شهرستان ری

محسن شیرازی‌نژاد

حل‌شدن مشکل شهرک ثامن‌الحجج‌؟ع؟ طی شش‌ماه آینده
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: «طی شش‌ماه آینده برای حل مشکل شهرک ثامن، تمام توان خود را به کار می‌گیریم». حمید زمانی در جمع صنعتگران شهرک صنفی صنعتی ثامن‌الحجج‌؟ع؟ بخش خاوران شهرستان ری اعلام کرد: «اهم موضوع این جلسه زمان‌بندی شش‌ماهه برای انشعابات موقت گاز و دریافت مجوزهای قانونی تغییر کاربری واحدهای صنفی و صنعتی این شهرک بود. معتقدیم که مشکلات و معضلات شهرستان ری باید در داخل همین شهرستان حل شود؛ از‌همین‌رو با مسئولان تهران نیز مذاکره می‌کنیم که اتحادیه مربوطه این صنف که در شهرک ثامن مستقر و با مشکلات درگیر است در ری مسائل را پیگیری کنند. زمانی تأکید کرد: مشکلات این صنف نباید به خارج از شهرستان احاله شود؛ چون سرویس‌ها و مشکلات را باید در شهرستان ری پیگیری و دریافت کنند». فرماندار ویژه شهرستان ری بابیان‌اینکه از همین امروز پیگیر انشعاب موقت گاز به این واحدها و دریافت مجوز تغییر کاربری می‌شویم، اذعان داشت: «ابهامات را در سریع‌ترین زمان ممکن رفع می‌کنیم و روزهای خوبی را پیش‌روی این شهرک می‌بینیم. مدیریت فعلی شهرستان براساس توصیه رئیس‌جمهوری، براساس زمان‌بندی تعیین‌شده برای اجرای پروژه‌ها اقدام می‌کند و حتی در تلاش است تا پروژه‌ها زودتر از زمان اعلام‌شده به پایان برساند، از همین رو مشکلات شهرک ثامن نیز قبل از شش‌ماه حل می‌شود.

 

انتقاد فرهنگیان بخش فشافویه از دریافت هزینه سرویس
جمعی از فرهنگیان بخش فشافویه شهرستان ری نسبت به دریافت هزینه سرویس و مشکلات پیش‌رو به‌شدت انتقاد کردند. جمعی از فرهنگیان بخش فشافویه با ابراز نگرانی نسبت به دریافت مبلغ 450‌هزار‌تومان هزینه سرویس اعلام کردند که این تصمیم غیرقانونی بوده و همه همکاران از این موضوع ناراضی هستند. این قشر شریف فرهنگی بیان کردند: «جلسه‌ای برای مدیران برگزار و موضوع ازسوی رئیس اداره آموزش‌وپرورش فشافویه مطرح شد». وی از اداره‌کل مجوز گرفته درصورتی‌که این تصمیم وجهه قانونی ندارد. یکی دیگر از فرهنگیان شاغل در فشافویه اعلام کرد: «منزل بنده در تهران قرار دارد و هرروز با بچه دوساله تا شهرری باید تردد کنم و دیگر واقع در توانم نیست که هزینه سرویس پرداخت کنم. این‌در‌حالی‌ست‌که با انتقالی بنده هم موافقت نمی‌شود و باتوجه‌به مشکلات اقتصادی که این روزها گریبان‌گیر همه شده است؛ اضافه‌کردن این بار اقتصادی بر دوش قشر فرهنگی جامعه اثرات نامطلوبی در آرامش روحی و روانی آنان در انجام فعالیت‌های فرهنگی دارد». براساس‌این‌گزارش؛ فرهنگیان فشافویه اظهار می‌کنند که سرویس ویژه فرهنگیان مدت ۴۰‌سال است که دایر بوده و همه ما به‌خاطر برقراری سرویس رایگان پذیرفتیم که برای تدریس به این منطقه برویم. این‌درحالی‌ست‌که همکارانی که در اداره‌کل شاغل هستند بااینکه یک ساعت هم در راه نیستند، حق سرویس ایاب‌و‌ذهاب دریافت می‌کنند. این فرهنگیان اعلام کردند قرار است برای پیگیری موضوع به اداره‌کل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران مراجعه کنند.

 

اجرای دومین مرحله از اعزام راهیان نور دانش‌آموزی 
دومین مرحله از اعزام راهیان نور بسیج دانش آموزی دختران ناحیه دو آموزش‌و‌پرورش شهرستان ری به استعداد ۲۶۴ دانش‌آموز با حضور مسئولان و همت سپاه حضرت عبدالعظیم؟ع؟ برگزار شد. این مراسم در حسینیه سپاه سیدالشهدا؟ع؟ استان تهران با سخنرانی سردار ذوالقدر؛ فرمانده این سپاه آغاز و سپس دانش‌آموزان با اهدای هدیه توسط مسئولین شهرستان و سپاه عازم سرزمین‌های نور شدند. دراین‌مراسم که حمید زمانی؛ فرماندار ویژه شهرستان ری‌، سرهنگ قنبری؛ فرمانده سپاه حضرت عبدالعظیم؟ع؟‌، مسئول آموزش‌و‌پرورش ناحیه دو شهرری‌، حسین نصرالله؛ مسئول بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری حضور داشتند، دانش‌آموزان را بدرقه کردند.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه