برنج ریزوتو

یکی از معروف‌ترین غذاهای ایتالیایی‌ که با‌استفاده‌از برنج تهیه می‌شود، برنج ریزوتو است که جزو پلوهای معروف کشور ایتالیا‌ست و طرز تهیه‌های مختلفی دارد. معمولاً آن را با سبزی‌ها، قارچ و ... تهیه می‌کنند و جزو غذاهای اصلی سرو می‌شود. 

مواد لازم
آب گوشت: 1 تا 2‌لیتر
پنیر پارمزان: 115‌گرم
برنج‌: 400‌گرم
کره‌: 50‌گرم
سیر‌: 2‌حبه
پیاز‌: 1‌عدد
ساقه کرفس‌: 1‌عدد
روغن زیتون‌: 2‌قاشق غذاخوری
نمک‌: به‌مقدار لازم
فلفل سیاه‌: به‌مقدار لازم

طرز تهیه
ابتدا باید پیاز، سیر و ساقه کرفس را در اندازه ریز خرد کرده و سپس آب گوشت را با سبزیجات روی شعله گاز بگذارید و حرارت دهید. بعد در یک ظرف جدا مقداری کره و روغن زیتون را حرارت دهید تا آب شود و سپس سیر، پیاز و کرفسی که ریز کرده بودید را حدود 15‌دقیقه داخل ماهی تابه تفت بدهید. پس از اینکه سبزیجات نرم شدند؛ برنج به آن‌ها اضافه کرده و شعله گاز را در حالت متوسط بگذارید.
هنگامی‌که برنج نرم‌تر شد، مقدار یک پیمانه از آب گوشت که گرم کرده بودید به آن اضافه کنید و به‌اندازه کافی نمک به آب برنج بزنید و شعله را کم کنید تا برنج شما طلایی نشود. وقتی‌که پخت مجدد آب گوشت به آن اضافه کنید و دائماً آن را هم بزنید تا آب گوشت کاملاً به خورد برنج برود و برنج شما حالت خمیری مانندی پیدا کنند و باز دوباره آب گوشت اضافه کنید و تا مدت 15‌دقیقه هم این کار را انجام دهید که برنج خوب بپزد. اگر هنوز برنج شما نپخته و آب گوشت هم تمام شده مشکلی ندارد که از آب جوش استفاده کنید؛ سپس آن را از روی حرارت برداشته و پنیر پارمزان را به آن اضافه کنید و بعد از آن در ظرفی که داخل آن است را محکم پوشانده و دودقیقه منتظر بمانید که جا بیفتد. حالا برنج ریزوتو شما آماده شده و می‌توانید آن را تازه در ظرف دلخواه سرو کرده و نوش جان کنید.

نکته
توجه داشته باشید مواد اولیه‌ای که به آن اشاره کردیم، برای چهارنفر مناسب است و می‌توانید این غذا را به‌عنوان وعده غذایی اصلی در ناهار، شام یا حتی میان‌وعده میل کنید که برای پخت آن تقریباً 45‌دقیقه زمان نیاز است.

 

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه