت چهارمیلیارد و ۵۲۰‌میلیون‌ریال جزای نقدی محکوم کرد. اداره‌کل تعزیرات شهرستان‌های استان تهران وظیفه رسیدگی به پرونده‌های تخلف در تمام استان به‌جز محدوده پایتخت را دارد».

 

 

تهران، قبله خود را پیدا کرد
با پیگیری‌هایی که از‌سوی رسانه فرزندان ری، خبرگزاری برنا و جمعی از اصحاب رسانه شهرستان ری صورت گرفت، نام ری به شورای شهر تهران، ری، تجریش و شمیرانات اضافه شد. جا دارد از همین تریبون از همه دلسوزانی که در‌این‌رابطه گفت‌وگو کردند و با پیگیری‌های خود این موضوع را دنبال نمودند تا این‌کار به‌ثمر برسد تشکر و قدردانی نمود؛ البته که در‌این‌اتفاق نقش رسانه‌های اثر‌گذار ری را هرگز نمی‌توان فراموش کرد همکاران خبرنگاری که بی‌چشم‌داشت با داشتن دغدغه ری و تلاش‌های بی‌امان خود توانستند حداقل نام ری را که چه عرض کنیم تجریش و شمیرانات را هم به‌عنوان شورای شهر تهران اضافه کنند. صد البته که رو سیاهی زمستان ۱۴۰۱ به دیگر کسانی که ترسیدند موقعیتشان به‌خطر بیفتد یا لابی بازی‌هایشان با پیگیری نام ری ضعیف شود، ماند. تاریخ ری فراموش نخواهد کرد که چه کسانی سکوت کردند و چه کسانی بی‌محابا بدون در‌نظر‌گرفتن هر‌گونه جناح سیاسی در‌این‌رابطه سخن گفتند و این‌امر را پیگیری کردند. بی‌شک این پایان مطالبه‌گری ما نخواهد بود و از‌این‌پس متوجه شدیم باید پیگیر کار مردم از نماینده‌های واقعی مردم باشیم. در انتها نیز از مساعدت و همراهی اعضای شورای شهر تهران، ری، تجریش و شمیرانات به‌خصوص دکتر چمران؛ ریاست شورا، مهندس سروری؛ نایب‌رئیس شورا و دکتر احمد صادقی؛ فرزند خدوم و مردمی ری در‌جهت اعتلای نام ری متشکر هستیم.

 

 

اجرای طرح گسترده «من شهردارم»
طرح «من شهردارم» در همه‌پرسی انجام‌شده در محلات منطقه 20، مورد‌حمایت و با استقبال خوب شهروندان همراه بوده است. سید محمد ناظم‌رضوی با‌بیان‌اینکه اجرای طرح «من شهردارم» که با مشارکت شهروندان در اجرای پروژه‌های محله‌محور و کمک به پیشرفت شهر مورد‌تأکید مدیریت ارشد شهری‌ست؛ گفت: «تیم‌های کارشناسی حوزه اجتماعی و فرهنگی نواحی، مدیران محلات و فعالان اجتماعی با حضور در اماکن عمومی و ارتباط چهره‌به‌چهره با شهروندان، نسبت به معرفی این‌طرح و ترغیب آنان به مشارکت در انجام نظرسنجی اقدام می‌کنند». ناظم‌رضوی افزود: «طرح مذکور توسط پرسنل شهرداری این منطقه و سراهای محلات و نیروهای جهادی و آموزشگران محیط زیست و پسماند، به‌صورت میدانی در مساجد، مدارس، تعدادی از کارخانه‌های صنعتی، پایگاه‌های بسیج، هیئات مذهبی، مغازه‌ها، سراهای محلات انجام گرفته و همچنین در‌حال‌اجراست. در‌راستای اجرای این طرح، شهروندان می‌توانند جهت مشارکت در اداره شهر و ارائه نظرات و پیشنهادات خود در اجرای پروژه‌های سال آتی، از طریق اسکن کد QR یا شماره‌گیری کد دستوری #۳۱۰*۱۳۷* یا با‌استفاده‌از لینک manshahrdaram.tehran.ir به بخش نظرسنجی وارد و نظرات خود را ثبت کنند و در پیشرفت محل زندگی خود در منطقه 20 سهیم شوند».

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه