آیس موکا

یکی از نوشیدنی‌های خوشمزه ای که در منوی کافی‌شاپ‌ها به‌چشم می‌خورد، آیس موکا‌ست که طرفداران زیادی دارد و همان‌طور‌که در هوای سرد، خوردن یک فنجان قهوه می‌چسبد، در هوای گرم و تابستانی نیز این نوشیدنی بسیار مزه می‌دهد‌. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که عاشق طعم و بوی قهوه هستید‌، به شما پیشنهاد می‌دهیم که با مطالعه این مطلب حداقل برای یک‌بار سعی کنید که این نوشیدنی را در کوتاه‌ترین زمان در منزل درست کنید.

مواد اولیه 
سس شکلات‌:  نصف فنجان
فنجان قهوه:  یک فنجان
شیر‌:  یک فنجان
یخ‌: نصف لیوان
پودر شکلات: به‌مقدار کافی
خامه زده‌شده: به‌مقدار کافی

طرز تهیه
در ابتدا یک فنجان قهوه با اسپرسوساز یا قهوه ساز آماده کنید و چند دقیقه صبر کنید تا قهوه کمی خنک شود. تکه‌های یخ، قهوه آماده شده، شیر و یک الی دو قاشق پودر شکلات داخل مخلوط‌کن بریزید. آن‌ها را با هم مخلوط کنید. داخل بدنه لیوان را با سس شکلات تزئین کنید. اگر خواستید آیس موکا شما طعم شکلات بیشتری داشته باشید می‌توانید کف لیوان سرو هم مقداری سس شکلات بریزید. محتویات نوشیدنی داخل مخلوط کن را درون لیوان بریزید. در انتها روی نوشیدنی را خامه‌زده شده یا اسپری خامه استفاده کنید. بسته به سلیقه و ذائقه خود می توانید روی خامه مقداری شکلات رنده شده یا سس شکلات بریزید. به‌همین‌سادگی نوشیدنی آیس موکا شما آماده شد.

نکته
اگر بخواهید نوشیدنی‌تان به‌صورت چهار رنگ درآید، باید ابتدا سس شکلات را در لیوان ریخته و سپس یخ را به آن اضافه کنید با کمک یک قاشق شیر را به آن افزوده و بعد از آن قهوه را نیز به‌همین‌ترتیب و به‌آرامی روی آن‌ها بریزید. قبل از میل کردن، نوشیدنی را خوب هم بزنید و ترجیحاً برای نوشیدن از نی استفاده کنید. می‌توانید در درست‌کردن آیس‌موکا از بستنی قهوه نیز استفاده کنید.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه