مواجهه مثبت با بحران

در مواقع اضطراری چگونه واکنش نشان می‌دهید؟ آرامش در هنگامی‌که کارها اشتباه انجام می‌شود، کار ساده‌ای نیست. چند راه ساده نشانتان می‌دهیم که به کمک آن از فاجعه سربلند بیرون آئید و به روشنی فکر کنید. ما بحران‌ها را در دو مرحله بررسی می‌کنیم: قبل از وقوع و درحال وقوع.

افراد و سیستم‌های مناسب را در جای خود قرار دهید. اگر عملیات روزمره‌تان منظم باشد، در بحران کمتر آسیب‌پذیر می‌‌شوید. تیم سازمان‌یافته و هماهنگ در دشواری‌ها، قادر به عملکرد مؤثر خواهد بود.

 

ایجاد اعتماد و وفاداری به تیم مهم است. تیمی که در ی بحران کنار هم قرار می‌گیرد، به‌مراتب بیشتر از تیمی که از افراد منزوی یا خودشیفته تشکیل شده، می‌تواند اثربخش باشد. 

 

برنامه‌ریزی برای یک بحران نیز مهم است. باید بفهمید چه بحرانی می‌تواند در سازمانتان تأثیر بگذارد و راهکارهایی برای مقابله‌‌با‌آن‌ها ترسیم کنید. همچنین برنامه‌ریزی کنید که چگونه از آن‌ها رهایی خواهید یافت.

 

منظره کسب‌وکار مداوم تغییر می‌کند و گاهی ناگهانی و غیرقابل‌پیش‌بینی‌ست. مدیریت در‌چنین‌مواقعی می‌تواند دلهره‌آور باشد و ممکن است در‌برابر تغییر مقاومت کنید؛ اما با تحمل این چالش، می‌توانید بحران‌ها را مدیریت کنید.

 

احساسات خود را مدیریت کنید. هنگامی‌که بحرانی به‌وقوع پیوست‌، هجوم آدرنالین را تجربه خواهید کرد؛ بنابراین، سعی کنید قبل از اینکه وارد عمل شوید، به خودتان فرصت دهید افکارتان را متمرکز کنید. 

 

 

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه