گلستان

اعظم دستجردی

راه‌اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان از راه‌اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین با هدف پایش تجاوز و تعدی به حریم عرصه‌های ملی و دولتی و صدور مجوزهای مرتبط با زمین در استان خبر داد. عادل مصدقی بابیان‌اینکه این سامانه در مرحله آزمایشی قرار دارد، گفت: تجاوز به عرصه‌های ملی و دولتی و تخلفات به‌صورت برداشت‌های هوایی توسط ماهواره‌های هوشمند دراین‌سامانه ثبت و رصد و نسخه‌ای از آن‌ها به مراجع نظارتی کشور و استان ارسال می‌شود. به‌گفته وی؛ دراین‌سامانه تمام لایه‌های اطلاعاتی مربوط به راه‌ها و مجتمع‌های خدماتی رفاهی مرتبط با شرح وظایف اداره‌کل بارگذاری و پس از تعیین ادمین استانی تحت‌نظر مراجع نظارتی کشور، نام کاربری برای واحدهای شهرستانی اخذ شد. مصدقی، مراجع اصلی صدور استعلام این سامانه را، ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، منابع‌طبیعی و آبخیزداری، راه‌وشهرسازی، محیط‌زیست و امور اراضی بیان کرد و بااشاره‌به‌اینکه ورود به سامانه ازطریق آدرس Iraneland.ir با اخذ نام کاربری و رمز عبور میسر است، افزود: در مرحله آزمایشی سامانه، دومورد تخلف شناسایی و جهت رسیدگی به شهرستان‌ها ابلاغ شد.

 

تحویل ۱۳۵‌هزارجلد سند از املاک غصب‌شده سلسله ذلت
مدیرکل امور استان‌های بنیاد مستضعفان کشور گفت: ۱۳۵‌هزارجلد سند از املاک غصب‌شده سلسله ذلت تحویل ملت شد. امیرعلی اوسط در آیین واگذاری اهدای املاک علوی به مردم، اظهار کرد: انفجار نور به‌معنای واقعی کلمه در انقلاب ما رقم خورد و به دورترین مناطق کشور صادر شد. وی بااشاره‌به آیه ۱۱ سوره مائده افزود: نعمات خدا قابل‌شمارش نیست لذا منتج به شکرگزاری می‌شود. وی ادامه داد: یکی از نصرت‌هایی خدا به مؤمنان کوتاه‌کردن دست‌هاست و اجازه نمی‌دهد به اسلام ضربه وارد شود. اوسط گفت: در همان روزهای اول انقلاب می‌گفتند که این انقلاب شش‌ماه هم دوام نمی‌آورد اما به کوری چشم دشمنان وارد چهل‌وچهارمین سالگرد انقلاب شدیم و هرسال درخشان‌تر از قبل هستیم. وی بیان کرد: امروز پیام امام راحل به سرتاسر جهان صادر شده است و در همه زمینه‌ها رشد و پیشرفت داشتیم. اوسط ادامه داد: در جنگ ایران و عراق شرق و غرب باهم نشستند و علیه ایران هم‌پیمان شدند اما هیچ‌کاری نتوانستند انجام دهند. در گلستان توانستیم ۹۳۵۰ از اسناد ملت که توسط سلسله ذلت غصب شده بود را به مردم برگرداندیم. اوسط بیان کرد: امسال بنیاد جشن ۱۳۵‌هزارمین سند را در کشور اهدا کرد و در گلستان هم رکورد خوبی ثبت شد.

 

لزوم فعالیت قانونمند پلتفرم‌های نمایش فیلم
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: فعالیت پلتفرم‌های نمایش آنلاین و فیلم اگر مبتنی‌بر ملزومات قانونی اجرایی شود، فرصتی مغتنم برای ایجاد یک رسانه مؤثر در نظام را فراهم می‌کند. غلامرضا منتظری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: استمرار فعالیت پلتفرم‌های نمایش آنلاین و فیلم اگر مبتنی‌بر استانداردهای قانونی اجرایی شود هیچ تهدیدی برای نظام یا تلویزیون نیست. وی افزود: ارائه محتوا برای مخاطب در پلتفرم‌های نمایش زنده یا فیلم و سریال باید به‌صورت قانون‌مند و در چارچوب قواعد نظام انجام شود. نماینده مردم گرگان و آق‌قلا به ضرورت نظارت بر فضای مجاز تأکید کرد و گفت: فعالیت‌های افسارگسیخته و غیرقانونی در رسانه‌های مجازی فعال در بستر شبکه‌های اجتماعی پذیرفتنی نیست. وی افزود: همگان باید مقید به اقدام در چارچوب قانون باشند حتی افرادی‌که می‌خواهند در فضای مجازی فعالیت اقتصادی و کسب‌وکارهای اینترنتی راه‌اندازی کنند باید قاعده‌های تکلیفی و استانداردها را بپذیرند. ما وظیفه داریم در هر فرصتی و مناسبتی گزارشی از تلاش و کوشش انجام‌گرفته در خانه ملت به اعتمادکنندگان خودمان ارائه دهیم.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه