شهرستان ری

محسن شیرازی‌نژاد

شهرری به‌استقبال بهار می‌رود
شهردار منطقه ۲۰ تهران اقدامات انجام‌شده را در شهرری برای استقبال از بهار تشریح کرد. محمد ناظم‌رضوی درباره اقدامات زیباسازی منطقه ۲۰ از ابتدای طرح بهاران خدمت تاکنون گفت: «دراین‌راستا ۸۳‌هزارمتر جداول شهرری رنگ‌آمیزی شد. همچنین ۲۰‌هزارمترمربع جداره و دیوارهای شهرری پاک‌سازی و ۱۰ المان نوری با طرح‌های مصوب سازمان زیباسازی شهر تهران اجرا شده است». شهردار منطقه ۲۰ تهران از اجرای تونل نوری به‌طول ۴۰‌متر هم خبر داد و گفت: «اهتزاز ۳۱۰ پرچم یک در چهارمتر با طرح بهار جان‌ها و سه‌مورد نورپردازی هنری در سطح منطقه انجام شده است. ازسوی‌دیگر ۱۰۰ پرچم بزرگراهی به‌ابعاد یک در ۱۲۰ نصب و ۲۵‌هزارمتر توسط ریسه پرچمی آذین‌بندی شد. نصب ۲۰ تخم‌مرغ با طرح‌های نوروزی، چهار سفره هفت‌سین و سه المان نوروزی هم انجام شد که در طرح استقبال از بهار مهم است. اجرای سه‌مورد روشنایی زیر پل‌های سواره‌رو و ترمیم ۱۳۰۰‌مترمربع نقاشی دیواری درآستانه بهار در شهرری صورت گرفت».

 

معارفه سرپرست جدید بخشداری کهریزک
بنا بر پیشنهاد فرماندار ویژه شهرستان ری و با حکم استاندار تهران، سرپرست جدید بخشداری کهریزک منصوب شد. مراسم معارفه هادی بادلی؛ سرپرست جدید بخشداری کهریزک با حضور حمید زمانی؛ معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و جمعی از مسئولین در محل بخشداری کهریزک برگزار شد. دراین‌جلسه فرماندار ویژه ری ضمن تقدیر از زحمات امین بابایی؛ بخشدار سابق کهریزک حکم صادره ازسوی مهندس فخاری استاندار تهران را به سرپرست جدید بخشداری کهریزک ابلاغ نمود. سرپرست جدید دانشجوی مقطع دکتری علوم سیاسی بوده و در پرونده کاری خود سابقه جانشینی سپاه ناحیه حضرت عبدالعظیم‌؟ ع؟ و مدیریت برخی نهادهای عمرانی، فرهنگی و اجتماعی را دارد. مراسم رسمی تکریم و معارفه بخشداران سابق و جدید کهریزک در هفته آینده و با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار خواهد شد.

 

 رشد ۱۰‌برابری سرانه فضای سبز قیامدشت
شهردار قیامدشت در مراسم کاشت نهال در اراضی دانشگاه آزاد واحد شرق تهران گفت: «امسال درمجموع ۸۱‌هکتار از اراضی قیامدشت زیر بار کاشت ۸۶۵۰۰‌اصله نهال رفته است». حسین ترکاشوند افزود: «از سال ۹۶ تاکنون وضعیت سرانه فضای سبز شهر قیامدشت روند روبه‌رشدی را طی کرده به‌گونه‌ای‌که سرانه فضای سبز آن تا پیش از ۹۶، ۲.۶‌متر برای هر شهروند بود که اکنون این‌رقم به ۲۰‌متر رسیده و درواقع شاهد رشد حدود ۱۰‌برابری سرانه فضای سبز قیامدشت در پنج‌سال‌اخیر بوده‌ایم. ترکاشوند عمده درختان کاشته‌شده را مثمر دانست و علت آن‌را بهره‌گیری از ثمرات درختان برای بهبود درآمدهای شهری برشمرد».

 

بومی‌سازی کارت‌های الکترونیکی توربین‌های گازی نیروگاه ری
معاون مهندسی نیروگاه برق ری اعلام کرد: «کارت‌های الکترونیکی توربین‌های گازی به‌دست متخصصان توانمند این نیروگاه ساخته و بومی‌سازی شد». مهدی تاجیک گفت: «حدود ۴۰ بورد الکترونیکی سامانه‌های کنترل و حفاظت توربین‌های گازی نیروگاه برق ری از ابتدای ۱۴۰۱ تاکنون در آزمایشگاه ابزار دقیق به‌دست متخصصان توانمند این نیروگاه ساخته شد. ساخت حدود ۴۰ بورد الکترونیکی سیستم‌های کنترل و حفاظت توربین‌های گازی متنوع نیروگاه ری از ابتدای ۱۴۰۱ تاکنون در آزمایشگاه ابزار دقیق این نیروگاه بااتکابه خودباوری، باتوجه‌به نیاز این نیروگاه و ثبت‌سفارش از نیروگاه‌های دیگر انجام شد. تمام مراحل ساخت این کارت‌ها در داخل نیروگاه و در آزمایشگاه ابزار دقیق این نیروگاه انجام می‌شود و توانسته‌ایم علاوه‌بر رفع نیاز واحدهای گازی متنوع خود، به نیروگاه‌های گازی مشابه دیگر در کشور نیز خدمات ارائه دهیم و علاوه‌بر عدم‌نیاز به واردات این قطعات، صرفه‌جویی ارزی قابل‌توجهی داشته باشیم.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه