گلستان

اعظم دستجردی

حمایت ۳۴‌هزار حامی از فرزندان محسنین و ایتام
معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام‌خمینی‌(ره) گلستان گفت: «تعداد ۴۳۶۶۶‌نفر حامی از فرزندان محسنین و ایتام در سطح استان حمایت می‌کنند». جواد فردی افزود: «درحال‌حاضر ۱۱۵۴۷ فرزند طرح محسنین و ایتام تحت‌حمایت کمیته امداد استان قرار دارند که بیش از ۳۴‌هزار حامی از آنان حمایت می‌کنند و هر فرزند دارای چند حامی‌ست. سرانه این فرزندان در گلستان 2.5 حامی‌ست که با میانگین سرانه کشوری فاصله بسیار دارد و امید داریم با حمایت بیشتر مردم به میانگین کشوری برسیم. سرانه هر حامی ۵۰‌هزارتومان است که در گذشته مستقیم به‌حساب کمیته امداد واریز می‌شد ولی امسال ازطریق صندوق‌های حمایتی مستقیم به‌حساب این فرزندان واریز می‌شود. امسال ۵۰۰۰‌خانوار مکم معیشتی دریافت کرده‌اند و مستمری مددجویان دوبرابر افزایش پیدا کرد و امید داریم این‌رقم در سال جدید باتوجه‌به مشکلات اقتصادی افزایش یابد. از رقم ۲۴‌میلیاردی که برای جمع‌آوری در جشن نیکوکاری امسال پیش‌بینی شده تاکنون مبلغ ۱۴‌میلیاردتومان آن جذب شده و در هفته برگزاری این‌مراسم این‌رقم با مشارکت و حمایت مردم افزایش خواهد یافت». به‌گفته وی؛ بیش از نه‌میلیاردتومان درآمد صدقه داشته‌ایم که افزایش ۴۷‌درصدی داشته است.

 

 

اختصاص پنج مکان برای اسکان مسافران نوروزی در گرگان
معاون محیط‌زیست و خدمات‌شهری شهرداری گرگان از آمادگی کامل شهرداری در استقبال از مسافران نوروزی خبر داد. احمد سالاری گفت: «گرگان در مسیر مسافران و زائران امام‌رضا‌(ع) قرار دارد و برای خدمات‌رسانی مطلوب و اسکان مسافران نوروزی، برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم در دستورکار شهرداری قرار گرفته است». او افزود: «باتوجه‌به مقارن‌شدن سال جدید با ماه مبارک رمضان و احتمال شروع زودهنگام سفرهای نوروزی، شهرداری گرگان از ۱۵ اسفند‌ماه محل‌هایی را برای اسکان مسافران درنظر گرفته است. برای استقرار و برپایی چادر مسافران در محدوده ناهارخوران چهار مکان و یک مکان نیز در ضلع شمالی میدان بسیج در ورودی غربی گرگان راه‌اندازی خواهد شد». وی گفت: «مکان‌های استقرار اسکان مسافران شامل محل هتل قدیم شهرداری، شهربازی قدیم شهرداری در مجاورت میدان ناهارخوران، زمین تله‌کابین، زمین خالی جنب سایت باباطاهر و ضلع شمالی فلکه بسیج درنظر گرفته شده است». به‌گفته وی؛ همانند سنوات گذشته ستاد اسکان مسافرین شهرداری برای هدایت و انتقال مسافران به محل‌های اسکان و جلوگیری از برپایی چادر در مسیر پیاده‌روی شهروندان در محدوده ناهارخوران مستقر خواهد شد.

 

 

انهدام چهار باند بزرگ سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار
فرمانده انتظامی شهرستان علی‌آباد کتول گفت: «درراستای طرح تشدید مبارزه با سارقان حرفه‌ای و خشن، اعضای چهار باند حرفه‌ای سرقت خودرو و موتورسیکلت، سیم کابل و محتویات داخل خودرو که در گلستان و استان‌های هم‌جوار فعالیت داشتند، دستگیر شدند». سرهنگ حسین نوروزی افزود: «درراستای تشدید مبارزه با سارقان حرفه‌ای و خشن که با هدف پیشگیری از وقوع انواع سرقت و کنترل سارقان سابقه‌دار در علی‌آباد کتول به‌اجرا درآمد، واحدهای گشتی هدفمندی در سطح محلات جرم‌خیز شهرستان راه‌اندازی شد. در اجرای ‌طرح، انهدام چهار باند حرفه‌ای خودرو و موتورسیکلت، سیم کابل و محتویات داخل خودرو که در سطح شهرستان و استان‌های هم‌جوار فعالیت داشتند توسط پلیس آگاهی شهرستان شناسایی و در چند عملیات غافلگیرانه و ضربتی متهمان دستگیر شدند. مأموران موفق به دستگیری 20‌نفر از سارقان سابقه‌دار شدند که متهمان در تحقیقات پلیسی به سرقت ۳۴‌دستگاه خودرو و 29‌دستگاه موتورسیکلت و ۴۰‌فقره سرقت سیم و کابل برق اعتراف کردند. ارزش اموال مکشوفه و اعترافی بیش از 30‌میلیاردتومان است».

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه