گلستان

اعظم دستجردی

ارائه تمامی خدمات همراه اول در مراکز امور مشترکین
دکتر محمدرضا اخوت بابیان‌اینکه من‌بعد تمام خدمات همراه اول در مراکز امور مشترکین ادارات مخابرات استان قابل‌ارائه است گفت: «مشترکین همراه اول می‌توانند بامراجعه‌به مراکز امور مشترکین تمامی خدمات موردنیاز را دریافت نمایند». مدیر تجاری مخابرات منطقه گلستان باتأکیدبراینکه سرویس‌های همراه اول متنوع و براساس نیاز مشتریان طراحی شده است گفت: «خدمات و سرویس‌های همراه اول به‌آسانی ازطریق کارشناسان مراکز امور مشترکین مخابرات دراختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت. وی بخشی از خدمات را شامل فروش و تعویض سیم‌کارت، قطع فوری، تغییر آدرس و نشانی در سند سیم‌کارت، تنظیم سند، صدور صورتحساب، خدمات فعال‌سازی سرویس‌های ویژه، صدور پرینت مکالمات، اعلام و پیگیری مزاحمت تلفنی و اعلام مفقودی دانست و افزود: این خدمات در کوتاه‌ترین‌زمان به مراجعه‌کنندگان، در مراکز امور مشترکین مخابرات استان ارائه خواهد شد».

 

 

۳۰۰‌هزارهکتار از اراضی درمعرض بیابانی‌شدن
مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: «۳۰۰‌هزارهکتار از اراضی و مراتع شمال استان درمعرض بیابانی‌شدن قرار داشته و بیش از ۱۳۰‌هزارهکتار از اراضی بیابانی، منشأ ریزگرد هستند». حمید سلامتی افزود: «گلستان ۸۶۲‌هزارهکتار مرتع دارد که حدود یک‌سوم آن در مناطق شمالی استان به‌ویژه در آق‌قلا، گمیشان و گنبدکاووس واقع و درمعرض بیابانی‌شدن هستند. ریزگردهای گلستان عمدتاً منشأ خارجی دارد و صحرای قره‌قوم ترکمنستان با مساحت حدود ۳۵۰‌هزارکیلومترمربع منشأ آن بوده که ۱۷‌برابر مساحت استان است؛ همچنین حوضه اترک با ۸۰۰‌هزارهکتار وسعت، به‌عنوان منطقه‌ای‌‌ست که استعداد بیابانی‌شدن را دارد و دراثر وزش باد ریزگرد تولید می‌کند». وی درخصوص خشک‌شدن خلیج گرگان هم هشدار داد و گفت: «درصورت خشکی این پهنه، این حوضه هم منشأ ریزگرد خواهد شد. بی‌خاک‌ورزی و کشاورزی حفاظتی می‌تواند مانع از موقع ریزگرد شود».

 

 

کشف زمین‌خواری در علی‌آباد کتول
سردار محمدسعید فاضل دادگر گفت: «با اشراف اطلاعاتی مأموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان علی‌آباد کتول مبنی‌بر تصرف اراضی ملی در یکی از روستاهای حاشیه جنگل، مراتب به‌صورت ویژه در دستورکار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت». فرمانده انتظامی گلستان افزود: «با تشکیل تیم ویژه، متشکل از عوامل پلیس آگاهی به‌اتفاق نماینده اداره منابع‌طبیعی و دستگاه قضائی به‌آدرس موردنظر اعزام شدند. در‌پی نقشه‌برداری و جانمایی از عرصه اراضی ملی موردنظر و استعلام‌های انجام‌شده، مشخص شد ۲۰۰۰‌مترمربع از بهترین اراضی ملی توسط یکی از اهالی آن روستا مورد تصرف غیرقانونی قرار گرفته است». فرمانده انتظامی گلستان گفت: «با هماهنگی مراجع قضائی، فرد موردنظر دستگیر و به‌دلیل نداشتن مدارک مبنی‌بر اثبات مالکیت به‌جرم خود اعتراف کرد و پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع ذی‌صلاح ارسال شد».

 

 

آموزش ایمنی به ۶۰۰۰ شهروند
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان از آموزش ایمنی به ۶۰۰۰ شهروند گرگانی خبر داد. موسی‌الرضا صفری گفت: «درراستای اجرای طرح شهر ایمن در آذرماه ۱۴۰۱ تعداد ۶۰۰۰ نفر از شهروندان در سنین مختلف آموزش ایمنی و نحوه شناخت و کار با خاموش‌کننده‌ها را فراگرفتند. کارشناسان سازمان با حضور در ۵۵ مدرسه سطح شهر حدود ۵۶۰۰‌نفر از دانش‌آموزان آموزش ایمنی و شناخت و نحوه کار با خاموش‌کننده‌ها و به‌مناسبت هفته ایمنی در برابر زلزله آموزش‌های مربوط به پناه‌گیری زمان زلزله و خروج سالم و نحوه امدادرسانی به مصدومان حادثه را آموزش دادند».

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه