تبدیل گوشی به دسته بازی

تلفن هوشمند احتمالاً همه‌کاره‌ترین ابزار امروزی‌ست. نه‌تنها می‌توانید با آن تماس بگیرید و وب را مرور کنید‌؛ بلکه با استفاده از برنامه‌های مناسب‌، می‌توانید نبض خود را اندازه بگیرید‌، تلویزیون خود را روشن کنید و جالب تر از همه بازی‌های کامپیوتری را در گوشی خود کنترل کنید. به‌گزارش بانین؛ تبدیل گوشی به دسته بازی کامپیوتر همان چیزی‌ست که ما قصد داریم در ادامه توضیح دهیم. اینکه چگونه می‌توانید از تلفن Android خود برای اتصال به رایانه خود استفاده کرده و از آن به عنوان یک گیم پد موقت برای بازی‌های خود یا یک کنترل از راه دور برای رایانه استفاده کنید.

مرحله اول
تلفن هوشمند شما به‌خودی‌خود قادر به برقراری ارتباط با رایانه نیست‌، شما باید قبل از هر کار دیگر برنامه خاصی را برای تبدیل گوشی به دسته بازی کامپیوتر بارگیری کنید. در مرحله اول، اگر می‌خواهید از تلفن خود برای داشتن نوعی کنترل از راه دور بر روی رایانه شخصی خود استفاده کنید‌، برنامه مورد‌نظر شما یا Unified Remote Remote یا PC Remote Remote است که البته هر دو این برنامه‌ها بر روی iPhone نیز کار می‌کنند. ابتدا‌، نرم افزار سرور برنامه مورد نظر خود را روی رایانه ای که قرار است از راه دور کنترل شود‌، بارگیری کنید. پس از بارگیری فایل، آن را در رایانه خود نصب کنید. پس از اتمام کار‌، وقت آن است که برنامه را از Google Play بارگیری کنید‌، هریک را که ترجیح می‌دهید انتخاب کنید و آن را در تلفن همراه خود نصب کنید. با در دست داشتن برنامه و سرور‌، باید بتوانید از طریق بلوتوث یا Wi-Fi از راه دور به کامپیوتر خود با اجرای همزمان برنامه در هر دو دستگاه دسترسی داشته باشید. PC Remote یک برنامه رایگان است که برخی از ویژگی‌های اضافی را به همراه می‌آورد. علاوه بر امکان اتصال بلوتوث و Wi-Fi، کاربران می‌توانند صفحه کامپیوتر و دوربین را به تلفن هوشمند و بالعکس منتقل کنند. این برنامه انتقال فایل را نیز با کدگذاری جلسه 256‌بیتی در شبکه از راه دور ارائه می‌دهد. از نظر بازی‌، ممکن است فاقد قابلیت شخصی‌سازی برنامه باشد‌، اما باید آن‌قدر خوب باشد که بتوانید هر بازی را روی رایانه شخصی خود انجام دهید و در کنار آن تلفن شما به عنوان صفحه بازی یا جوی استیک عمل می‌کند؛ البته، اینکه دقیقاً چه چیزی را بخواهید در کامپیوتر خود کنترل کنید‌، بسته به اینکه از کدام برنامه استفاده کنید و هر زمان که از نسخه پولی استفاده می‌کنید یا خیر‌، کمی‌ متفاوت است. اگر شما علاقه مند به استفاده از کنترل‌کننده خود به‌عنوان تبدیل به دسته بازی هستید‌، PC Remote برنامه‌ای‌ست که به شما این قابلیت را می‌دهد.

مرحله دوم 
اگر شما به کنترل از راه دور رایانه خود علاقه‌ای ندارید و فقط به استفاده از تلفن برای بازی علاقه‌مند هستید‌ و تنها به قابلیت تبدیل گوشی به دسته بازی کامپیوتر نیاز دارید، برنامه‌های تخصصی دیگری وجود دارند که تمرکزشان بر تبدیل Android به صفحه بازی است. PC Remote فوق الذکر این عملکرد را دارد‌، اما تنها برنامه ای نیست که چنین کاری انجام می‌دهد. برنامه‌های دیگری که تلفن شما را به صفحه بازی تبدیل می‌کنند Drodijoy و Ultimate Gamepad هستند. این دو برنامه تقریباً مانند برنامه‌های قبلی کار می‌کنند. ابتدا باید یک سرور را از صفحه برنامه در رایانه‌ای که قرار است با آن بازی کنید بارگیری کنید. سرور را نصب می‌کنید و سپس برنامه را بر روی تلفن خود بارگیری می‌کنید. با استفاده از سرور روی رایانه‌، می‌توانید تلفن همراه خود را از طریق Wi-Fi یا بلوتوث به رایانه متصل کنید. هنگامی‌که یک بازی (و برنامه) را راه اندازی می‌کنید‌، تلفن شما باید به عنوان یک کنترلر جایگزین برای آن کار کند.

مرحله سوم 
HandyGamePad Pro یک گزینه جالب است که تلفن اندروید شما را به یک گیم پد بی سیم متناسب تبدیل می‌کند. این برنامه‌، مانند اکثر موارد‌، فقط با یک برنامه سرور در رایانه کار می‌کند‌، بنابراین شما باید نسخه پیشنهادی را بارگیری و نصب کنید. ابتدا هم برنامه Android را از google Play و برنامه سروری را برای رایانه خود نصب می‌کنید. پس از نصب‌، باید مطمئن شوید که Android و PC در یک اتصال وایفای یکسان هستند و آدرس IP یکسانی را دارند. سرور یکسان اتصال‌، برنامه اندروید و سایر موارد را حل می‌کند. این برنامه دارای طرح‌های قابل ویرایش‌، طرح زمینه‌، و طراحی پیشرفته برای دکمه‌ها است و رایانه شخصی شما آن را به عنوان کنترل کننده Xbox تشخیص می‌دهد بنابراین برای سازگاری در اکثر بازی‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند.

مرحله چهارم
آخرین برنامه‌ای که برای تبدیل گوشی به دسته بازی کامپیوتر توصیه می‌کنیم؛ LEA Extended Input Gamepad است که احتمالاً همه گیرترین برنامه با بیشترین گزینه‌های سفارشی سازی است. با‌این‌حال‌، قیمت آن زیاد است؛ زیرا پیکربندی برنامه کمی ‌خسته‌کننده است. شش رابط کاربری قابل‌تنظیم و کنترل‌های کاملاً سفارشی وجود دارد‌ و نه‌تنها طراحی دکمه‌ها بلکه تغییر‌شکل ظاهری و رنگ‌ها نیز وجود دارد. علاوه‌بر‌این‌، می‌تواند صفحه بازی‌/‌جوی استیک معمولی را با تلفن شما ترکیب کند تا مقیاس محور را تنظیم کند یا حتی برخی HUDها (نمایشگرهای هدست) یا نقشه‌های بازی‌ها را اضافه کند و آن‌ها را در صفحه تلفن / رایانه شما قابل مشاهده کند.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه