بانک

بی‌بی‌زهرا لعل‌موسوی

کاهش 508 درصدیِ درآمد بانک ملت

براساس اطلاعات مالی منتشر‌شده در کدال؛ بانک ملت در دی‌ماه 8.1‌همت درآمد تسهیلات کسب کرده که 5.8‌درصد کمتر از آذر‌ماه است. سود پرداختی به سپرده‌های بانک در‌این‌ماه، با هشت‌درصد کمتر نسبت به ماه قبل به 4007.8‌میلیارد‌تومان رسیده است. تراز عملیات بانک‌داری دی‌ماه معادل 4100.5‌میلیارد‌تومان است که نسبت به آذر‌ماه 3.4‌درصد کاهش یافته ‌است. در‌ مجموع 10ماه، درآمد تسهیلات بانک بیش از 74.7‌همت، سود سپرده پرداختی 39‌همت و تراز عملیاتی 35‌همت است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 48‌درصد افزایش درآمد، 30‌درصد افزایش سود پرداختی و 75‌درصد افزایش تراز عملیاتی را نشان می‌دهد.

 

 

کاهش 34‌درصدیِ درآمد تسهیلات اعطایی بانک پاسارگاد

براساس اطلاعات مالی منتشر‌شده در کدال؛ درآمد تسهیلات اعطایی بانک پاسارگاد در دی‌ماه به 4.59‌هزار‌میلیارد‌تومان رسیده‌ که نسبت به ماه قبل افت 34‌درصدی را ثبت کرده‌ است. سود پرداختی به سپرده‌های بانک پس از یک‌ماه وقفه به روند رشد کم‌نوسانش بازگشت و به 3.76‌هزار‌میلیارد‌تومان رسیده که نسبت به ماه قبل رشد 7.4‌درصدی داشته‌ است. تراز عملیاتی بانک نیز نسبت به ماه قبل افت داشته و با 76.3‌درصد کاهش به 832.1‌میلیارد‌تومان رسیده ‌است. آخرین قیمت سهم 532‌تومان بوده و در یک‌ماه‌گذشته قیمت سهم تقریباً بدون تغییر بوده ‌است.

 

 

امضای تفاهم‌نامه بانک سپه و وزارت راه‌وشهرسازی

بانک سپه و وزارت راه‌و‌شهرسازی جهت ارائه تسهیلات بانکی در تسریع اجرایی‌شدن طرح نهضت ملی مسکن تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه؛ مهرداد بذرپاش (وزیر راه ‌و‌شهرسازی) و آیت‌اله ابراهیمی (مدیر‌عامل بانک سپه) تفاهم‌نامه تأمین مالی برای ساخت 200‌هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن را امضا کردند. برپایه این تفاهم‌نامه؛ متقاضیان واجد‌شرایط در طرح نهضت ملی از‌سوی وزارت راه‌و‌شهرسازی معرفی می‌شوند و میزان تسهیلات مذکور در تهران 450میلیون‌تومان، در شهرهای بالای یک‌میلیون‌نفر جمعیت 400‌میلیون‌تومان، در مراکز استان‌ها 350‌میلیون‌تومان و در سایر شهرهای کشور 300‌میلیون‌تومان و در روستاها 250‌میلیون‌تومان است. براین‌اساس؛ این تسهیلات مطابق با پیشرفت پروژه به‌صورت تدریجی معادل پرداخت 10‌درصد در مرحله پی‌کنی و فونداسیون، 40‌درصد در مرحله اسکلت و سقف، 25‌درصد در مرحله سفت‌کاری و 25‌درصد در مرحله نازک‌کاری پرداخت می‌شود. این‌تعداد شامل انواع ساخت مسکن در طرح نهضت ملی اعم از خودمالکی، احداث پروژه‌های حمایتی در اراضی 99‌ساله توسط وزارت راه‌و‌شهرسازی و مربوط به ساخت واحدهای مسکونی توسط متقاضیان در زمین‌های واگذار‌شده برای احداث خانه‌های یک‌طبقه حیاط‌دار خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه