ایلام

سمیه آذرمهر

نصب کنتورهای هوشمندبرای مشترکین کشاورزی و ادارات چرداول
حمید صوفی‌نیا بابیان‌اینکه با نصب کنتورهای هوشمند میزان مصرف برق مشترکین، قابل‌رؤیت شده است، اظهار داشت: نصب کنتورهای هوشمند به معنای اعمال خاموشی در واحدهای پرمصرف نیست بلکه ایجاد شرایط رؤیت میزان مصرف برق مشترکین بزرگ، امکان توزیع مناسب برق را به نحوی فراهم می‌کند که احتمال اعمال محدودیت در زمان پیک‌بار و تابستان را به حداقل خواهد رساند. وی افزود: با نصب کنتورهای هوشمند، می‌توان هزینه‌های بهره‌برداری از برق را در ساعات اوج مصرف و عادی، به شیوه متفاوتی محاسبه کرد، یعنی مشترک متوجه می‌شود که اگر در ساعت اوج مصرف، استفاده غیرضروری از برق داشته باشد، باید هزینه بیشتری بپردازد و به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر هم ترغیب می‌شود. مدیر توزیع برق شهرستان چرداول گفت: مزیت دیگر نصب کنتورهای هوشمند، افزایش سرعت و دقت در صدور صورتحساب‌های برق است؛ به‌طوری‌که به گفته ایشان، هر ۱۵ دقیقه یک‌بار، امکان مشاهده مصرف مشترک در مراکز مدیریت مصرف وجود خواهد داشت. صوفی نیا ادامه داد: مشترک هر دو ساعت یک‌بار می‌تواند از میزان مصرف خودآگاه شود و اطمینان پیدا کند که ولتاژ مناسبی را دریافت می‌کند. وی در پایان گفت: سیاست شرکت توزیع برق درراستای مدیریت مصرف در سال جاری این‌است‌که تمامی مشترکین در حوزه‌های مختلف (تجاری، اداری و عمومی و ...) هوشمند‌سازی شوند.

 

رشد ۲۷۴‌درصدی توزیع عوارض مالیات بر ارزش‌افزوده
مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام گفت: در ۱۲‌ماهه سال گذشته بیش از ۲۰۳‌میلیارد و ۲۵۰‌میلیون‌تومان از محل عوارض مالیات بر ارزش‌افزوده برای توسعه شهرها و روستاهای استان توزیع شده؛ در‌حالی‌که این عدد در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۷۴‌میلیارد‌تومان بوده است. غلامرضا جنتی افزود: از این محل ۱۱۵ میلیارد‌تومان به شهرداری‌ها، ۴۵‌میلیارد‌تومان به دهیاری‌ها، ۱۶ میلیارد‌تومان به امور عشایری، چهارمیلیارد‌تومان به روستاهای فاقد دهیاری و 5.5‌میلیارد‌تومان به ورزش‌وجوانان استان پرداخت شده و ۱۸ میلیاردتومان مربوط به ۱۰‌درصد ماده ۳۹ سهم وزارت کشور (سازمان شهرداری‌‌ها و دهیاری‌ها) بوده است. مالیات وصول شده استان تماماً به خزانه کشور واریز می‌شود و مطابق با قانون برنامه‌وبودجه صرف امور جاری، دفاعی و امنیتی، آموزشی، بهداشتی، درمانی و عمرانی مثل ساخت سد، پارک، جاده و ... می‌شود. جنتی بیان داشت: به‌علاوه سازمان امور مالیاتی بر‌اساس برنامه‌های توسعه‌ای کشور و قوانین مالیاتی، عوارض موضوع ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش‌افزوده را جهت توسعه و امور عمرانی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان واریز می‌کند.

 

بازدید 100‌هزار‌نفر گردشگر از غرفه‌های عشایری
فرشاد یاسمی با‌اشاره‌به درآمد روزانه هفت تا ۱۰‌میلیون‌تومانی عشایر استان در این ایام، گفت: تعاونی‌های عشایری استان از ۱۵ اسفند‌ماه تا ۱۳ فروردین‌ماه با برپایی ۳۰ سیاه چادر اقدام به عرضه و فروش محصولات تولیدی عشایر استان کردند. وی افزود: در‌این‌مدت محصولاتی، چون روغن حیوانی، تخم‌مرغ، گیاهان دارویی، غذا‌های محلی، منسوجات و سایر اقلام تولیدی خود را به گردشگران عرضه کردند. مدیرکل امور عشایری ایلام اضافه کرد: همچنین یکی دیگر از اهداف برپایی این سیاه‌چادرها آشنایی اجمالی مسافران و گردشگران با زندگی سنتی عشایر استان ایلام بود. یاسمی با‌بیان‌اینکه این سیاه‌چادرها در ۳۰‌کیلومتری مبادی ورودی و خروجی شهر‌های استان استقرار داشتند، گفت: از اهداف مهم سیاه‌چادرها کاهش تصادفات جاده‌ای بود. با‌توجه‌به اعلام پلیس مبنی‌بر‌اینکه ۶۰‌درصد تصادفات در ۳۰‌کیلومتری ورودی شهر‌ها و ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی‌ست، این سیاه‌چادر‌ها با هدف استراحت کوتاه‌مدت رانندگان و سرنشینان آن‌ها در مبادی ورودی و خروجی شهر‌های استان دایر شدند.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه